Για να κατανοήσουμε πλήρως την αξία αυτού του άλμπουμ, είναι απαραίτητο να εξηγήσουμε ότι πρόκειται για το Prisma νούμερο πέντε ενός έργου που έχει ως στόχο κάτι πολύ βαθύ από ερμηνευτική άποψη.
To θέμα του είναι τα πέντε τελευταία κουαρτέτα εγχόρδων του Beethoven, ενός λατρεμένου πυλώνα όλης της «μοντέρνας» σκέψης, συγκρίνοντάς τα με τον Bach στον οποίο ο Beethoven έβλεπε την έμπνευση, παραθέτοντας αρκετές φορές αποσπάσματα από την «Τέχνη της Φούγκας», κάνοντας ένα βήμα προς τα εμπρός αλλά επιστρέφοντας πάντα στον Μπαχ ως μια κυκλική αισθητική κίνηση.
Οι μουσικοί του Δανικού Κουαρτέτου Εγχόρδων (Danish String Quartet) ξεκίνησαν αυτό το ταξίδι των «πρισμάτων» όταν ήταν ακόμη μικροί περιμένοντας την επιτυχία και το ολοκληρώνουν σήμερα που είναι μπαμπάδες με παιδιά, μόνο που τώρα είναι μια ομάδα με μεγάλη εμπειρία.
Το πρίσμα αυτού του άλμπουμ αναζητά αποκαλυπτικές αντανακλάσεις του θέματος με το χορωδιακό Πρελούδιο «Vor deinen Thron tret ich hiermit» BWV 668 του Bach, το «Quartet n. 16 op.135» του Beethoven, το «Κουαρτέτο εγχόρδων – String Quartet» του Webern (1905) και την… επιστροφή στον Bach με το Contrapunctus 14 «Fuga a 3 Soggetti».
Είναι ένα άλμπουμ με βάθος ανάγνωσης, ή μάλλον αναγνώσεων όπως το “αφηγείται” το Δανέζικο Κουαρτέτο Εγχόρδων σε κάθε κομμάτι.
Μπορούμε να αντιληφθούμε ξεκάθαρα το μέτρο του «πριν» και του «μετά» που καταφέρνουν να παρουσιάσουν οι μουσικοί… όσο ο Bach στον Beethoven… όσο ο Beethoven στον Webern.
Στην συνέχεια είναι και η υπέροχη ηχογράφηση της ECM…