hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

Η ιστορία της EAT και το νέο πικάπ F-Dur

Στη βιομηχανία υψηλής πιστότητας, η ποιότητα του ήχου θα έπρεπε να είναι δεδομένη. Δεν πρόκειται για μαζική κατανάλωση ηλεκτρονικών προϊόντων, αλλά για έναν πιο εξειδικευμένο χώρο που εστιάζει στη λεπτομέρεια και τη σωστή αναπαραγωγή ήχου.

Αντί να επισημαίνεται ότι ένα προϊόν «ακούγεται καλύτερα», η έμφαση θα πρέπει να δίνεται στη διαδικασία κατασκευής του, στα φινιρίσματα και στη συνολική αισθητική του, καθώς αυτά είναι στοιχεία που προσδίδουν αξία.

Τα τελευταία χρόνια, η διαφοροποίηση στον σχεδιασμό έχει δώσει νέα πνοή στη βιομηχανία, με προϊόντα που χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερη αισθητική και μοναδικότητα. Οι εξαιρετικές λεπτομέρειες, οι φινιρισμένες άκρες και οι μοναδικές δημιουργίες κατά παραγγελία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος αυτής της προσέγγισης.

EAT Fortissimo στα κόκκινα. Κατασκευάστηκε μόνο ένα για έναν τυχαιρό ιδιοκτήτη.

Κάθε πικάπ που κατασκευάζεται είναι μοναδικό. Αυτή η εξατομικευμένη προσέγγιση φαίνεται να είναι απαραίτητη για την εξέλιξη της βιομηχανίας.

Η πρώτη παρουσίαση πικάπ από την EAT στην αγορά έγινε το 2010, σε μια περίοδο που η κατηγορία γνώριζε μεγάλη άνθηση, καθώς πολλοί κατασκευαστές και εταιρείες πικάπ επιδίωκαν να δημιουργήσουν τα δικά τους μοντέλα.

Το πρώτο προϊόν της σειράς, που παρουσιάστηκε το 2010, παραμένει αναλλοίωτο μέχρι σήμερα, διατηρώντας την αρχική του ποιότητα και τις λεπτομέρειες κατασκευής του, ενώ η συσκευασία του είναι η ίδια όπως τότε. Αυτό αποτελεί απόδειξη της σταθερότητας και της εξαιρετικής ποιότητας παραγωγής.

Το μοντέλο Fortissimo είναι η εξέλιξη του αρχικού Forte. Ένα από τα πιο καινοτόμα στοιχεία του είναι το ρουλεμάν με νανο-επίστρωση, που εξασφαλίζει αυξημένη αντοχή και βελτιωμένη σταθερότητα στην αναπαραγωγή του ήχου. Η επίστρωση αυτή κάνει την επιφάνεια δέκα φορές πιο λεία, προσφέροντας μοναδική ακρίβεια και απόδοση.

Κάθε πικάπ που κατασκευάζεται είναι μοναδικό. Αυτή η εξατομικευμένη προσέγγιση φαίνεται να είναι απαραίτητη για την εξέλιξη της βιομηχανίας.

Ο σχεδιασμός των προϊόντων δεν βασίζεται μόνο στις τεχνολογικές καινοτομίες, αλλά και σε αισθητικές τάσεις που αναδεικνύουν τη μοναδικότητα της κάθε δημιουργίας. Κάθε μοντέλο κατασκευάζεται κατά παραγγελία, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις των πελατών.

Αυτή η προσέγγιση διαφοροποιεί την παραγωγή από τη μαζική αγορά ηλεκτρονικών συσκευών και προσδίδει μεγαλύτερη αξία στη βιομηχανία.

Το σασί αποτελείται από ένα μείγμα αλουμινίου και μαγνησίου. Στην μεγαλύτερη έκδοση του Fortissimo, υπάρχει επίσης εσωτερική επένδυση από ορείχαλκο στο σασί.

Η μάζα του πικάπ παίζει καθοριστικό ρόλο στη δυναμική της κινητικής του ενέργειας. Αν η μάζα των 23 κιλών του πλατό διαμορφωθεί σε διάμετρο 30 εκατοστών, η κινητική ενέργεια που παράγεται είναι περίπου 800 τζάουλ.

Ωστόσο, όταν η ίδια η μάζα διαμορφώνεται σε διάμετρο 40 εκατοστών, η κινητική ενέργεια διπλασιάζεται, προσφέροντας μεγαλύτερη σταθερότητα και ακρίβεια στην αναπαραγωγή του ήχου.

Κάθε πικάπ που κατασκευάζεται είναι μοναδικό. Αυτή η εξατομικευμένη προσέγγιση φαίνεται να είναι απαραίτητη για την εξέλιξη της βιομηχανίας.

Αυτή η προσέγγιση δεν είχε εφαρμοστεί στην αγορά πριν από την έμπνευση που προήλθε από έναν πρωτοπόρο σχεδιαστή (τον  Jean-Louis Verdier), ο οποίος είχε δημιουργήσει ένα αντίστοιχο μοντέλο για προσωπική χρήση, χωρίς να το διαθέσει εμπορικά.

Το πικάπ διαθέτει επίσης σύστημα ελέγχου ταχύτητας και μηχανισμό παραγωγής καθαρής ενέργειας. Η μετατροπή από DC σε AC επιτρέπει τη χρήση κινητήρων AC χωρίς την ανάγκη εξωτερικών συσκευών καθαρισμού ισχύος. Επιπλέον, η τεχνολογία περιλαμβάνει δύο κινητήρες AC χαμηλής ισχύος, οι οποίοι μειώνουν τις δονήσεις και βελτιώνουν τη σταθερότητα.

Η παραγωγή των κινητήρων γίνεται από την ΕΑΤ, με τη χρήση εξαιρετικά παλιών μηχανών, παρόμοιων με εκείνες που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία της ωρολογοποιίας. Αυτές οι μηχανές, αν συντηρούνται σωστά, μπορούν να λειτουργούν για δεκαετίες.

Κάθε πικάπ που κατασκευάζεται είναι μοναδικό. Αυτή η εξατομικευμένη προσέγγιση φαίνεται να είναι απαραίτητη για την εξέλιξη της βιομηχανίας.

Το πικάπ διαθέτει επίσης μαγνητικά πόδια, τα οποία προσφέρουν ένα μοναδικό σύστημα απομόνωσης κραδασμών. Παρά το βάρος των 75 κιλών, η κατασκευή επιτρέπει την ύπαρξη ενός υποσασί που προσφέρει επιπλέον σταθερότητα.

Το ρουλεμάν του πλατό είναι σχεδιασμένο ώστε να μην έρχεται σε άμεση επαφή με το πλατό, χάρη στη χρήση ισχυρών μαγνητών νεοδυμίου. Αυτοί οι μαγνήτες επιτρέπουν στην πλατφόρμα των 23 κιλών να «αιωρείται», αγγίζοντας ελάχιστα την κεραμική μπίλια που βρίσκεται στο κέντρο.

Το πικάπ υποστηρίζει όλους τους τύπους βραχιόνων της αγοράς, αρκεί να έχουν μήκος 12 ίντσες, καθώς αυτό είναι απαραίτητο λόγω του μεγάλου πλάτους του πλατό.

Παράλληλα, η εταιρεία διαθέτει δική της σειρά βραχιόνων υψηλής ποιότητας, όπως το μοντέλο F Note και C Note, τα οποία αποτελούν αποκλειστικά προϊόντα της European Audio Team.

Κάθε πικάπ που κατασκευάζεται είναι μοναδικό. Αυτή η εξατομικευμένη προσέγγιση φαίνεται να είναι απαραίτητη για την εξέλιξη της βιομηχανίας.

Η πορεία της EAT ξεκίνησε με λυχνίες στην Πράγα, όπου η συνεργασία με τον τότε διευθυντή της Tesla είχε ως αποτέλεσμα την επιτυχημένη παραγωγή λυχνιών KT88 και 300B.

Αρχικά, η εστίαση ήταν αποκλειστικά στις λυχνίες και στα σχετικά αξεσουάρ. Ωστόσο, μετά το «γάμο» με την Pro-Ject, η γκάμα επεκτάθηκε ώστε να περιλαμβάνει μια ποικιλία προϊόντων υψηλής πιστότητας. Παρά την εξέλιξη της μάρκας, οι λυχνίες παρέμειναν η καρδιά της εταιρείας, με μια μικρής κλίμακας παραγωγή που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

Η κατασκευή μιας λυχνίας από την αρχή μέχρι το τέλος είναι εφικτή, εκτός από τη σύνθετη συναρμολόγηση του τρίτου πλέγματος με το δεύτερο, μια δεξιότητα που απαιτεί χρόνια εξειδίκευσης. Αυτή η ακριβής εργασία είναι συγκρίσιμη με την ωρολογοποιία, όπου τα εξαρτήματα κατασκευάζονται σχολαστικά κάτω από μικροσκόπιο.

Κάθε πικάπ που κατασκευάζεται είναι μοναδικό. Αυτή η εξατομικευμένη προσέγγιση φαίνεται να είναι απαραίτητη για την εξέλιξη της βιομηχανίας.

To  μοντέλο F-Dur είναι εξοπλισμένο με την κεφαλή Jo No.5, η οποία διαθέτει σώμα 15 γραμμαρίων κατασκευασμένο με προηγμένη τεχνολογία SLS. Το πικάπ ενσωματώνει δύο κινητήρες AC, σχεδιασμένους για ελάχιστους κραδασμούς, επιλεγμένους προσεκτικά από εκατοντάδες μονάδες που παράγονται εσωτερικά.

Κάθε πικάπ που κατασκευάζεται είναι μοναδικό. Αυτή η εξατομικευμένη προσέγγιση φαίνεται να είναι απαραίτητη για την εξέλιξη της βιομηχανίας.

Μια βασική καινοτομία βρίσκεται στους ιμάντες μετάδοσης της κίνησης, οι οποίοι κατασκευάζονται ως ενιαία κομμάτια αντί να συγκολλούνται οι άκρες τους, εξασφαλίζοντας ομαλή λειτουργία χωρίς ανεπιθύμητους θορύβους. Η επένδυση σε καλούπια υψηλής ποιότητας για την παραγωγή των ιμάντων αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της εταιρείας στην ακρίβεια, με κάθε καλούπι να κοστίζει περίπου 18.000€.

Η επιλογή του υλικού των ιμάντων ακολουθεί την αρχή που παρατηρείται στους αγώνες Formula 1, τα μαλακότερα υλικά προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση και ακρίβεια αλλά απαιτούν συχνότερη αντικατάσταση, όπως συμβαίνει με τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων.

Η στατική φόρτιση είναι ένα σημαντικό ζήτημα λόγω της μεγάλης μάζας του πικάπ. Στο μοντέλο F-Dur, το πλατό είναι ιδιαίτερα βαρύ, με διάμετρο περίπου 33 εκατοστά. Το μαύρο ματ αντιστοιχεί στο μέγεθος του δίσκου βινυλίου, ενώ η υπόλοιπη επιφάνεια είναι μέρος του πλατό.

Αν και το ακριβές βάρος αναφέρεται στις τεχνικές προδιαγραφές του προϊόντος, είναι σαφές ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά στιβαρή κατασκευή που παράγει σημαντική στατική φόρτιση.

Κάθε πικάπ που κατασκευάζεται είναι μοναδικό. Αυτή η εξατομικευμένη προσέγγιση φαίνεται να είναι απαραίτητη για την εξέλιξη της βιομηχανίας.

Είναι απαραίτητο αυτή η στατική φόρτιση να διοχετεύεται μέσω του ρουλεμάν και να μην μεταφέρεται στους ιμάντες και τους κινητήρες, καθώς κάτι τέτοιο θα μπορούσε να προκαλέσει βλάβη σ’ αυτούς. Η επένδυση στην τεχνολογία των ιμάντων είναι κρίσιμη για τη σωστή λειτουργία του πικάπ, καθώς η υψηλή μάζα απαιτεί εξαιρετική σταθερότητα.

Το ρουλεμάν του πικάπ είναι σχεδιασμένο ώστε να μην έρχεται σε άμεση επαφή με το πλατό. Διαθέτει τρεις ισχυρούς μαγνήτες νεοδυμίου, τόσο στη βάση όσο και στο πλατό, επιτρέποντας στην πλατφόρμα να «αιωρείται» χωρίς τριβή.

Το σασί του πικάπ είναι κατασκευασμένο από MDF, σε ένα ενιαίο και συμπαγές κομμάτι. Οι οπές κόβονται μόνο στα σημεία όπου είναι απαραίτητο για τη διέλευση των καλωδίων, διατηρώντας τη στιβαρότητα της κατασκευής. Παρόλο που το πικάπ δεν φαίνεται ογκώδες, το βάρος του φτάνει τα 44 κιλά, γεγονός που οφείλεται στη βαριά κατασκευή του σασί.

Ένα επιπλέον στοιχείο που συμβάλλει στο βάρος του πικάπ είναι η χρήση μεταλλικής «άμμου» στο εσωτερικό του σασί. Αυτή η προσθήκη αυξάνει την πυκνότητα της κατασκευής, βελτιώνοντας τη σταθερότητα και την απόδοση.

Κάθε πικάπ που κατασκευάζεται είναι μοναδικό. Αυτή η εξατομικευμένη προσέγγιση φαίνεται να είναι απαραίτητη για την εξέλιξη της βιομηχανίας.

To πλατό στο κάτω μέρος και περιφερειά διαθέτει επίσης θερμοπλαστικό ελαστομερές (TPE), ένα ειδικό υλικό που συμβάλλει στην απορρόφηση των κραδασμών. Όπως συμβαίνει στη βιομηχανία αυτοκινήτων, η σωστή απόσβεση των κραδασμών είναι κρίσιμη για την ποιότητα του ήχου.

Το πικάπ υποστηρίζει διάφορους βραχίονες, αλλά απαιτεί μοντέλα 12 ιντσών λόγω του μεγάλου πλάτους του πλατό. Ο βραχίονας διαθέτει σύστημα τεσσάρων σημείων (ακίδων) στήριξης με σφαιρικά ρουλεμάν, κατασκευασμένα από ανοξείδωτο ατσάλι. Αν και υπάρχουν σκληρότερα υλικά όπως το βολφράμιο, η χρήση τους είναι περιορισμένη λόγω της ευθραυστότητάς τους.

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του βραχίονα είναι η δυνατότητα ρύθμισης του VTA εν κινήσει, μέσω ενός ειδικού μηχανισμού που επιτρέπει την ομαλή και ακριβή προσαρμογή της γωνίας αναπαραγωγής.

Επίσης διαθέτει ένα μοναδικό σύστημα με λέιζερ για τη ρύθμιση της γωνίας αζιμούθιου και της VTA χωρίς την ανάγκη ειδικού δίσκου δοκιμών. Αυτή η τεχνολογία είναι αποκλειστική και δεν υπάρχει σε κανένα άλλο μοντέλο της αγοράς.

Ο βραχίονας F-Note προσφέρει τη δυνατότητα αλλαγής του σωλήνα (variable tube), επιτρέποντας την εύκολη προσαρμογή σε διαφορετικές κεφαλές. Επιπλέον, ο βραχίονας διαθέτει εναλλάξιμο κέλυφος κεφαλής, κατασκευασμένο από carbon, διαθέσιμο σε μαύρο ή ασημί χρώμα.

Κάθε πικάπ που κατασκευάζεται είναι μοναδικό. Αυτή η εξατομικευμένη προσέγγιση φαίνεται να είναι απαραίτητη για την εξέλιξη της βιομηχανίας.

Υπάρχει και η κεφαλή Jo No.10 η τελευταία προσθήκη στη σειρά που διαθέτει διαμαντένιο καντιλεβέρ και είναι εξαιρετικά αναλυτική. Αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο σύστημα ή η ηχογράφηση δεν είναι σωστή, το αναδεικνύει άμεσα. Πρόκειται για μια κεφαλή σχεδιασμένη αποκλειστικά για υψηλού επιπέδου συστήματα ήχου.

Η σωστή ρύθμιση του βραχίονα είναι κρίσιμη για την απόδοση του πικάπ. Αν κατά τη μεταφορά η ρύθμιση του βραχίονα έχει μεταβληθεί, είναι σημαντικό να γίνει προσεκτική προσαρμογή.

ΤΙΜΕΣ

Η τιμή του πικάπ F-Dur είναι 4.990€ χωρίς βραχίονα, με τον βραχίονα C-Note κοστίζει 6.490€, ενώ με τον βραχίονα F-Note φθάνει τα 8.990€.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα