hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

Meze 99 Classics Review | Holy Wood

Μπορεί ο «παλιός να είναι αλλιώς», όπως λέει το γνωστό τραγούδι, αλλά «ο νέος είναι ωραίος» και αυτό ισχύει και στην περίπτωση της Meze!

Με όλη αυτή την ανάπτυξη που γνωρίζει η άλλοτε παραμελημένη κατηγορία των ακουστικών για χρήση στο σπίτι, προσπάθειες μικρών κατασκευαστών κινδυνεύουν εύκολα να περάσουν απαρατήρητες, ιδίως εάν δεν διαθέτουν εγχώριο αντιπρόσωπο.

Ευτυχώς, αυτό δεν φαίνεται να ισχύει για την εκ Ρουμανίας ορμώμενη Meze, που έκανε τα πρώτα της βήματα στο χώρο της υψηλής πιστότητας το 2009.

Ιθύνων νους της προσπάθειας είναι ο κος Antonio Meze, ο οποίος περιβάλλεται από μια μικρή ομάδα, μέλη της οποίας είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά στην τελευταία έκθεση του περιοδικού μας. Κατά γενική ομολογία, η φυσική παρουσία των προσώπων εκείνο το τριήμερο λειτούργησε καταλυτικά.

Δεν ήταν όμως μόνο ο συνδυασμός ευγένειας και ενθουσιασμού που μάς έκανε να ζητήσουμε ένα μοντέλο για δοκιμή. Ήταν η ξεχωριστή εμφάνιση με τα χαρακτηριστικά ξύλινα ear cups αλλά σίγουρα ήταν και ο πολύ ενδιαφέρον ήχος που ακούσαμε στον λίγο χρόνο που είχαμε στην έκθεση. Λεπτομερειακός αλλά όχι υπεραναλυτικός.

Δυναμικός, με έντονα χαμηλά αλλά ταυτόχρονα δεόντως «laid back». Όλα αυτά βέβαια έπρεπε να επαληθευτούν και έτσι έφθασε στα χέρια μας το μοντέλο 99 Classics, στην έκδοση «Walnut Gold».

Κατασκευή

Θετική εντύπωση προκαλεί καταρχήν η θήκη από σκληρό πλαστικό, που εκτός από προστασία κατά τις μεταφορές, προσδίδει αέρα πολυτέλειας. Σηκώνοντας τα ακουστικά για πρώτη φορά από τη θήκη, διαπιστώνουμε το χαμηλό τους βάρος, πού είναι μόλις 260 γραμμάρια.

Τα ear cups είναι ξύλινα, από καρυδιά προερχόμενη από ξυλεία αειφόρου διαχείρισης. Σμιλεύονται με κοπτικά συστήματα CNC και σύμφωνα με την εταιρία, κάθε ξύλινο στέλεχος απαιτεί σαράντα πέντε ημέρες δουλειάς (από την κοπή μέχρι το τελικό φινίρισμα).

Εκτός από τις εκδόσεις «Walnut Gold» και «Walnut Silver», υπάρχει και η έκδοση «Maple Silver», που υλοποιείται με χρήση σφένδαμου και αντίστοιχη επεξεργασία. Η προσαρμογή στο κεφάλι επιτυγχάνεται με τον λιτό συνδυασμό μεταλλικού σκελετού και της ελαστικής (επενδεδυμένης με δέρμα) στέκας, που θα «καθίσει» απαλά στην κορυφή του κεφαλιού μας.

Προκαλεί εντύπωση το γεγονός της χρήσης βιδών σε όλα τα μέρη της κατασκευής, επιλογή που προδίδει έντονη αίσθηση του χειροποίητου και προφανώς βοηθάει στις επισκευές.

Το ίδιο ισχύει και στο εσωτερικό των ακουστικών, όπου δεν υπάρχει πουθενά κόλλα. Μέχρι και το μικρό ηλεκτρονικό κύκλωμα βιδώνεται απευθείας στο ξύλο, ενώ τα πλαστικά τμήματα είναι τα απαραίτητα για τη συγκρότηση του οδηγού. Αυτός είναι δυναμικού τύπου, διαμέτρου 40mm. 

Τα μαξιλαράκια καλύπτουν την περιοχή γύρω από το ακουστικό πτερύγιο, αφού πρόκειται για over ear σχεδίαση, είναι από μαλακή δερματίνη και στο εσωτερικό τους φέρουν αφρώδες υλικό, «προσωρινής μνήμης». Δοκιμασμένη επιλογή που μόνο στις μεγάλες ζέστες προκαλεί εφίδρωση. 

Η κατασκευή είναι αναμφίβολα στιβαρή (μην μας μπερδεύει το ότι είναι και ελαφριά, ταυτόχρονα) και διακρίνεται για τα ποιοτικά εξαρτήματα.

Η σχεδίαση έχει γίνει εξ’ ολοκλήρου στη Ρουμανία από τον κο Meze και την ομάδα του ενώ η συναρμολόγηση λαμβάνει χώρα στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας, ακολουθώντας τις επιταγές της σύγχρονης οικονομίας…

Τέλος, εντός της θήκης, τοποθετείται μικρή διακριτή θήκη που περιέχει τον αντάπτορα των 6,3mm (μεγάλο καρφί), τον ασυνήθιστο αντάπτορα dual mono 3,5mm (για τις υποδοχές στα καθίσματα των αεροπλάνων!) και δύο διαθέσιμα καλώδια, ίδιας ποιότητας, με το ένα να ενσωματώνει μικρόφωνο και χειριστήριο για player, κατάλληλο για χρήση με smartphone. Αποτελούνται από OFC αγωγούς με επένδυση Kevlar.   

Ακροάσεις

Ελέω του χαμηλού βάρους και της ελαστικότητας της στέκας, τα 99 Classics δεν θα δυσκολέψουν την συντριπτική πλειοψηφία των ακροατών. Ακουμπάνε μαλακά την περιοχή γύρω από τα αυτιά και δεν αναμένεται να δυσκολέψουν όσους φορούν γυαλιά.

Οι εναλλαγές κατά τις ακροάσεις φορητών players και προενισχυτών του οικιακού συστήματος, δεν ανέδειξαν  μεταβολές στον ηχητικό χαρακτήρα (βοηθάνε σε αυτό τα 32Ω αντίστασης, διατηρώντας ανέπαφα τα βασικά χαρακτηριστικά, όπως το εύρος της μουσικής σκηνής, η χαμηλή περιοχή και ο συγκερασμός ανάμεσα στην ικανότητα ανάλυσης και ξεκούραστης παρουσίασης των πραγμάτων.

Έτσι, η μουσική σκηνή αποκτά μεγάλες διαστάσεις και είναι χαρακτηριστική η ευκολία με την οποία τα όργανα βρίσκουν τη θέση τους και περιγράφονται οι διαστάσεις του χώρου και οι χρόνοι των ανακλάσεων, ακόμα και σε πυκνοδομημένες ενορχηστρώσεις και Συμφωνικές Ορχήστρες, όπως συνέβη με το έργο Symphonia a Quatro in A major του Stamitz Johann, σε εκτέλεση της New Dutch Academy, υπό τον μαέστρο Simon Murphy (Flac 24/88.2).

Η χαμηλή περιοχή διαδραματίζει τον δικό της νευραλγικό ρόλο στην ρουμάνικη πρόταση, όντας εκτεταμένη και ελεγχόμενη, με έντονη αίσθηση της ατάκας και του ρυθμού. Αυτό καθιστά ελκυστική την ακρόαση τόσο των μεγάλων ορχηστρών, όσο και των σύγχρονων εγγραφών, όπου εκτός των άλλων, γίνεται άμεσα αντιληπτή η διαφορά ανάμεσα στην ορθολογιστική και υπερβολική χρήση δυναμικών επεξεργαστών του loudness.

Η σύγκριση ανάμεσα στην μεσαίου προϋπολογισμού παραγωγή της “Καλλιθέας” του Φοίβου Δεληβοριά και της ακριβής παραγωγής “L’ho visto prima io” της Ιταλίδας pop star Loredana Errero υπήρξε καταλυτική για την δοκιμή.

Η πρώτη κατεβαίνει χαμηλά, με πολύ ομαλό τρόπο, ξεσηκώνει χωρίς να κουράζει. Η δεύτερη “μπουκώνει” με τα τσιτωμένα, συμπιεσμένα μπάσα της, τελικά κουράζει.

Ανεξαρτήτως ρεπερτορίου, το συνολικό “κούρδισμα” προσφέρει καθαρό ήχο, με την πληθώρα των λεπτομερειών να ενσωματώνονται οργανικά, έτσι ώστε η παρακολούθηση των έργων να είναι ξεκούραστη.

Οι μεσαίες συχνότητες αποκτούν ευρύ μέτωπο, χωρίς να επιβάλλονται όψιμα, επιτρέποντας στις φωνές να αναδειχθούν χωρίς να αναπτύσσονται σε βάρος της ομοιογένειας. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό το διάγραμμα που δημοσιεύουν από την εταιρία, με την σχεδόν ευθεία απόκριση ανάμεσα στα 500 και 1000Hz, που αποκτά ελαφρά κλίση από εκεί μέχρι περίπου τα 3,5KHz (αφήνοντας ανεπηρέαστες τις φωνές και πλήθος οργάνων), για να κάνει απότομη “βουτιά” μερικών dB μέχρι τα 4KHz και μετά να ανακάμψει.

Με αυτόν τον τρόπο, υποστηρίζει η Meze, εξισορροπεί τον ήχο που τελικά φθάνει στα αυτιά μας, χωρίς να πρέπει να “πειράξει” την παρουσία άλλων συχνοτήτων, σε ποιό ευαίσθητα σημεία του φάσματος. Επί του πρακτέου, διατηρείται πλούσια η παρουσία των άρτιων αρμονικών, αφαιρώντας εξάρσεις πριν τους κρίσιμους, για την καταληπτότητα, 5kHz.

Η απόδοση των εναλλαγών της δυναμικής περιοχής γίνεται εύκολα και μόνο ο συνδυασμός πολύ υψηλών εντάσεων (σ.σ. μην το κάνετε στο σπίτι!) και απαιτητικών έργων θα φανερώσει το “τερμάτισμα” των οδηγών, όπως στο πεντάλεπτο κρεσέντο του Inferno στο έργο Dante Symphony του Liszt (Staatkapele Dresden, υπό τον Giuseppe Sinopoli), χωρίς όμως να επηρεάζεται η χαμηλή περιοχή!

Ομοίως με τα Sonus Faber Pryma που δοκιμάσαμε στο προηγούμενο τεύχος, τα Meze 99 Classics φέρουν ολοκληρωμένη ηχητική άποψη και αισθητική πρόταση. Τα δεύτερα ανήκουν στην αμέσως χαμηλότερη κατηγορία τιμής από τα πρώτα, όπου ο ανταγωνισμός είναι ακόμα πιο έντονος. Με καλές πηγές και προενισχύσεις, θα προσφέρουν πολλές ώρες ακρόασης, στις μετακινήσεις, αλλά κυρίως στο σπίτι, όπου θα επιτρέψουν στο μουσικό πρόγραμμα να ξεδιπλώσει το συγκινησιακό φορτίο και τις τεχνικές πτυχές.

Είναι δε χαρακτηριστική η άνεση στην απόδοση του κλίματος κάθε εγγραφής, μπορούν να γίνουν από easy listening μέχρι επιβλητικά, αλλά σε καμία περίπτωση καταπιεστικά. Προσθέστε και το γεγονός ότι φέρουν την “νεανική ορμή” του σχεδιαστή τους, οπότε σαν πρόταση καθίστανται άκρως δελεαστική.

TIPS

01. Προσεκτική τοποθέτηση του καλωδίου, όταν περπατάμε, ώστε να μην τρίβεται στα ρούχα, καθώς ελλοχεύει μικροφωνισμός, ακουστός όμως μόνο σε χαμηλές στάθμες λειτουργίας.

02. Τα ακουστικά της Meze θα φανερώσουν τις αρετές τους με κάθε αξιόλογη πηγή, χωρίς να εγείρουν άμεσα την ανάγκη απόκτησης ακριβής προενίσχυσης.  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τύπος: δυναμικά, over-ear, κλειστού τύπου
Οδηγοί: 40mm
Απόκριση συχνότητας: 15Hz-25kHz
Ευαισθησία: 103dB/1mV (@1kHz)
Αντίσταση: 32Ω
Ισχύς: 50mW max
Βάρος: 260 γρ.

92%

ΣΧΟΛΙΟ

Άνεση στην απόδοση του κλίματος κάθε εγγραφής, μπορούν να γίνουν από easy listening μέχρι επιβλητικά, αλλά σε καμία περίπτωση καταπιεστικά.

Audiocenter.gr
ΕΠΑΦΗ
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

TIMH: 309 ευρώ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα