hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

Magnat MTT 990 50th Anniversary Review | TEST ΠΙΚΑΠ AΜΕΣΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Η MAGNAT ΕΓΙΝΕ ΚΙΟΛΑΣ ΠΕΝΗΝΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΜΕ ΔΥΟ ΕΠΕΤΕΙΑΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΠΕΣΙΑΛ ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ GRAPHITE GRAY. ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΙΚΑΠ ΤΗΣ, ΤΟ ΑΜΕΣΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΜΤΤ 990, ΠΟΥ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΕΦΑΛΗ ΜΜ.

Πιτσιρικάδες χαζεύαμε τα περίφημα «All Ribbon» ηχεία της Magnat με τα πηνία φωνής τύπου ταινίας και θαυμάζαμε τα εξωτικά τουίτερ της με τεχνολογία πλάσματος και παντοκατευθυντική διασπορά, που μύριζαν… όζον.

Η Magnat ανέκαθεν αντιπροσώπευε την προηγμένη γερμανική τεχνολογία και παρείχε έναν λεπτομερή και δυναμικό ήχο με κορυφαία σκηνική ακρίβεια και ουδετερότητα.

Συγκαταλέγεται στους πλέον καινοτόμους κατασκευαστές και έχει μείνει στην ιστορία για πρωτοποριακές σειρές ηχείων όπως τα «Magnasphere», με μπασοκαμπίνες σε σχήμα πυραμίδας και διπλά μεγάφωνα μεσαίων και πρίμων μέσα σε μικρές σφαίρες σε συμφασικά ζεύγη, για bipolar εκπομπή σε γωνία 360˚- το immersive της εποχής!

Ακολούθησε η «αμερικανική» περίοδος τη δεκαετία του ΄90 με επενδυτές από τις ΗΠΑ και προηγμένο εξοπλισμό σχεδίασης και κατασκευής, που οδήγησε στην κορυφαία σειρά ηχείων Vintage με το πελώριο μοντέλο-ναυαρχίδα «990» του 2001.

Η Magnat ιδρύθηκε το 1973 από τον Rainer Haas και φέτος κλείνει τα πενήντα της, ως μέλος του γκρουπ Premium Audio Company μαζί με τις Klipsch, Heco, Jamo, Teac, Onkyo κλπ. Για να γιορτάσει τη σπουδαία επέτειο του μισού αιώνα, επέλεξε δύο δημοφιλή προϊόντα από τη γκάμα της – το πικάπ άμεσης οδήγησης ΜΤΤ 990 και το ηχείο Signature 507 – που τα παράγει με το logo «50YEARS MAGNAT»  και το σπέσιαλ φινίρισμα Graphite Gray.

Πρόκειται για μια καταπληκτική βαφή αυτοκινήτου τύπου «περλέ» που σίγουρα κοστίζει αρκετά χρήματα και ευθύνεται για τη σημαντική διαφορά τιμής (+400€) από την απλή έκδοση.

Φοράει όμως και μια αρκετά πιο ακριβή κεφαλή της Audio-Technica, την AT-VM520EB αντί για την εισαγωγική ΑΤ-95Ε, επίσης ΜΜ με ελλειπτικό διαμάντι και αλουμινένιο στέλεχος που μπορεί να αναβαθμιστεί με καλύτερη «βελόνα».

Αυτή διαθέτει το γνωστό μοτέρ με τους διπλούς μαγνήτες σε σχήμα «V» όπως και οι πιο προσιτές «VM», όμως υπάρχει θωράκιση ανάμεσα στα πηνία των καναλιών για καλύτερους διαχωρισμούς. Το κανονικό ΜΤΤ 990 είναι έτσι κι αλλιώς ένα από τα πιο προικισμένα πικάπ της κατηγορίας των 1.000 ευρώ.

Διαθέτει τη μεγαλύτερη μάζα στην κατηγορία, ένα ογκωδέστατο σασί από MDF που φθάνει τα 70 χιλιοστά και αλουμινένιο βραχίονα 10 ιντσών σε σχήμα «J» με αποσπώμενο κέλυφος. Στηρίζεται σε τεχνολογία άμεσης οδήγησης με έλεγχο των στροφών μέσω quartz, την οποία η Magnat έχει «δανειστεί» από γνωστό κατασκευαστή.

Δεν μας λέει ποιον αλλά, κρίνοντας από τον βραχίονα, πρέπει να μιλάμε για την Technics! Αυτός διαθέτει διακόπτη «lock» που τον απελευθερώνει από τη βάση του και βαθμονομημένο δακτυλίδι που ρυθμίζει το VTA μέσω περιστροφής, ακριβώς όπως και στα ιαπωνικά πικάπ. Τα ρουλεμάν του βραχίονα κατασκευάζονται από ατσάλι με ανθρακονήματα και η εσωτερική καλωδίωση προέρχεται από την ιαπωνική Mogami.

Η Magnat απέφυγε κάθε αυτοματισμό όπως auto lift/stop ή κάποιο ενσωματωμένο phono stage και έβαλε όλο το κόστος στα υλικά και τη σχεδίαση, αφού αυτό είναι το μοναδικό της πικάπ και όχι το εισαγωγικό. Έτσι αντικρύζουμε ένα premium πλατό σχεδόν δύο κιλών από το ειδικό πολυμερές POM και υπάρχει ενσωματωμένο τροφοδοτικό με αναρτημένο μετασχηματιστή και υποδοχή IEC για ρευματολήπτη.

Το πικάπ παρουσιάζει μεγάλη αρχική ροπή στα 2,2 kgf/τ.ε. και η αίσθηση της οδήγησης δείχνει απόλυτη, όπως γίνεται φανερό από την ταχύτητα και τις δυναμικές του χαμηλού και τη γενικότερη υψηλή ανάλυση του πικάπ. Συνοδεύεται από ακρυλικό καπάκι και παχύ ματ από τσόχα που είναι προαιρετικό, εφόσον το POM είναι συγγενές του βινυλίου και θεωρείται ότι κάνει βέλτιστη σύζευξη με τους δίσκους.

Αν δεν το βάλουμε, πρέπει να κάνουμε νέα ρύθμιση στο VTA αφού το ματ φθάνει τα 4 χιλιοστά πάχους. Το πικάπ έρχεται με το κέλυφος/κεφαλή και το αντίβαρο χώρια, αυτά πρέπει να τα τοποθετήσουμε στον βραχίονα και να ζυγίσουμε για 2 γρ. ανάγνωση κι άλλο τόσο για την αντιολίσθηση, είτε χρησιμοποιώντας τη βαθμονομημένη κλίμακα στο αντίβαρο αφού πρώτα τον ισορροπήσουμε με το χέρι είτε με κάποια ζυγαριά που διαθέτουμε.

Η στήριξη γίνεται με τέσσερα ελαστικά πόδια που λειτουργούν σαν ανάρτηση, έχουν διακοσμητικό πλαστικό περίβλημα και είναι ρυθμιζόμενα για το αλφάδιασμα. Το μόνο θέμα που αντιμετωπίσαμε ήταν το δύσκολο ξεπακετάρισμα, όπου τα φελιζόλ ήταν τυλιγμένα γύρω-γύρω με ταινία και για να βγουν τα μέρη έπρεπε να την κόψουμε προσεκτικά, χωρίς να πέσει το πλατό που βρίσκεται στο πιο χαμηλό μέρος της συσκευασίας.

ΒΙΝΥΛΙΟ ΥΨΗΛΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ

Συνδέσαμε το επετειακό Magnat MTT 990 στο phono stage του Rotel RA-1570 και ακούσαμε μέσα από το Geometric Harmony Magno 2.

Η πρώτη εντύπωση είναι πως το γερμανικό πικάπ έχει πολύ χαμηλό κατώφλι θορύβου καθώς είναι πολύ καθαρό, λεπτομερές και ακριβές στα μέτωπα και ταυτόχρονα πολύ δυναμικό και γρήγορο. Για να τα πετύχει αυτά δεν γίνεται προβολικό στα πρίμα, υπεραναλυτικό ή λεπτόηχο, αντίθετα παράγει μεγάλο ηχητικό όγκο τον οποίον εστιάζει με έξοχη σαφήνεια και μεγάλα είδωλα στη σκηνή.

Αυτό που λείπει είναι η συνηθισμένη ευφωνικότητα στις άνω χαμηλές-κάτω μεσαίες συχνότητες, όπου είναι αυστηρά ουδέτερο και γι’ αυτό εκρηκτικό στις δυναμικές του, με διευρυμένο χώρο γύρω από τα όργανα και μεγάλο βάθος στη σκηνή.

Επίσης, έχει ζωηρά πρίμα, αστραπιαίες μεταβατικές και έντονη ανάλυση ψηλά, πιο πολύ κι από το ψηφιακό μας, χωρίς όμως να σκληραίνει. Με δυο λόγια, ένα πικάπ τεχνικά άρτιο, ηχητικά ισορροπημένο και όσο hi-res ζητά η εποχή μας.

Αυτή όμως είναι η μία πλευρά του, η τεχνοκρατική. Η άλλη πλευρά του είναι πλήρης σε βινυλιακή πανδαισία, με ορμητική ροή, πλούσιο αρμονικό περιεχόμενο και νότες που «σκάνε» με μια αμεσότητα που δεν υπάρχει σε κανένα ψηφιακό!

Τα έγχορδα πάλλονται αέρινα με όλο το σκάφος τους, οι φωνές αποπνέουν ανθρωπιά με ανάσα και φυσική άρθρωση, ο ρυθμός κινεί το σώμα αδιάλειπτα κι επειδή υπάρχει ακρίβεια, όλα αυτά έρχονται με σοβαρή ανάλυση που σε εγκλωβίζει στην ακρόαση.

Σε σχέση με το Technics SL-1500C, το χαμηλό είναι λιγότερο βαθύ και μεγαλοπρεπές αλλά οι μεσαίες και τα πρίμα πιο μεστά και αέρινα. Το Dual CS 618Q από την πλευρά του είναι λίγο πιο μουσικό και διάφανο, ίσως χάρη και στην κεφαλή του (2M Blue) αλλά δεν το φθάνει σε όγκο και δυναμικές.

Θα λέγαμε ότι το ΜΤΤ 990 βρίσκεται ανάμεσα στα ανταγωνιστικά Technics και Dual ως ηχητική φιλοσοφία. Είναι και τα τρία «πικαπάρες» και όποιο κι αν επιλέξουμε δεν θα χάσουμε. Βέβαια, η επετειακή έκδοση του ΜΤΤ 990 έχει τη δική της «προστιθέμενη» αξία για συλλεκτικούς λόγους, μα πιο συμφέρουσα είναι η απλή έκδοση που κοστίζει λιγότερο από τον ανταγωνισμό. Να τα εκατοστίσεις, Magnat!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΕΙΔΟΣ: Πικάπ με άμεση οδήγηση
ΜΟΤΕΡ: Έλεγχος quartz, αρχική ροπή 2,2 kgf/cm2 (215kPa)
ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗΣ: 33 1/3, 45, 78 σ.α.λ (ηλεκτρονική ρύθμιση)
ΠΛΑΤΟ/ΜΑΤ: POM (πολυμερές), ύψος 17 χλστ, βάρος 1,9 κιλά/τσόχα 4 χλστ.
ΣΑΣΙ: MDF, ύψος 70 χιλιοστά
ΒΡΑΧΙΟΝΑΣ: Σχήμα «J», 230 χλστ., αλουμίνιο, αποσπώμενο κέλυφος, VTA ring
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ: Κεφαλές μάζας 3-10 γρ., VTF: 0-4 γρ.
ΚΕΦΑΛΗ: Audio Technica AT-VM520EB (4,5mV/47KΩ/6,4γρ./TF: 1,8-2,2γρ.)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΠxΒxΥ): 450x367x162 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 11 κιλά

92%

ΣΧΟΛΙΟ

To ΜTΤ 990 φόρεσε τα καλά του για τον εορτασμό των 50 χρόνων από την ίδρυση της Magnat. Είναι αρκετά πιο ακριβό από την απλή έκδοση, διαθέτει όμως εξαιρετικής ποιότητας φινίρισμα στην απόχρωση Graphite Gray και σημαντικά καλύτερη κεφαλή. Πρόκειται για μια βαρέως τύπου κατασκευή με άμεση οδήγηση και ποιοτικό βραχίονα που συνδυάζει υψηλή ανάλυση, εκρηκτικές δυναμικές και μεστά ηχοχρώματα.

AUDIODESIGNER
ΕΠΑΦΗ
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΙΜΗ: 1.499€

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα