Σήμερα στην αγορά της τηλεόρασης βλέπουμε ότι οι πολύ μεγάλες συσκευές, 70 ιντσών και άνω, άρχισαν να αναπτύσσονται, έτσι από μερίδιο αγοράς περίπου 5% το 2024 αναμένουμε να φθάσουν στο 10% το 2026.
Για παράδειγμα, οι τηλεοράσεις 98 ιντσών και άνω, αυξήθηκαν από 90.000 μονάδες πέρυσι σε 140.000 φέτος, και εξακολουθούμε να περιμένουμε ανάπτυξη σε αυτό το τμήμα της αγοράς.
Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ορισμένες τηλεοράσεις χρησιμοποιούνται και ως οθόνες για υπολογιστές αλλά και για παρουσιάσεις λόγω της ανταγωνιστικής τους τιμής.
Όσον αφορά το μέσο μέγεθος τηλεόρασης, παρατηρούμε σταδιακή αύξηση κατά 1-2 ίντσες ετησίως.
Διαφορετικές χώρες έχουν διαφορετικά μερίδια αγοράς τηλεοράσεων από 55 ιντσών και άνω, με τη Μεγάλη Βρετανία να επιλέγει μικρότερες και τις Σκανδιναβικές χώρες μεγαλύτερες τηλεοράσεις.
Στην αγορά γενικά, το 2025 δεν αναμένουμε σημαντική ανάπτυξη, αλλά σταθεροποίηση ή ελαφριά πτώση. Ωστόσο, είναι ακόμα νωρίς για ασφαλείς προβλέψεις.
Mini LED & OLED
Οι τηλεοράσεις Μini LED αναμένεται να αυξηθούν φέτος κατα 4% με 6% περίπου. Ενώ οι τηλεοράσεις OLED αντιμετωπίζουν προκλήσεις λόγω χαμηλής παραγωγής: Όσο μεγαλύτερη είναι η οθόνη, τόσο λιγότερες μονάδες παράγονται και τόσο αυξάνει το κόστος.
Αντίθετα, οι τηλεοράσεις Μini LED μπορούν να αναπτυχθούν γρήγορα σε μεγέθη 75 ιντσών και άνω.
Η κατανομή των τιμών δείχνει ότι οι OLED κυριαρχούν σε τιμές 1.000€ και άνω, ενώ οι Μini LED επεκτείνοται σε μοντέλα 50-55 ιντσών και συνεχίζει η ανάπτυξή τους στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Streaming & Pay TV
Η αγορά streaming αναπτύσσεται γοργά, με τη Γαλλία να έχει σχεδόν το 50% των νοικοκυριών συνδρομητές.
Οι πιο εξελιγμένες αγορές streaming στην Ευρώπη είναι οι Σκανδιναβικές χώρες και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Σήμερα οι τάσεις της αγοράς streaming είναι: η ΗΠΑ να επικεντρώνεται κυρίως στην “εμβόλιμη” διαφήμιση, η Ευρώπη να δίνει έμφαση στην ποιότητα εικόνας και η Κίνα να ενδιαφέρεται περισσότερο για το μέγεθος της οθόνης.
Νέες τεχνολογίες τηλεορπτικής μετάδοσης
-Υπάρχει το νέο σύστημα DVBI (μετάδοση DVB μέσω ίντερνετ), που αναπτύσσεται στην Ιταλία.
-Μια άλλη τεχνολογία είναι οι στοχευμένες διαφημίσεις, δηλαδή τηλεοράσεις με σύνδεση στο ίντερνετ που δέχονται εξατομικευμένες διαφημίσεις βάσει του προφίλ του θεατή ή του νοικοκυριού.
-Υπάρχει και η ο τρόπος FAST (Free Ad-Supported TV) που είναι διαδεδομένος στις ΗΠΑ, αλλά δύσκολα θα επεκταθεί στην Ευρώπη λόγω περίπλοκων αδειοδοτήσεων και πολλών χωρών με διαφορετικές γλώσσες.
Στις HΠΑ μπορείς να αποκτήσεις δωρεάν τηλεόραση, αλλά πρέπει να παρακολουθείς αποκλειστικά FAST κανάλια. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, η αξία της τηλεόρασης μπορεί να καλυφθεί μέσα σε 3-4 χρόνια μόνο από τα FAST κανάλια, και αν ο καταναλωτής συνεχίσει να τη χρησιμοποιεί, η εταιρεία αρχίζει να βγάζει κέρδος.
-Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η τηλεοπτική παραγωγή περιεχομένου UHD (4K) των καναλιών δηλαδή παραμένει ένα αμφίβολο εγχείρημα, καθώς κυριαρχεί το 1080p εν έτη 2025, εκτός από ορισμένα live αθλητικά και μουσικά γεγονότα.