hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

SOtM sPQ-100 Review | TEST PHONO STAGE

ΑΦΟΥ ΔΑΜΑΣΕ ΤΑ ΨΗΦΙΑ, Η SOUL OF THE MUSIC ΣΤΡΕΦΕΙ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΗΣ ΣΤ’ΑΥΛΑΚΙΑ ΤΟΥ ΒΙΝΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΗΣ PHONO STAGE. ΜΕ ΤΟ sPQ-100 ΠΕΤΥΧΑΙΝΕΙ ΑΞΙΟΘΑΥΜΑΣΤΗ ΓΡΑΜΜΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΕ ΟΥΔΕΤΕΡΗ ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΣ ΤΟΣΟ ΤΟΥΣ ΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΥΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΕΙΡΩΜΕΝΗ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ.

Η εταιρία από την Ν. Κορέα έχει γίνει βέβαια διάσημη για τα ψηφιακά της και οτιδήποτε σχετίζεται με το δίκτυο παράγοντας μέχρι και audiophile μητρικές κάρτες για υπολογιστή, όμως τώρα κάνει το μεγάλο βήμα προς τον αναλογικό κόσμο, παρουσιάζοντας το πρώτο της πλήρες στάδιο για φωνογραφικές κεφαλές.

Φαίνεται πως στην SOtM (Soul Of the Music) αρέσκονται στις προκλήσεις και έχουν βάλει στο μάτι το… χάος που μπορεί να επικρατεί στις πηγές μας, άλλωστε από εκεί ξεκινάνε όλα κι ένα υποβαθμισμένο σήμα θα παραμείνει τέτοιο ακόμη κι αν το τροφοδοτήσουμε στο καλύτερο σύστημα του κόσμου.

Τα δικτυακά ηχητικά είναι μεγάλος μπελάς αν η φιλοδοξία μας είναι να στήσουμε ένα ηχοσύστημα της προκοπής, αποκαλυπτικό και διάφανο, αλλιώς καλύτερα να καθίσουμε στ’ αυγά μας και να επιλέξουμε το πιο ασφαλές και ανέμελο φυσικό φορμά του CD.

Αντίστοιχα, ένα πικάπ μπορεί να γίνει πηγή χαράς αλλά και προβλημάτων στο κατάλληλο σύστημα και βέβαια ο αδύνατος κρίκος είναι το phono stage, όχι τα πικάπ καθαυτά και οι κεφαλές που τα πλαισιώνουν. Είναι το πρώτο που αναβαθμίζει κανείς όταν θέλει το κάτι παραπάνω σε σχέση με τα ενσωματωμένα στις ολοκληρωμένες λύσεις και η αλήθεια είναι ότι στις κατηγορίες μέχρι τα 1000 ευρώ οι επιλογές μας δεν είναι ατελείωτες.

Τα phono stage μπορεί να είναι «μικρά κουτάκια» αλλά διαχειρίζονται πολύ μικρά σήματα, τα ενισχύουν χιλιάδες φορές και αποκαθιστούν την τονική καμπύλη τους κάνοντας «αποέμφαση», ώστε να εξισορροπηθεί η ισοστάθμιση που χρησιμοποιήθηκε κατά την εγγραφή.

Κι ενώ είναι εύκολο να κατασκευάσεις ένα προσιτό phono με ευχάριστο ήχο για ένα εισαγωγικό σύστημα, είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να το κάνεις τόσο ικανό ώστε να προκύψει λεπτομερές, αχρωμάτιστο και τονικά ισορροπημένο, χωρίς να καταφύγεις στην υπερβολική «δίαιτα», με άλλα λόγια στην αποστείρωση της αρμονικής του υπογραφής, κάτι που θα του στερούσε τον όγκο και το οργανικό χρώμα.

Αλλά αυτή η υπογραφή είναι που μας τραβάει στο γλυκό βινύλιο! Προσθέστε στα παραπάνω την ανάγκη για ταίριασμα των επιπέδων κέρδους, των αντιστάσεων και των χωρητικοτήτων των κεφαλών αλλά και την ανάγκη για τονικές ρυθμίσεις σε δίσκους με προβλήματα (που δεν είναι και λίγοι) και μπορείτε να καταλάβετε γιατί τα πιο καλά phono stage είναι πανάκριβα.

ΜΕ ΜΥΑΛΟ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

Το νέο sPQ-100 της SOtM έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται σε όλες τις παραπάνω ανάγκες με τρόπο διόλου «εισαγωγικό»,  παρά την προσιτή τιμή του. Φιλοξενείται στο γνωστό τραπεζοειδές, μονοκόμματο μεταλλικό σασί της εταιρίας με τις χαρακτηριστικές πλευρικές ψύκτρες, τις ασύμμετρες γρίλιες της πρόσοψης και το ενδεικτικό led που εξέχει έντονα καθώς είναι και πλήκτρο αναμονής.

Στην μικρή του πλάτη δεν βρίσκουμε USB και LAN όπως στα άλλα SOtM αλλά τέσσερα RCA βύσματα και τον ακροδέκτη γείωσης. Η μεγάλη διαφορά δίπλα στον ανταγωνισμό είναι τα χειριστήρια στο επάνω μέρος του, που είναι μεν διακόπτες αλλά όχι της γνωστής «μικροποικιλίας» που θέλουν κατσαβιδάκι και μας δίνουν άμεση πρόσβαση σε όλα, χωρίς την ανάγκη να διαβάσουμε πίνακες.

Η πλακέτα είναι τοποθετημένη πίσω από αυτό κι έτσι το κύκλωμα «κρέμεται» ανάποδα ώστε να είναι πολύ κοντά στα χειριστήρια. Θυμηθείτε, εδώ γίνεται επεξεργασία σε σήματα της τάξης του mV οπότε ο θόρυβος καιροφυλακτεί.

Στο sPQ-100 θα βρούμε μια πολύ ικανοποιητική ποικιλία ρυθμίσεων για την αντίσταση, το κέρδος και τη χωρητικότητα και τρεις ακόμη διακόπτες για την καμπύλη της αποέμφασης. Καλύπτονται εννιά καμπύλες (RIAA, AES, NAB, TELDEC, CCIR 78, IEC N78, Columbia LP, RCA old orthophonic, London LP) μέσα από συνολικά έντεκα τιμές για τις τρεις συχνότητες της αποέμφασης, με αυτές της RIAA να είναι ξεκάθαρα σημειωμένες δίπλα στους διακόπτες.  

Ξεκινήσαμε τις ακροάσεις με το Argon Audio TT-4/2M Red, ρυθμίζοντας το κέρδος στην ελάχιστη τιμή των 40dB. Δεν περιμέναμε τόσο καλή ανάλυση στα μικρά μήκη κύματος, ούτε τόσο αναπτυγμένες μεγάλες δυναμικές αντιθέσεις και τόσο μεγάλα είδωλα στη σκηνή. Το sPQ-100 δεν θυμίζει ψηφιακό σε καμία περίπτωση, είναι γλυκό, ατμοσφαιρικό και αφάνταστα ορμητικό και ελεύθερο, όπως ταιριάζει στο μέσο.

Όμως δεν κάνει τίποτε το υπερβολικό, το ευφωνικό, γνωρίζει να βάζει όρια στους χρωματισμούς αλλά φροντίζει αυτά τα όρια να αφήνουν ανέπαφο τον μουσικό χαρακτήρα του βινυλίου. Το SOtM έχει συγκλονιστική ευκρίνεια και γραμμικότητα για το κόστος του, θυμίζει σχεδίαση ενίσχυσης ρεύματος και είναι εξαιρετικά ταχύ, διάφανο και ετοιμοπόλεμο στις μικροδυναμικές αντιθέσεις.

Στήνει μια μεγάλη σκηνή σε ύψος και πλάτος, εστιάσει ακλόνητα και απεικονίζει τα περιγράμματα πεντακάθαρα αλλά και ρευστά, ώστε οι μεταβατικές να γράφουν μαζί με τη μουσική. Πιάνει έξοχα τη στιγμή, τον ρυθμό και τις ερμηνείες χωρίς να τα χάνει όταν η δράση πυκνώσει και τα dB ανέβουν. Η τονική του καμπύλη είναι υποδειγματικά ισορροπημένη και οι αλλαγές μέσω των ρυθμιστικών αποτελεσματικές και μη παρεμβατικές.

Αν ο δίσκος ξύνει λίγο στις μεσοϋψηλές ή είναι ξηρός στο άνω χαμηλό, αρκεί ένα βήμα ρύθμισης για να τον κάνουμε πιο επίπεδο. Με αυτό τον τρόπο βέβαια επεμβαίνουμε στην καμπύλη της αποέμφασης αλλά, πιστέψτε μας, πολλοί σχεδιαστές phono το κάνουν ήδη αυτό προκειμένου να παίζουν ευχάριστα μια μεγάλη ποικιλία δίσκων κι εδώ τουλάχιστον ελέγχουμε την διαδικασία και γνωρίζουμε τι κάνουμε.

Οι πιο μερακλήδες θα σημειώσουν τις ρυθμίσεις κάπου για να τις έχουν εύχερες, ειδικά για τους πιο προβληματικούς δίσκους που συχνά αποφεύγουμε να βάζουμε στο πλατό. Περάσαμε ύστερα στο παλιό, καλό Thorens TD160/TP-16/Lyra Delos και συγκρίναμε το sPQ-100 με το iFi Phono3 BL, και τα δύο ρυθμισμένα στα 100Ω.

To SOtM δεν έφθασε μεν το iFi σε κορεσμό και υφή της μεσαίας περιοχής αλλά φάνηκε πιο διάφανο, ταχύ και τονικά ισορροπημένο σε σχέση με το ελαφρά πιο προβολικό στις μεσαίες iFi. Η Lyra με το sPQ-100 απέδωσε γερό μπάσο με ταχύτητα και όγκο, άρα δεν συνάντησε ιδιαίτερο θόρυβο στον δρόμο της και τα πρίμα της ήταν πεντακάθαρα, ανοιχτά και πολύ λεπτομερή, χωρίς να βιάζονται να σβήσουν.

Οι δε μεσαίες είναι «κρύσταλλο» και έρχονται με εθιστική αμεσότητα, κάνοντας τις επιπλέον αρμονικές του iFi στις μεσαίες να ακούγονται ως «χαρακτήρας». Πάντως, το σημαντικό ακριβότερο iFi ξεχωρίζει χάρη και στο πολύ εξελιγμένο τροφοδοτικό του κι έτσι η πιο σωστή σύγκριση θα ήταν με την έκδοση sPQ-100PS που έρχεται σε δύο σασί, καθώς περιλαμβάνει μια πολύ πιο ανεπτυγμένη τροφοδοσία.

Από τα δίκτυα μέχρι τ’ αυλάκια ενός βινυλίου, η Soul Of the Music αποδεικνύει ότι τίποτε δεν είναι ακατόρθωτο! Τέχνη και τεχνική σε αγαστή συνεργασία.

SOtM sPQ-100
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΕΙΔΟΣ: Phono stage MM, MC
ΕΙΣΟΔΟΣ: RCA (MM@3-10mV/MC@0,1-1,0mV)
ΕΞΟΔΟΣ: RCA (9,5Vmax@20Ω)
ΚΕΡΔΟΣ ΤΑΣΗΣ: 40, 50, 60, 70dB
ANTIΣΤΑΣΗ MC: 15, 20, 100, 500Ω (10pF)
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΜ: 100, 150, 220, 330pF (47KΩ)
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ EQ: Bass boost 14.5, 16, 20dB-RIAA@20Hz/Bass turnover 250, 354, 500-RIAA, 800Hz/High frequency roll off 1592, 2122-RIAA, 2500, 3183Hz
ΛΟΓΟΣ Σ/Θ: >100dB (MC@RIAA/50dB/Vmax)
ΕΞ. ΤΡΟΦΟΔΟΤΙΚΟ: 9,25V/2A (απαιτήσεις:7-9VDC/1A)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΠxYxB): 106x48x245 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 1,5 κιλό

94%

ΣΧΟΛΙΟ

Μπορεί η SΟtM να είναι εξπέρ στα δικτυακά ψηφιακά, αλλά είναι ικανή να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά και στον αναλογικό κόσμο, όπως αποδεικνύει το πρώτο της phono stage. Η νοτιοκορεάτικη εταιρία τα έβαλε με τον θόρυβο και την μέτρια τονικότητα και πέτυχε να σχεδιάσει ένα λίαν αποτελεσματικό στάδιο χωρίς να το χρεώσει πολλά.

CHAMELEON AUDIO
ΕΠΑΦΗ
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΙΜΗ: 699€

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα