Με την ευκαιρία του λανσαρίσματος του πιο οικονομικού πικάπ της Pro-Ject, o αρχηγός της εταιρείας, κ. Heinz Lichtenegger, μοιράζεται τις σκέψεις του μαζί μας.
Επίσης μας δίνει συμβουλές για σωστό στερεοφωνικό ήχο.
Θα ήθελα να ξεκινήσω με μια συνοπτική ανάλυση της βιομηχανίας ήχου, όπως τη βλέπω από τη δική μου οπτική.
Η επιχειρηματική πραγματικότητα είναι δύσκολη, ιδιαίτερα στην αμερικανική αγορά, όπου η κατάσταση με τους δασμούς παραμένει αβέβαιη. Επίσης, η εξαγορά μεγάλων εταιρειών δημιουργεί ερωτήματα για το μέλλον της βιομηχανίας, αν αυτό θα είναι θετικό ή αρνητικό.
Για τις μικρές εταιρείες, ενδέχεται να αποτελεί απειλή. Ωστόσο, για εταιρείες μεσαίου μεγέθους, όπως η Pro-Ject, μπορεί να είναι και μια ευκαιρία.
Ο τρόπος που δραστηριοποιούμαστε μας επιτρέπει να διατηρούμε άμεση επαφή με τους πελάτες, κάτι που οι μεγάλες εταιρείες ίσως δυσκολεύονται να κάνουν.
Οι διανομείς μας είναι καλά δικτυωμένοι και διατηρούν στενές σχέσεις με τα καταστήματα και γι’ αυτό παραμείνω πιστός στο παραδοσιακό σύστημα διανομής.
Υπάρχουν, βέβαια, συγκεκριμένα προϊόντα που αντιμετωπίζουν έντονη πίεση από τις αναδυόμενες ασιατικές εταιρείες, και σε αυτές τις περιπτώσεις η απευθείας πώληση είναι απαραίτητη, αλλά θα είναι μόνο ένα μικρό μέρος της στρατηγικής μας.
Η γενική μας πολιτική παραμένει προσανατολισμένη στη συνεργασία με τους διανομείς, καθώς αυτοί γνωρίζουν καλύτερα τις ιδιαιτερότητες της χώρας που δραστηριοποιούνται.
Σέβομαι τον χαρακτήρα κάθε αγοράς, και γι’ αυτό έχουμε ένα τόσο ευρύ φάσμα προϊόντων.
Οι διαφορετικές προτιμήσεις σε κάθε χώρα μάς οδηγούν να προσφέρουμε ποικιλία σε σχεδιασμό, χρώματα και υλικά, για παράδειγμα, στην Ιαπωνία ζητούνται συγκεκριμένα στιλιστικά στοιχεία, ενώ στην Ευρώπη κυριαρχεί το ματ μαύρο ή το υψηλής γυαλάδας φινίρισμα.
Ωστόσο, η ευρωπαϊκή οικονομία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις, και η ύφεση επηρεάζει τον κλάδο μας.
Ένα σημαντικό ζήτημα που θέλω να τονίσω είναι η διατήρηση της παραγωγής στην Ευρώπη όσο το δυνατόν περισσότερο. Δυστυχώς, σε αρκετά προϊόντα –ιδιαίτερα στα ηλεκτρονικά– αυτό δεν είναι πλέον εφικτό.
Παρόλα αυτά, η καρδιά μας παραμένει στην ευρωπαϊκή παραγωγή, και γι’ αυτό μπορώ να σας πω με περηφάνια ότι όλα τα προϊόντα μας συνεχίζουν να κατασκευάζονται στην Ευρώπη.
Ακόμη και το νέο μας πικάπ, το οποίο ανήκει στην κατηγορία χαμηλού κόστους, παραμένει ευρωπαϊκής κατασκευής.
Η αναλογική εμπειρία πρέπει να είναι στερεοφωνική.
Αποφάσισα να δημιουργήσω ένα οικονομικό αλλά πραγματικά ποιοτικό πικάπ, το οποίο ανταποκρίνεται στα υψηλά πρότυπα που αντιπροσωπεύει η εταιρεία μας. Αυτή η απόφαση απαιτεί σημαντική προσπάθεια, αλλά αποτελεί μεγάλη μας επιτυχία.
Η φιλοσοφία μας ήταν πάντα ξεκάθαρη: δεν επιδιώκουμε κέρδος από αυτά τα προϊόντα, αλλά μέσω αυτών διασφαλίζουμε τη βιωσιμότητα των εργοστασίων μας.
Αν δεν υπήρχε η δυνατότητα παραγωγής εκατοντάδων χιλιάδων μονάδων, δεν θα μπορούσαμε να προσφέρουμε πικάπ υψηλότερης κατηγορίας σε προσιτές τιμές.
Η αγορά, όμως, είναι γεμάτη από φθηνά πικάπ χαμηλής ποιότητας. Είναι εύκολο να αγοράσει κάποιος ένα πικάπ μαζικής παραγωγής, με τιμές που ξεκινούν από 60-70 ευρώ. Αν όμως θέλεις κορυφαία ποιότητα, τα κόστη ανεβαίνουν.
Γι’ αυτό και η σωστή σχεδίαση παραμένει βασικός μας στόχος. Σήμερα, σας παρουσιάζω ένα προσιτό πικάπ με ποιοτική απόδοση, ιδανικό για όσους θέλουν να γνωρίσουν τον αναλογικό ήχο.
Γιατί είναι αυτό σημαντικό; Επειδή πολλοί καταναλωτές απογοητεύονται από πικάπ χαμηλής ποιότητας και δίσκους κακής παραγωγής.
Ένα φθηνό πλαστικό πικάπ με έναν μέτριο δίσκο δεν προσφέρει την εμπειρία που αξίζει ο αναλογικός ήχος. Αυτό οδηγεί τον καταναλωτή στο συμπέρασμα ότι ο αναλογικός ήχος δεν αξίζει, ενώ η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
Ο αναλογικός ήχος και η στερεοφωνία δεν είναι ένα απλό και εύκολο χόμπι.
Η βασική μας φιλοσοφία είναι ότι το εισαγωγικό πικάπ αποτελεί το πρώτο βήμα για να δημιουργήσουμε πραγματικούς λάτρεις της αναλογικής μουσικής.
Αυτοί οι ακροατές εξελίσσονται με τον χρόνο, αναβαθμίζουν τον εξοπλισμό τους και επενδύουν σε καλύτερα ηχεία και ενισχυτές.
Γι’ αυτό και η αναλογική εμπειρία πρέπει να είναι στερεοφωνική. Δεν αρκεί να ακούει κανείς μουσική σε ένα μονοφωνικό Bluetooth ηχείο. Ο σωστός ήχος απαιτεί δύο ηχεία, κατάλληλα τοποθετημένα στον χώρο.
Με αυτή τη λογική, μπορείτε πάντα να προσθέσετε έναν ψηφιακό streamer για να εμπλουτίσετε την εμπειρία ακρόασης. Αλλά η καρδιά της μουσικής παραμένει στον σωστό αναλογικό ήχο.
Η σωστή αναπαραγωγή ήχου εξαρτάται όχι μόνο από το ίδιο το πικάπ, αλλά και από τα ηχεία και την τοποθέτησή τους.
Γι’ αυτό είναι σημαντικό, όταν μιλάμε για οικονομικά πικάπ, να υπενθυμίζουμε στους ακροατές τη σημασία της σωστής εγκατάστασης.
Σωστή τοποθέτηση:
- Το πικάπ πρέπει να τοποθετείται εκεί όπου υπάρχει σταθερή μάζα.
- Αν το πάτωμα προκαλεί δονήσεις, η καλύτερη λύση είναι να το στερεώσουμε σε έναν τοίχο από μπετόν.
- Αν ο τοίχος δεν είναι σταθερός (π.χ. γυψοσανίδα), τότε απαιτείται ένα στιβαρό ρακ.
Ο αναλογικός ήχος και η στερεοφωνία δεν είναι ένα απλό και εύκολο χόμπι.
Αν κάποιος θέλει πραγματικά να απολαύσει τον καλύτερο δυνατό ήχο, πρέπει να ακολουθήσει κάποιους κανόνες.
Βασικές αρχές για σωστό ήχο:
- Ένας σωστός ενισχυτής.
- Σωστά ηχεία και σωστή τοποθέτησή τους.
- Σωστή εγκατάσταση του πικάπ.
Σίγουρα, με την πάροδο των ετών, έχουμε κάνει κάποιες υποχωρήσεις για να βελτιώσουμε την ευκολία χρήσης των πικάπ μας.
Για παράδειγμα, το νέο μας οικονομικό πικάπ είναι plug-and-play. Αυτή η επιλογή έγινε κυρίως λόγω των πολλών επιστροφών που βλέπουμε, ειδικά από όσους αγοράζουν μέσω διαδικτύου, όπου πικάπ των 250-400 ευρώ πωλούνται μαζικά.
Πολλές επιστροφές δεν οφείλονται σε τεχνικά προβλήματα, αλλά απλώς στο ότι ο χρήστης δεν μπορούσε να ρυθμίσει σωστά το πικάπ του ή δεν προσπάθησε καν να το χρησιμοποιήσει.
Αυτό είναι ένα πρόβλημα που επιδεινώνεται από τη σύγχρονη τάση στην αγορά.
To νέο πικάπ είναι το Pro-Ject E1.2 (διαβάστε εδώ).