hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

H Samsung πρώτη στην αγορά τηλεοράσεων για 19ο έτος. Η Hisense πρώτη στις μεγάλες τηλεοράσεις. H LG πρώτη στις OLED TV.

Η Samsung κατάφερε για 19η συνεχόμενη χρονιά να κατακτήσει την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά τηλεοράσεων, αλλά πια ο ανταγωνισμός από την Κίνα πλησιάζει.

Σύμφωνα με την Omdia (διεθνές ινστιτούτο έρευνας αγοράς), η Samsung έλαβε μερίδιο αγοράς 28,3% όσον αφορά τις πωλήσεις για το 2024, διατηρώντας την στην κορυφή στο χώρο από το 2006.

Πιο αναλυτικά, το 2024, η Samsung κατέλαβε το 49,6% της αγοράς των premium τηλεοράσεων (άνω των 2.500 δολαρίων) και το 28,7% της αγοράς τηλεοράσεων με μεγάλη οθόνη (από 75 ιντσών έως 98 ιντσών).

Στην αγορά QLED (δηλαδή LCD) κατέλαβε το 46,8% και στην αγορά OLED TV πούλησε 1,44 εκατομμύρια τηλεοράσεις παγκοσμίως, σημειώνοντας μια αύξηση κατά 42% και αύξηση μεριδίου αγοράς 4,6% σε ετήσια βάση.

 Η Samsung ξεκίνησε να κυκλοφορεί τηλεοράσεις OLED από το 2022.

Από την άλλη πλευρά η LG Electronics εδραίωσε την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά τηλεοράσεων OLED, διατηρώντας την της θέση για 12 συναπτά έτη.

Το 2024, η εταιρεία απέστειλε συνολικά 3,18 εκατομμύρια τηλεοράσεις OLED, διεκδικώντας μερίδιο 52,4% στην παγκόσμια αγορά.

Πέρυσι, οι τηλεοράσεις OLED αντιπροσώπευαν το 45% των αποστολών σε ολόκληρη την αγορά των premium τηλεοράσεων (άνω των 1.500 δολαρίων ) και είχαν αύξηση 8,5% σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα με την LG, το μερίδιο αυτό αναμένεται να ξεπεράσει το όριο του 50% φέτος, για να φτάσει το 53,8%.

Η LG έλαβε επίσης το 57,5% της αγοράς στις μεγάλες τηλεοράσεις (77 ιντσών και άνω) OLED ΤV, ενισχύοντας τη θέση της στην αγορά αυτή με μια εκτεταμένη γκάμα μοντέλων.

Οι πολύ μεγάλης οθόνης τηλεοράσεις OLED (83 και 97 ιντσών) κατέλαβαν το 16% (αριθμός ρεκόρ) των συνολικών αποστολών τηλεοράσεων OLED το 2024.

Οι παγκόσμιες αποστολές τηλεοράσεων της Hisense το 2024 έφτασαν τα 29,14 εκατομμύρια μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 14% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς, σύμφωνα με στοιχεία της Omdia.

Επίσης, η Hisense, έχει εδραιώσει τη θέση της ως παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά τηλεοράσεων μεγάλης οθόνης.

Με μερίδιο αγοράς 19,8% στις αποστολές LCD τηλεοράσεων 75 ιντσών έως 98 ινστών, η Hisense τρέχει δυνατά. Ενώ στην κατηγορία των υπερμεγάλων -γιγάντιων- τηλεοράσεων, η Hisense κατέχει μερίδιο αγοράς 30,3% στα μοντέλα 98+ ιντσών και 58,8% για μοντέλα 100+ ιντσών, εξασφαλίζοντας την 1η θέση παγκοσμίως.

Σύμφωνα με την GFK και την Circana, οι τηλεοράσεις της Hisense κατέχουν την πρώτη θέση σε χώρες όπως η Ιαπωνία (με την Toshiba), η Αυστραλία, η Νότια Αφρική και η Σλοβενία.

Όλες οι τηλεοράσεις της αγοράς

Σύμφωνα με την Omdia, ο συνολικός αριθμός τηλεοράσεων που κυκλοφόρησαν το 2024 ανήλθε σε 288,3 εκατομμύρια μονάδες, μια αύξηση κατά 3% σε ετήσια βάση.

Ο συνολικός όγκος των τηλεοράσεων OLED το 2024 αυξήθηκε και αυτός κατά 8% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 6,07 εκατομμύρια μονάδες.

Οι αποστολές τηλεοράσεων αυξήθηκαν για πρώτη φορά μετά από τρία χρόνια.

Η συνολική αποστολή τηλεοράσεων της Samsung το 2024 ήταν 36,7 εκατομμύρια τηλεοράσεις ή ποσοστό 17,6% της παγκόσμιας αγοράς, γεγονός που δείνει στην Samsung τη 1η θέση και για το 2024.

Από αυτές οι τηλεοράσεις OLED ήταν 1,44 εκατομμύρια και οι υπόλοιπες 35,26 εκατομμύρια ήταν τηλεοράσεις LCD.

Από τις 35,26 εκατομμύρια LCD τηλεοράσεις της Samsung, οι τηλεοράσεις QLED (δηλαδήμε πάνελ LCD και Quantum Dot) ήταν 8,34 εκατομμύρια.

Η Hisense κατέλαβε την 2η θέση με 29,16 εκατομμύρια τηλεοράσεις ή ποσοστό 14%.

Η TCL κατέλαβε τη 3η θέση με 28,98 εκατομμύρια τηλεοράσεις ή ποσοστό 13,9%. Η TCL δεν διαθέτει τηλεοράσεις OLED.

(Η διαφορά μεταξύ των Hisense και TCL είναι πολύ μικρή, επομένως μπορούμε να πούμε ότι και οι δύο είναι δεύτερες, πίσω από τη Samsung).

Η LG κατέλαβε την 4η θέση με 22,6 εκατομμύρια τηλεοράσεις ή ποσοστό 10,8%. Οι τηλεοράσεις OLED ήταν 3,18 εκατομμύρια, και οι τηλεοράσεις LCD ήταν 19,42 εκατομμύρια.

OLED TV

Η παγκόσμια αποστολή τηλεοράσεων OLED το 2024 ήταν 6,07 εκατομμύρια, αυξημένη κατά περισσότερο από 8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Από αυτές οι LG και Samsung μαζί πούλησαν 4,62 εκατομμύρια OLED τηλεοράσεις.

Τις άλλες 1,45 εκατομμύρια συσκευές τις πούλησαν οι Sony, Philips, Panasonic κ.ά.
Η αποστολή τηλεοράσεων OLED το 2023 ήταν 1 εκατομμύριο για τη Samsung και 3 εκατομμύρια για την LG.

Η αποστολή τηλεοράσεων OLED της LG το 2024 ήταν 3,18 εκατομμύρια, μια αύξηση κατά 180.000 τηλεοράσεις σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η Samsung εδώ είχε μεγαλύτερη αύξηση κατά 440.000 τηλεοράσεις.

Το μερίδιο αγοράς της LG για τις τηλεοράσεις OLED το 2024 ήταν 52,4% και της Samsung 27,3%.

Ακολουθούν μερικές εικόνες που δείχνουν την αγορά και το πόσο γρήγορα οι κινεζικες εταιρείες κατακτούν έδαφος.

Ένα γραφικό της Counterpoint Research που δείχνει τις αλλαγές της αγοράς των Premium τηλεοράσεων από το Q3 του 2023 σε σχέση τους ίδιους μήνες του 2024
Τον περασμένο Νοέμβριο, η τελευταία παγκόσμια έκθεση παρακολούθησης της αγοράς τηλεοράσεων που κυκλοφόρησε από κοινού από τις εταιρείες παγκόσμιων ερευνών αγοράς Counterpoint Research και DSCC επισήμανε ότι η ταχεία ανάπτυξη των κινεζικών εταιρειών απειλεί στις Samsung και LG στην παγκόσμια αγορά τηλεοράσεων υψηλής τεχνολογίας.
Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα