hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

Technics SL-1200GR2: Παραλλαγές στο ίδιο θέμα για ακρίβεια στροφών | SL-1210GR2

Η Technics παρουσίασε το νέο πικάπ άμεσης οδήγησης με μια νέα μέθοδο ελέγχου μετάδοσης της κίνησης για καλύτερη περιστροφική του πλατό και ένα νέο τροφοδοτικό για χαμηλότερο θόρυβο.

Το νέο μοντέλο GR2 έχει κινητήρα άμεσης μετάδοσης χωρίς δρομέα σιδήρου και -σύμφωνα με τον κατασκευαστή- επιτεύχθηκε μείωση των κραδασμών του μέσω της χρήσης ημιτονοειδών σημάτων ελέχγου PWM που παράγονται με διαμόρφωση ΔΣ (Delta Sigma).

Κοιτάζοντας πίσω στη δεκαετία του 1970, το ημιτονοειδές σήμα ελέγχου του κινητήρα των πικάπ της Technics παράγονταν από έναν αναλογικό ταλαντωτή ραδιοσυχνοτήτων, η ακρίβεια του οποίου δεν ήταν ότι το καλύτερο με αποτέλεσμα να άφηνε περιθώρια περεταίρω βελτίωσης.

Το 2016 για βελτίωση της ακρίβειας περιστροφής το πικάπ Technics SL-1200 είχε κινητήρα ελεγχόμενο από σήμα PWM προερχόμενο από μετατροπή D/A, χρησιμοποιώντας ένα μικροελεγκτή έχοντας την μνήμη ROM του, ημιτονοειδές σήμα.

Παρόλα αυτά το ημιτονοειδές κύμα για τον έλεγχο του κινητήρα δεν ήταν ακόμα 100% ακριβές στα πικάπ της Technics και έτσι δεν υπήρχε ακρίβεια στην περιστροφή.

Τώρα η Technics, σύμφωνα με την ίδια, στο νέο μοντέλο GR2, το σήμα ελέγχου του κινητήρα παράγεται από PWM που δημιουργείται από τη διαμόρφωση ΔΣ (Delta Sigma), μια μέθοδο μετατροπής D/A υψηλής ακρίβειας (1 bit).

Με αυτή την προσέγγιση δημιουργείται ένα τέλειο ημιτονοειδές σήμα με αποτέλεσμα οι δονήσεις του κινητήρα να μειώνονται περισσότερο. Αυτό είναι σημαντικό ειδικά στο εύρος συχνοτήτων όπου οι κραδασμοί του κινητήρα επικαλύπτονται με τον φυσικό συντονισμό του συνδυασμού κεφαλής / βραχίονα. Έτσι, η ακρίβεια ιχνηλάτισης βελτιώνεται σημαντικά.

Σε συνδυασμό με το σύστημα ανάδρασης περιστροφής που βασίζεται στην ανίχνευση ταχύτητας με τη χρήση μιας γεννήτριας συχνότητας (FG), η ακρίβεια της ταχύτητας περιστροφής του νέου GR2 είναι ακόμη καλύτερη.

Μαζί με τον καλύτερο έλεγχο του κινητήρα, καλύτερη είναι και η γενική τροφοδοσία ρεύματος στο νέο πικάπ. Το νέο τροφοδοτικό του SL-1200GR2 (SL-1210GR2) είναι αθόρυβο πολλαπλών σταδίων και υψηλής ταχύτητας αφού λειτουργεί πάνω από τα 100ΚHz, ενώ εμπεριέχει και ένα κύκλωμα ακύρωσης θορύβου (με «έγχυση» του ρεύματος αντίστροφης φάσης του πραγματικού θορύβου).

Με αυτή τη μέθοδο, επιτυγχάνεται πολύ χαμηλός θόρυβος ή να το πούμε αλλιώς μια αύξηση του λόγου σήματος προς θόρυβο.

Κατά τα άλλα το νέο πικάπ GR2 είναι το ίδιο με το προηγούμενο, έχει και αυτό σασί 2 στρώσεων από αλουμίνιο και BMC (Bulk Molding Compound), πλατό 2 επιπέδων κατασκευασμένο σε αλουμίνιο και επιστρωμένο από ελαστικό, αλουμινένιο βραχίονα σχήματος S, καλά πόδια στήριξης κ.ά.

Το νέο SL-1200GR2/SL-1210GR2 θα είναι διαθέσιμο από τον Δεκέμβριο του 2023 με τιμή 2.000 ευρώ. Έτσι από τα 1.800 ευρώ που έχει σήμερα το τρέχον SL-1200GR, με την κίνηση αυτή -ως G2 πια- η τιμή του αυξάνεται κατά 200 ευρώ.

Η ασημένια έκδοση θα ονομάζεται SL-1200GR2, ενώ η μαύρη SL-1210GR2.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα