Η ιστορία της Thorens ξεκινά το 1965 στο Sainte Croix της Ελβετίας με το πικάπ TD 150 που μεγάλωσε με την μουσική του γενιές και γενιές. Μετά ακολούθησαν τα TD 125 το 1968 που υπήρχε σε παραγωγή ως TD 160 Mk V μέχρι την δεκαετία του ’90. Ακόμη κυκλοφόρησε τα TD 126, TD 127 και TD 226, αλλά και το Reference από το 1980 και το Prestige από το 1983.
Αν και η Thorens ξεκίνησε με σχεδιασμό νέας ανάρτησης στα πικάπ της από τα μέσα της δεκαετίας του ’80, το αρχικό TD 160 και τα μετέπειτα μοντέλα που ήταν βασισμένα σε αυτό έμειναν στην ιστορία ως τα κλασικά πικάπ Thorens.
Tώρα η Thorens ανακοινώνει την επίσημη κυκλοφορία στην αγορά των δύο νέων πικάπ της, τα TD 1600 και TD 1601, που παρουσιάστηκαν πέρυσι στην έκθεση του Μονάχου. Πρόκειται για επανεκδόσεις του διάσημου μοντέλου TD 160 του 1972, το οποίο ήταν αναφοράς για πολλούς ακροατές χάρις στις καινοτόμες του τεχνολογίες.
Όπως ήταν ο ευθύγραμμος βραχίονας με τα τέσσερα ρουλεμάν, ο άξονας περιστροφής και ότι το πλατό του που ήταν τοποθετημένο σε ένα «αιωρούμενο» από τρία ελατήρια σασί. Ο ιμάντας μετέδιδε την κίνηση στο σύστημα του πλατό, που είχε βάρος άνω των 3 κιλών. Επομένως, υπήρχε αποσύνδεση του υποσασί από την κύρια βάση με ειδικά κωνικά ελατήρια.
Όλα αυτά τα στοιχεία και μερικές ακόμη βελτιώσεις από το κλασικό TD 160, υπάρχουν στα δύο νέα μοντέλα που έχουν ανάρτηση και απόσβεση με κωνικά ελατήρια τοποθετημένα το κάτω μέρος του πικάπ, ώστε το υποσασί να μην «κρεμάει» αλλά να στηρίζεται από αυτά τα ελατήρια. Έρχονται με ξύλινη βάση, με σύστημα πλατό-υποπλατό, οδήγηση ιμάντα, χονδρό ελαστικό ματ και κάλυμμα για τη σκόνη.
Ο βραχίονας είναι ο TP 92 (στις 9 ίντσες) ίδιος και για τα δύο πικάπ, αλλά το TD 1601 έχει ηλεκτρικό lift, ενώ το TD 1600 χειροκίνητο. Να σημειώσουμε ότι ο βραχίονας έχει οκτώ στρώματα αλουμινίου, ψυχρής επεξεργασίας, για μέγιστη αντίσταση και έλεγχο των κραδασμών. Διαθέτει επίσης έναν δακτύλιο απόσβεσης για εξασθένιση των συντονισμών, καθώς και ένα μη ευθυγραμμισμένο αντίβαρο για βέλτιστη ισορροπία.
Υπάρχει auto shut off, όταν τελειώσει ο δίσκος ο βραχίονας ανυψώνεται αυτόματα, ενώ παρέχονται και έξοδοι XLR.
Και τα δύο μοντέλα έχουν ξύλινο σασί και πλαίσιο αλουμινίου τύπου Alucobond που προέρχεται από την αεροδιαστημική αγορά. Έχει κυψελώδη δομή για την επίτευξη υψηλής αντοχής και ακαμψίας. Τα πικάπ στηρίζονται σε τρία ποδαράκι που μειώνουν περαιτέρω τους κραδασμούς και ρυθμίζονται για τέλεια οριζόντια ευθυγράμμιση.
Ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος σύγχρονος κινητήρας των 12V είναι τοποθετημένος σε δικό του κάλυμμα με απόσβεση δακτύλιου σιλικόνης. Το τροφοδοτικό είναι εξωτερικό.
Το πλήρως χειροκίνητο πικάπ TD 1600 διατίθεται με προτεινόμενη λιανική τιμή $ 2999, ενώ το ημιαυτόματο TD 1601 (2.999 ευρώ). Τα πικάπ θα είναι διαθέσιμα σε γυαλιστερό ξύλο καρυδιάς ή μαύρο piano.