hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

Thorens TD203 Review | Αμέθυστο λευκό

TEST ΠΙΚΑΠ

-Βραχίονας Uni Pivot
-Κάλυμμα σκόνης
-Νέα σχεδίαση

Μετά τις εντυπωσιακές επιδόσεις των μοντέλων TD309 και TD206/209, η Thorens επανέρχεται με ένα πολύ ενδιαφέρον πικάπ στην κατηγορία κάτω των 1.000 ευρώ.

Τούτου δοθέντος, αυτό το πικάπ κοστίζει 800 ευρώ, και είναι το εισαγωγικό ποιοτικό μοντέλο της εταιρίας, αφού μετά ακολουθούν το φουτουριστικό TD209 και το κλασικό ορθογώνιο TD206.

Η Thorens, επί του παρόντος, παρέχει μια μεγάλη συλλογή από πικάπ, ξεκινώντας από τα κορυφαία μοντέλα TD550 και TD350, τα οποία εξακολουθούν να έχουν κάποια ομοιότητα ‒ ειδικά το TD350, που είναι και ο νόμιμος κληρονόμος, με το θρυλικό TD320.

Βέβαια, τα σημερινά πικάπ χρησιμοποιούν βελτιωμένα υλικά και πιο ανεπτυγμένες τεχνικές λύσεις. Μία εντελώς διαφορετική προσέγγιση στο θέμα είναι τα μοντέλα TD2015 και TD2035, κλασικά μάζας, με ακρυλικό σασί και βαρύ πλατό, αλλά και με εξαιρετική εμφάνιση.

Στη χαμηλή κατηγορία υπάρχουν τα μοντέλα TD170 έως TD295, που δίνουν έμφαση στην άνεση, έχοντας επίπεδο σχεδιασμό και αυτόματες λειτουργίες.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ
Το πικάπ είναι αποτέλεσμα εργασιών έρευνας και ανάπτυξης νέων τρόπων μέτρησης, ειδικά στους βραχίονες.

Η Thorens καταθέτει εδώ ένα βελτιστοποιημένο μοντέλο μετρημένο με σύγχρονα όργανα σε όλα του τα σημεία. Στο TD203 χρησιμοποιείται, πρώτη φορά στην ιστορία της Thorens, ένας βραχίονας Uni Pivot, ο TP-82. Εξωτερικά, ο βραχίονας αυτός είναι στενά συνδεδεμένος με τον TP-90, αφού έχει το ίδιο ενεργό μήκος και παρόμοια ενεργή μάζα.

Ο μηχανισμός ζύγισης είναι ίδιος με τα μεγάλα του αδέλφια. Ο σωλήνας του βραχίονα είναι από ενιαίο κομμάτι αλουμίνιο, χωρίς ραφή, που κατασκευάζεται μέσω ειδικής διεργασίας έλασης και είναι επενδεδυμένος με πλαστικό.

Οι συντονισμοί στο σωλήνα του βραχίονα μετρήθηκαν κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού του με λέιζερ μετρητή δονήσεων. Κάπου στο μέσον της διαδρομής του βραχίονα έχει τοποθετηθεί ένας δακτύλιος, που «συλλαμβάνει» τους άτακτους κραδασμούς που δημιουργούνται στην επιφάνειά του.

Το αντίβαρο σχηματίζεται από δύο μέρη: το μεγαλύτερο, στο μπροστινό μέρος, για να ισορροπήσετε το βραχίονα με το χέρι και για να ρυθμίσετε τη δύναμη ανάγνωσης της κεφαλής. Στο πίσω μέρος υπάρχει ένα μικρότερο βάρος, έκκεντρα τοποθετημένο, που ορίζει το σωστό αζιμούθιο στον TP-80. Τα βάρη αυτά βρίσκονται τοποθετημένα σημαντικά κάτω από το ύψος του σωλήνα του βραχίονα, στο νοητό άξονα του ύψους της βελόνας.

Ως συνήθως, το antiscating ρυθμίζεται με ένα βαράκι αναρτημένο σε πετονιά ‒ το ίδιο συμβαίνει και εδώ. Αυτό αναρτάται σε μια γυαλισμένη άτρακτο από ατσάλι, η οποία είναι βυθισμένη σε ένα ρουλεμάν ακριβείας. Η πετονιά «πιάνεται» με ασφάλεια, έτσι ώστε να μη βγαίνει από τη θέση της. Το πικάπ έρχεται με κεφαλή Τhorens, μόνο που είναι η TA-91 της Audio Technica.

Μία εξαιρετική κεφαλή κινητού μαγνήτη, που τη χρησιμοποιούμε και εμείς στις δοκιμές των προσιτών πικάπ. Ερχόμαστε, λοιπόν, στο κυρίως πικάπ, το οποίο φέρει κινητήρα συνεχούς ρεύματος με ελαστική ανάρτηση, που μεταφέρει την κίνηση στο υποπλατό μέσω ενός επίπεδου ιμάντα.

Αν χαλαρώσουμε τις βίδες που συγκρατούν το κέλυφος του κινητήρα, μπορούμε να τον περιστρέψουμε σε κάποιο βαθμό, ώστε να ρυθμίσουμε την τάση του ιμάντα. Βέβαια, υπάρχει και μικρομετρική ρύθμιση της ταχύτητας του κινητήρα μέσω ενός ποτενσιόμετρου.

Επίσης, έχουμε ένα διακόπτη on/off και έναν επιλογέα ταχυτήτων 33 1/3, 45 στροφών. Το υποπλατό περιστρέφεται γύρω από έναν ανοξείδωτο ατσαλένιο άξονα, που βυθίζεται μέσα σε ένα μπρούτζινο κουζινέτο. Το κυρίως πλατό είναι από το άκαμπτο υλικό ABS, όπως και το υποπλατό. Ζυγίζει, δε, παρά τη «βαριά» του εμφάνιση, λιγότερο από ένα κιλό.

Όλο το πικάπ δεν ξεπερνάει τα 3,53 κιλά ‒ δηλαδή είναι πραγματικά ελαφρύ. Για το σκοπό αυτό, είναι σωστό να παρέχεται προστασία από τη σκόνη. Το πικάπ δεν έχει κλασικό κάλυμμα, αλλά ένα κατάλληλα τροποποιημένο διάφανο πλαίσιο, που προστατεύει το πλατό και το βραχίονα.

Αυτό αφαιρείται εντελώς κατά τη λειτουργία του πικάπ. Ο βραχίονας του πικάπ είναι, παρά τη σχέση του με τον TP-90, κάπως πιο λιτός και είναι σίγουρα το αποκορύφωμα στο TD203. Στο πίσω μέρος του βραχίονα υπάρχει ένα δύσκαμπτο καλώδιο, που περιορίζει τις θετικές εντυπώσεις της εμφάνισης του TP-82. Στην πράξη, όμως, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Το φινίρισμα της συσκευής είναι άψογο, δεδομένης της τιμής του.

ΔΟΚΙΜΗ

Το πικάπ TD203 πωλείται ως συσκευή «plug and play», έτσι ώστε ο καθένας να μπορεί να τη χρησιμοποιήσει άμεσα. Θα πρέπει να τοποθετήσουμε τα βαράκια στο βραχίονα, να ρυθμίσουμε τη δύναμη ανάγνωσης της κεφαλής και να ρυθμίσουμε το αζιμούθιο. Το εγχειρίδιο λειτουργίας βοηθά πάρα πολύ, καθώς υπάρχει ένας αναλυτικός οδηγός ρύθμισης, τύπου προτράκτορ.

Παρά τη φαινομενική απλότητά του, το TD203 αφήνει εξαρχής πολύ καλές εντυπώσεις, αφού περιστρέφεται πολύ ήσυχα. Ακόμα και σε πολύ κοντινή απόσταση και σε απόλυτη ησυχία στο δωμάτιο, δεν μπορεί να ακουστεί το μοτέρ. Αυτός ο θόρυβος, έτσι και αλλιώς, πάντα είναι ένα θέμα στα πικάπ, αφού η αθόρυβη λειτουργία μεταφέρεται πρακτικά.

Η χαμηλή μάζα του το κάνει πραγματικά εμφατικό στη δημιουργία ηχητικού φόντου, επάνω στο οποίο θα πέσει η μουσική. Το πικάπ αναπτύσσει διευρυμένη απόκριση συχνοτήτων, ευρεία δυναμική περιοχή, μα, πάνω από όλα, μια πολύ ισορροπημένη ποιότητα ήχου. Ο ενός σημείου βραχίονας, η κεφαλή και ο τρόπος λειτουργίας του πικάπ είναι  αρμονικά δεμένα.

Κυριαρχούν η σωματώδης τονικότητα της κεφαλής και τα πολύ καλά δυναμικά του βραχίονα. Αυτό κάνει ακόμα και τα μεγάλα κλασικά ορχηστρικά, όπως τα μπάσα στην «Overture» του «Ιπτάμενου Ολλανδού», πραγματική απόλαυση. Παρουσιάζει με ακρίβεια αυτήν την πολύπλοκη ηχογράφηση, με τα βιολιά να είναι αρκετές οκτάβες παραπάνω και να αναπαράγονται λεπτά, όπως ακριβώς είναι.

Η ικανότητά του να αναδεικνύει εντυπωσιακά τα μικρά μουσικά σύνολα, όπως η μουσική δωματίου του Brahms, το κάνει να μετατρέπει την ακρόαση σε αισθησιακό μουσικό γεγονός. Ακόμα, με το βινύλιο της Mobile Fidelity, «Angel Dust», των Faith No More, το πικάπ αρχίζει να ροκάρει με εξαιρετικά δυναμικά, σαφή και σφριγηλά μπάσα και με ακριβώς σωστές δόσεις επιθετικότητας και μουσικότητας.

Τελικά, το νέο Thorens έχει την ικανότητα να βρίσκει το σωστό ρυθμό σε οποιαδήποτε μουσική.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
EIΔΟΣ: Πικάπ οδήγησης ιμάντα
ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ: 33 1/3, 45
ΣΑΣΙ: MDF
ΦΙΝΙΡΙΣΜΑΤΑ: Κόκκινο, μαύρο, λευκό.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΠxΥxΒ): 400x93x320 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 3,53 κ.

80%

ΣΧΟΛΙΟ

Κάτι απλό, σε χαμηλή τιμή. Το νέο Thorens TD203 είναι μια all rounder λύση πικάπ, με τεχνικές λύσεις, εμφάνιση και, πάνω απ’ όλα, μουσικό τρόπο παιξίματος.

AAAV
ΕΠΑΦΗ
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

TΙΜΗ: €799

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα