hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

J.C. Verdier La Nouvelle Platine Review | Τεστ Πικάπ

ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ. ΔΥΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΠΙΚΑΠ. ΕΝΑΣ ΓΑΛΛΟΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΕΧΕΙ ΒΡΕΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙΑ ΑΡΜΟΝΙΑ.

Στο διαχρονικό ερώτημα: «τι εστί πικάπ;» ο Γάλλος J.C. Verdier έχει απαντήσει αποτελεσματικά από χρόνια. Πικάπ είναι ένας άξονας και ο τρόπος που μεταδίδεται η κίνηση σ’ αυτόν. Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο.

Στο τέλος της ημέρας θα πρέπει να περιστραφεί ένας δίσκος που θα παρασύρει μια κεφαλή. Ένα σύστημα λεπτών ισορροπιών που κάθε στοιχείο του θα πρέπει να συνεργάζεται αρμονικά. Τα πικάπ τελευταίας γενιάς αποτελούν παραδείγματα υψηλής μηχανικής και ασκήσεων ακριβείας που θυμίζουν ελβετικά πανάκριβα ρολόγια.

Κανείς δεν ξέρει γιατί η απλή περιστροφή ενός άξονα έχει γίνει τόσο πολύπλοκη, σαν να πηγαίνεις στη Θεσσαλονίκη μέσω Χανίων. Όπως σε όλες τις εκφράσεις της τεχνολογίας, έτσι και εδώ «το απλό είναι και το καλύτερο».


Το La Nouvelle Platine δεν είναι καινούργιο μοντέλο, το γνωρίζουμε από τη δεκαετία του ’90. Πιο συγκριμένα, αναφέρεται ως μοντέλο του 1997. Είχαμε, όμως, για χρόνια χάσει τα ίχνη του, μέχρι που το εντοπίσαμε ξανά στη Στουρνάρη, εκεί στον Ορφέα.

Είναι από τα λίγα «παλιά» μοντέλα που κυκλοφορούν ακόμη στην αγορά – και γιατί να τα αλλάξει η
Verdier, προς χάρη του ανταγωνισμού και του μάρκετινγκ; Όταν πιστεύεις ότι έχεις φτιάξει το καλύτερο πικάπ, τότε δε βγάζεις κάθε χρόνο καινούργιο μοντέλο.

Κάτι τέτοιο το κάνεις μόνο για επιχειρηματικούς σκοπούς ή γιατί αισθάνεσαι ανασφάλεια. Η J.C. Verdier δε διακατέχεται από κανένα τέτοιο συναίσθημα. Είναι σίγουρη, υπερασπίζεται και θα υπερασπιστεί για πολλά ακόμα χρόνια τα La Platine της.

Άλλωστε, για μηχανικά συστήματα πρόκειται, για «τραπέζια που γυρίζουν», όπως λένε οι Άγγλοι. Πόση εξέλιξη να υπάρξει μέσα στο χρόνο.

Το La Nouvelle Platine είναι μια οικονομική προσέγγιση του κανονικού The Platine, μόνο που εδώ, αντί το πλατό να «αιωρείται» από μαγνητικό πεδίο, «επιπλέει» σε στρώμα λαδιού.

Μερικοί, μάλιστα, επιμένουν ότι παίζει και καλύτερα. Το θέμα της ανάρτησης του πλατό είναι μεγάλη άσκηση για όλα τα πικάπ. Όσο πιο ανέπαφη με το σασί είναι η περιστροφή του, τόσο λιγότερο θόρυβο -τύπου rumble- έχουμε.

Για το λόγο αυτόν, ο Verdier χρησιμοποιεί βαρύ πλατό, ώστε η δύναμη της βαρύτητας να κάνει τη «βρόμικη» δουλειά. Εδώ χρησιμοποιείται συμπαγές πλατό από μασίφ ανοξείδωτο ατσάλι βάρους 16 κιλών.

Εσωτερικά του άξονα υπάρχει ένα σύστημα που διατηρεί πάντα λάδι χαμηλής τριβής στον πυθμένα του πηγαδιού. Μία σταγόνα λαδιού είναι αρκετή για να «επιπλεύσει» το παλτό στον «αέρα». Μάλιστα, η κορυφή του άξονα είναι ανοιχτή για να συμπληρώνουμε λάδι όταν χρειάζεται, επειδή κατά την περιστροφή αναπτύσσεται υψηλή θερμοκρασία, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ποσότητα του λιπαντικού.

Το σασί είναι ένα μεγάλου βάρους μπλοκ από ξύλο τύπου MDF. Έχει φινίρισμα πιάνου (μαύρη λάκα) και στηρίζεται σε τρία πόδια, τα οποία με τη βοήθεια ελατηρίων αναρτούν το πικάπ. Το πικάπ έχει τη δυνατότητα να δεχθεί δύο βραχίονες, ένα για τις καθημερινές μας ακροάσεις και ένα… για τις ψαγμένες.


Η κίνηση εφαρμόζεται εξωτερικά. Υπάρχει ένα μαύρο κουτί που εμπεριέχει τον κινητήρα, δύο ρυθμιστικά στροφών, την τροχαλία, τον επιλογέα στροφών και το διακόπτη on/off. Τα δύο ρυθμιστικά στροφών είναι ποτενσιόμετρα για 33 και 45 ή 78 στροφές.

Η ρύθμιση των στροφών γίνεται με στροβοσκοπικό δίσκο. Το μαύρο κουτί με τον κινητήρα, που είναι υψηλής ροπής, μπορεί να τοποθετηθεί σε όποια απόσταση θέλουμε από το πλατό, ακόμα και σε άλλο ρακ ή βάση, για αποφυγή ανάδρασης ή κραδασμών από αυτό προς το βραχίονα και την κεφαλή.

Η μετάδοση της κίνησης μπορεί να γίνει με κλωστή (λινό) ή με ελαστικό ιμάντα. Το μειονέκτημα είναι ότι θα πρέπει να αλλάξουμε συχνά κλωστή, επειδή φθείρεται. Η κλωστή που χρησιμοποιεί το Verdier
είναι από την παλιά γαλλική εταιρεία Le fil au Chinois.

Με την κλωστή η ταχύτητα είναι πιο σταθερή και το σύστημα πιο ήσυχο. Κόβεις ένα κομμάτι από το «καρούλι», κάνεις έναν προσεκτικό κόμπο, και αυτό είναι όλο.


Στη βάση του βραχίονα, στο πικάπ που ακούσαμε υπήρχε ο RS212D της Ortofοn και η κεφαλή ήταν η Stradivari της Clearaudio. Ένα καθόλου αδιάφορο σύνολο, δηλαδή, που για πολλούς από εμάς είναι όνειρο.


Το πικάπ από την ημέρα της κυκλοφορίας του μέχρι σήμερα έχει πουλήσει πάρα πολλά τεμάχια ανά τον κόσμο και έχει πολλούς φανατικούς φίλους που δεν το αλλάζουν με τίποτε, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που το έχουν μετατρέψει ή βελτιώσει.

Μια αναζήτηση στο Διαδίκτυο δείχνει ότι υπάρχουν και πολλές αγγελίες μεταχειρισμένων που διατηρούν την τιμή του υψηλά. Πάντως, αποτελεί ακόμη το όνειρο πολλών χαϊφιντελιστών – είναι, βλέπετε, αυτή η απλότητα της λειτουργίας του, που σε μερικούς μοιάζει με ρετρό, ενώ για τους γνώστες ως καθολική λύση.

Η ακρόαση του La Nouvelle Platine είναι ένα ταξίδι στη δύναμη του βινυλίου. Μια μαύρη τρύπα που σε ρουφάει και σε βυθίζει μες στη μουσική. Δεν ενοχλεί, δε δημιουργεί ενοχές και χαρίζεται. Ένας άψογος αναγνώστης δίσκων που κάνει πολλά καινούργια μοντέλα βινυλιακών συστημάτων να θέλουν να κρυφτούν από την αναποτελεσματικότητά τους.

Ήχος ρευστός με περίσσια δυναμικά και αρμονικές, σχηματίζει μια τεράστια στερεοφωνική εικόνα που έχει γιγάντιες διαστάσεις, όσο μπορεί να αποδώσει ο χώρος, και όχι το σύστημά σας.

Έχει δίκιο ο κ. Verdier που τόσα χρόνια τώρα δεν άλλαξε μοντέλο και μυαλά, ενώ το ίδιο υπόσχεται ότι θα πράξει και η Pro-Ject που εξαγόρασε την εταιρεία τελευταία.

Το πικάπ της J.C. Verdier είναι υπόδειγμα ησυχίας και ρεαλισμού. Σκέτος πειρασμός για τους φίλους του βινυλίου, που, όπως και οι δίσκοι τους, θέλουν κάτι παλιό και αξιόπιστο να στηρίξουν τις μουσικές τους αναζητήσεις.

Ένα απίθανο βινυλιακό σύστημα, μια αναλογική μηχανή με τεράστια επικοινωνιακά αποθέματα με τον ακροατή.

99%

ΣΧΟΛΙΟ

Ένα αρμονικό σύστημα περιστροφής δίσκων που εξασφαλίζει άριστη αναπαραγωγή των βινυλίων, ικανό να δεχθεί δύο βραχίονες.

ORPHEUS AUDIO
ΕΠΑΦΗ
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΙΜΗ: 8.9909 ευρώ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα