Το New Reference είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειάς της Thorens για την δημιουργία ενός κορυφαίου πικάπ. Τα ηλεκτρικά σήματα σε ένα πικάπ δημιουργούνται από μηχανικούς κραδασμούς της ακίδας της κεφαλής ενώ κινείται κατά μήκος των αυλακώσεων ενός δίσκου βινυλίου. Αυτές οι δονήσεις μετατρέπονται σε ήχο. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο παράγονται και όλες οι άλλες μηχανικές δονήσεις του πικάπ που οδηγούν σε παραμορφώσεις και άλλες ανεπιθύμητες επιπτώσεις.
Αφού δεν είναι δυνατό να γίνει διάκριση μεταξύ των ωφέλιμων δονήσεων και των παρασιτικών, αυτές θα πρέπει να αποφεύγονται όσο το δυνατόν περισσότερο. Η ομάδα σχεδιασμού Thorens γύρω από τον Helmut Thiele, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την κατασκευή και σχεδίαση του νέου πικάπ New Reference, ανέλαβε αυτήν την πρόκληση.
Με το New References, η Thorens για πρώτη φορά δημιούργησε ένα πικάπ βελτιστοποιημένο από την αρχή μαζί με ένα πλήρως ενεργό σύστημα απομόνωσης των κραδασμών. Η Thorens σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία Seismion, η οποία είναι διεθνώς γνωστή για τους κορυφαίους ενεργούς απομονωτές κραδασμών που κατασκευάζει, δημιούργησαν ένα πικάπ με ενεργό σύστημα απομόνωσης ως αναπόσπαστο μέρος του συστήματος. Η Seismion αξιοποίησε πλήρως την τεχνογνωσία της σε ενεργά συστήματα απομόνωσης που χρησιμοποιούνται για τη βιομηχανία ημιαγωγών, τη νανοτεχνολογία και σε επιστημονικά εργαστήρια για να δημιουργήσει τέτοια απομόνωση κραδασμών που δεν έχει «δει» ποτέ πικάπ.
Η ενεργή απομόνωση κραδασμών βασίζεται σε πιεζοηλεκτρικούς αισθητήρες επιτάχυνσης με εξαιρετικά υψηλή ευαισθησία και ένα πλήρως γραμμικό ηλεκτρονικό κύκλωμα ελέγχου για τη δημιουργία δυνάμεων ελέγχου χαμηλού θορύβου και χωρίς παραμορφώσεις. Αυτό το εξελιγμένο mechatronic σύστημα βασίζεται στα λεγόμενα Sky-Hook-Damping και απομονώνει τις διαταραχές που είναι ήδη κάτω από 1Hz και τις μειώνει σε λιγότερο από 1% (-40 dB) σε συχνότητες 10Hz και άνω. Μια τέτοια απόδοση είναι πολύ ανώτερη οποιαδήποτε άλλη απομόνωση.
Ειδικά στις κρίσιμες συχνότητες γύρω από τον συντονισμό, η ενεργή απομόνωση έχει απόδοση έως και 100 φορές καλύτερα. Στα 10 Hz εξακολουθεί να είναι περίπου 17 φορές πιο ισχυρή απομόνωση από ό,τι με ένα σύστημα με ελατήρια. Άλλοι αποσβεστήρες, όπως λαστιχένιες βάσεις, έχουν πολύ χαμηλότερο επίπεδο απόδοσης.
Το αποτέλεσμα υπερβαίνει κατά πολύ την απλή εξάλειψη των κραδασμών. Στην πραγματικότητα, ακόμη και οι πιο μικροσκοπικές δονήσεις στο εύρος του νανομέτρου έως και του πικομέτρου εξακολουθούν να απομονώνονται αποτελεσματικά, λόγω της ενεργής καταπολέμησής τους χωρίς επαφή. Ένα προσαρμοστικό σύστημα ευθυγράμμισης κρατά το πικάπ με ακρίβεια εντός 20 μικρομέτρων.
Το άλλο θεμελιώδες μέρος κάθε πικάπ είναι η μονάδα κίνησης/οδήγησης. Ο απώτερος στόχος είναι η τέλεια και σταθερή ταχύτητα περιστροφής του πλατό. Αυτό αφορά τόσο την απόλυτη ταχύτητα όσο και τις διαμορφώσεις της ταχύτητας γύρω από τη μέση τιμή που ονομάζονται επίσης wow και flutter. Το Thorens New Reference διαθέτει υψηλής ποιότητας γερμανικής κατασκευής 3-φασικό σύγχρονο κινητήρα, ο οποίος ελέγχεται από τρεις γραμμικούς ενισχυτές ισχύος με σήματα ημιτονοειδούς μετατόπισης 120°.
Η ροπή του κινητήρα μεταδίδεται στο πλατό με ιμάντα. Υπάρχει υδροδυναμικό ρουλεμάν με συγκεκριμένο πάχος φιλμ λίπανσης και διάμετρο ρουλεμάν. Το ρουλεμάν είναι κεντραρισμένο ήδη σε πολύ χαμηλές ταχύτητες περιστροφής, γεγονός που ελαχιστοποιεί τη φθορά και εξασφαλίζει ελάχιστα σφάλματα όπως είναι οι εκκεντρικότητα και περιδίνηση. Το υδροδυναμικό ρουλεμάν είναι κατασκευασμένο και φινίρισμα στο χέρι στη Γερμανία.
Η προσέγγιση οδήγησης με ιμάντα έχει πολλά σημαντικά πλεονεκτήματα: Σε αντίθεση με τα συστήματα άμεσης οδήγησης, το πλατό είναι απομονωμένο από τον κινητήρα λόγω του ιμάντα. Η υψηλή αδράνεια του πλατό είναι επομένως αποτελεσματική και βοηθά στο να παραμείνει παθητικά η σταθερή ταχύτητα. Επιπλέον, οποιασδήποτε διακυμάνσεις από τον κινητήρα καταστέλλονται έντονα από το σύστημα πλατό/ιμάντα που λειτουργεί ως φίλτρο δεύτερης τάξης χαμηλής διέλευσης.
Ένα κοινό μειονέκτημα των συστημάτων που κινούνται με ιμάντα είναι ο πιθανός συντονισμός του πλατό, το wow & flutter δηλαδή. Η περιστροφική αδράνεια του πλατό σχηματίζει μαζί με τον ιμάντα ένα σύστημα ταλάντωσης. Η συχνότητα συντονισμού είναι συνήθως περίπου 4 Hz, αλλά εξαρτάται και από άλλους παραμέτρους. Οι κραδασμοί του πλατό προέρχονται κυρίως από την τριβή στο ρουλεμάν του, από ένα όχι και τόσο τέλειο στρογγυλό πλατό, από ανωμαλίες του ιμάντα και από την ολίσθηση μεταξύ του ιμάντα και του πλατό.
Ο υπολογισμός της ταχύτητας περιστροφής του πλατό στο νέο πικάπ της Thorens βασίζεται σε δύο ταλαντωτές χαλαζία εξαιρετικά υψηλής ακρίβειας. Στην πραγματικότητα, σημαίνει ότι η απόλυτη ταχύτητα παραμένει εντός εύρους από 33,3332 έως 33,3334 στροφές ανά λεπτό για πάνω από 20 χρόνια.
Το Thorens New Reference μπορεί να εξοπλιστεί με έως και 3 βάσεις για βραχίονες όπως 9 ιντσών, 10 ιντσών και 12 ιντσών.
Το πικάπ θα παρουσιαστεί σύντομα, μαζί με νέο βραχίονα της Thorens, για την επέτειο των 140 χρόνων της εταιρείας.