Είναι ίσως το μουσικό αποκορύφωμα αυτού του καλοκαιριού, το οποίο εκτιμάται ιδιαίτερα απ’ όλους τους audiophiles σε όλα τα μέρη της Γης.
Πρόκειται για την συνέχεια της ηχογράφησης της συναυλίας των τριών ηρώων με τις κιθάρες των Al Di Meola, John McLaughlin και Paco de Lucia που έλαβε χώρα στις 6 Δεκεμβρίου του 1980 στο Warfield Theatre του Σαν Φρανσίσκο, εξ και ο τίτλος του άλμπουμ «Friday Night In San Francisco».
Αυτό, που πολλοί δεν ξέραμε, είναι ότι την επόμενη μέρα η τριάδα έδωσε δύο ακόμη συναυλίες με διαφορετικό περιεχόμενο, αποσπάσματα των οποίων εμφανίζονται τώρα στο νέο άλμπουμ του 2022 με τον ίδιο τίτλο.
Ο συγγραφέας της τζαζ Walter Kolovsky είπε ότι το Friday Night In San Francisco «μπορεί να είναι το πιο επιδραστικό από όλα τα άλμπουμ ακουστικής κιθάρας». Ένας δίσκος που αναδεικνύει την ποιότητα κάθε πικάπ, για περισσότερα από 40 χρόνια. Πόσο μάλλον τώρα σ΄ αυτή την σχολαστικά επιμελημένη παραγωγή.
Για να γιορτάσει την ηχογράφηση (και όσα έχει καταφέρει) αυτού του μοναδικού άλμπουμ και της θρυλικής συναυλίας, η Impex Records κυκλοφόρησε πρόσφατα το «Saturday Night In San Francisco» σε βαρύ βινύλιο 180 gr.
Ο Al Di Meola και η ομάδα του το επιμελήθηκαν έξοχα, ζωντανεύοντας για πρώτη φορά σε LP (αλλά και σε SACD-Hybrid και CD) την εκρηκτικά δεξιοτεχνική συναυλία των Di Meola, John McLaughlin και Paco De Lucia στο Warfield Theatre του Σαν Φρανσίσκο, που έγινε στις 6 Δεκεμβρίου του 1980.
Ο Di Meola λέει για εκείνη την τελευταία βραδιά ότι: «Ήταν συναρπαστική, γιατί το κοινό ήταν ακριβώς εκεί μαζί μας, απολαμβάνοντας κάθε νότα της μουσικής. Και εμείς ακολουθούσαμε. Ήταν τρελό!»
Στον δίσκο ακούς το κοινό να ουρλιάζει και να ζητωκραυγάζει από ευχαρίστηση, αυτή η συμμετοχή του κοινού αποδίδεται στο LP σε εντυπωσιακό βαθμό, ο ακροατής αντιλαμβάνεται το πόσο μεγάλος ακουστικά ήταν ο χώρος του Warfield Theatre.
Η Impex συνεργάστηκε με τον Di Meola, τον μηχανικό μίξης Roy Hendrickson (SPIN Studio) και τον Bernie Grundman (mastering engineer) για να αναδημιουργήσει τη μαγεία του «Friday Night In San Francisco», ώστε τα σόλο και τα τρίο κομμάτια -που δεν είχαν κυκλοφορήσει ποτέ- να ξεσπούν στο σύστημά μας με εντυπωσιακή ευκρίνεια, δυναμικές και τεχνικά άρτια.
Ακούστε το «Splendido Sundance», μια απίστευτη αλληλεπίδραση μεταξύ των τριών μουσικών που ετοιμάζει την σκηνή για τα σόλο που ακολουθούν. Το «One Word» του John McLaughlin εδώ δεν είναι ένα κλασσικό φλαμένκο, αλλά ένα ρυθμικό και ανεβαστικό κομμάτι. Το κοινό το λάτρεψε και αυτό το αντιλαμβάνεσαι αμέσως.
Στο κομμάτι «Trilogy Suite» το πλήθος εκστασιάζεται. Στο «El Pañuelo» του Paco De Lucia, ξεκινά με τους τρεις μουσικούς να χτυπούν εκτεταμένα, σχεδόν σαν κρουστά, τα δάχτυλα τους στις επιφάνειες των κιθάρων.
To άλμπουμ σετ περιέχει audiophile βινύλιο 180g 33 στροφών. Μια εγγραφή από τις αρχικές αναλογικές live ταινίες των 16-track τους Al Di Meola με τους μηχανικούς Katsu Naito και Roy Hendrickson.
Οι ταινίες των 16-track μεταφέρθηκαν χρησιμοποιώντας ένα σωστά ρυθμισμένο και ευθυγραμμισμένο μπομπινόφωνο Studer A800.
Το master από τις αναλογικές ταινίες έγινε από τον Bernie Grundman στο Bernie Grundman Mastering. Ο δίσκος τυπώθηκε στην Record Technology Inc. Έρχεται σε μια πολυτελής συσκευασία με σπάνιο φωτογραφικό υλικό. Εμπεριέχει, επίσης, ένα κείμενο του Charles L. Granata feat και νέες συνεντεύξεις του Al Di Meola και του μηχανικού της ηχογράφησης Tim Pinch.