ΤΑ MAMBO 2 ΕΧΟΥΝ ΚΡΥΦΑ ΤΑΛΕΝΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΟΤΙ ΜΑΣ ΔΕΛΕΑΖΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΒΟΛΙΚΟ ΤΟΥΣ ΜΕΓΕΘΟΣ, ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΜΙΑ STATE OF THE ART ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΙ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΥΣ ΗΧΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ.
Η Ophidian Audio λειτουργεί από το 2011 και διαθέτει μια μικρή γκάμα με δύο μοντέλα βάσης και τρία δαπέδου, τα οποία δεν θυμίζουν τίποτε άλλο στην αγορά χάρη στη σμίκρυνση με την οποία έχει πάθος ο Βρετανός σχεδιαστής Gareth James.
Αυτό αληθεύει περισσότερο για τα τρία πρώτα ηχεία της εταιρίας, όλα στηριγμένα σε μονάδα μεσαίων-χαμηλών των 115 χλστ., η κινούμενη μάζα της οποίας δεν ξεπερνά τα 10 γρ.
Το εισαγωγικό Minimo 2 (δοκιμή hp τεύχος 43) φέρει μία τέτοια, το αμέσως μεγαλύτερο μοντέλο βάσης Mojo 2 δύο τέτοιες και το υπό δοκιμή δαπέδου τρεις, εκ των οποίων οι δύο στην πρόσοψη και η τρίτη επί της διαδρομής της «κάτι σαν γραμμή μεταφοράς» φόρτισης και πολύ κοντά στην έξοδό της χαμηλά στην πλάτη του ηχείου, η οποία καλύπτεται με μεταλλική γρίλια.
Τα μεγάφωνα αυτά είναι μεν προσιτά, δείχνουν όμως πολύ ποιοτικά. Φέρουν χάρτινα διαφράγματα με επικάλυψη, μεγάλη λαστιχένια ανάρτηση, 2,5 εκ. πηνίο φωνής 4 επιπέδων τυλιγμένο σε αλουμινένιο καλούπι, μεταλλικό σασί και μεγάλο μαγνήτη.
Στο Minimo 2 είχαμε βρει την 4ωμη έκδοση ενώ στο Mambo 2 βρήκαμε την 8ωμη. Τα τουίτερ που συμπληρώνουν την απόκριση των μικρών γούφερ προέρχονται από τη Seas, φέρουν μαγνήτη νεοδυμίου, υφασμάτινο θόλο 27 χλστ. με επικάλυψη Sonolex, προστατευτική γρίλια και ελάχιστο σασί, που επιτρέπει να πλησιάσουν πολύ κοντά στα γούφερ.
Η φόρτιση και τα τουίτερ μας θυμίζουν τα PMC, αλλά το μικρό μέγεθος των Ophidian δεν θα το βρούμε αλλού. Βέβαια, η εταιρία έχει και δύο μεγάλα ηχεία δαπέδου στις υψηλές κατηγορίες τιμής, με μεγάλα γούφερ και σχέδια τριών δρόμων, τα οποία όμως εξακολουθούν να διαθέτουν την ιδιαίτερη φόρτιση της καμπίνας που ονομάζεται Aeroflex Port.
Αυτή περιλαμβάνει μακριά κατακόρυφη διαδρομή με κεντρικό χώρισμα, χτισμένη ανάμεσα στα ξύλα στη διπλή πλάτη της καμπίνας.
Στο Mambo 2, η διαδρομή έχει «είσοδο» ένα ορθογώνιο άνοιγμα που βρίσκεται στην κορυφή της εσωτερικής πλάτης, με το τρίτο γούφερ του «μισού δρόμου» να μοντάρεται στην εσωτερική πλάτη, λίγο πριν το τέλος της διαδρομής, ώστε να ακτινοβολεί μέσα από τη γρίλια.
Αυτή η δομή ενισχύει φυσικά την αδράνεια της κατασκευής και εντός βρήκαμε άφθονη ποσότητα απορροφητικού υλικού. Η εξεζητημένη σχεδιαστικά καμπίνα κατασκευάζεται στη Μ. Βρετανία, φέρει ποιοτικό φινίρισμα καπλαμά τόσο έξω όσο και μέσα και στηρίζεται σε ξύλινη βάση πάχους 2,5 εκ. με «πόδια» που εξέχουν αρκετά και δέχονται κώνους/ακίδες.
Η φιλοσοφία της φόρτισης έγκειται στη μείωση του στρες που συναντούμε στα τυπικά reflex ώστε ο αέρας να παρουσιάζει την ελάχιστη δυνατή ταχύτητα (particle velocity) κατά την έξοδό του, άρα περιμένουμε ένα μπάσο χωρίς βουητά και συντονισμό «σωλήνα».
Το φίλτρο είναι hard wired, χωρίζεται σε δύο τμήματα και φέρει πολύ ποιοτικά υλικά που συνδέονται με σπέσιαλ κλέμες γύρω από τα βιδωμένα στα ξύλα πηνία.
Το άνω τμήμα είναι πολύ κοντά στα μεγάφωνα της πρόσοψης και περιλαμβάνει πηνίο αέρος, πυκνωτή και αντίσταση στα γούφερ και πυκνωτή με δύο αντιστάσεις στο τουίτερ, το δε κάτω τμήμα είναι πολύ κοντά στο τρίτο γούφερ και αποτελείται από ένα πηνίο με πυρήνα 10mH, πυκνωτή και αντίσταση.
BRITISH ACT
Το ηχείο έρχεται με μαγνητικά καλύμματα που σκεπάζουν το άνω μέρος του και δεν μας δίνεται καμιά οδηγία για το πως θα το τοποθετήσουμε, με τα τουίτερ προς τα μέσα ή προς τα έξω, κάτι που σημαίνει πειραματισμό με βάση τις αποστάσεις ανάμεσα στα ηχεία και τον χώρο.
Η ασυμμετρία στην τοποθέτηση των μονάδων στο Mambo 2 είναι ούτως ή άλλως ασυνήθιστη, καθώς καμία από τις τρεις δεν βρίσκεται στον κεντρικό άξονα της στενής πρόσοψης. Στον χώρο του περιοδικού, όπου έχουμε μεγάλες αποστάσεις από τους πλευρικούς τοίχους και σχετικά κοντά τα ηχεία μεταξύ τους (τοποθετούμε τα μικρότερα περί τα 1,80 μ. από κέντρο σε κέντρο) προτιμήσαμε με διαφορά τα τουίτερ απ’ έξω, όπου πήραμε καλύτερη ανάλυση, ανοιχτοσύνη και αέρα στις μεσοϋψηλές κι έφυγε ένας μικρός συνωστισμός στα πρίμα.
Το ηχείο τραβάει αρκετή ισχύ επειδή έχει χαμηλή αντίσταση και ευαισθησία αλλά παίζει δυνατά χωρίς συμπίεση, εκτονώνει άφθονη ενέργεια στον χώρο και γενικά δεν θυμίζει τυπική περίπτωση δύσκολου ηχείου, είναι ας πούμε λίγο σαν το LS3/5a που μπορεί να γεμίσει έναν χώρο με λίγα καλά watt, αλλά όχι πολύ λίγα. Τα 40W που προτείνονται είναι το ελάχιστο κάτω όριο και θα συμβουλεύαμε τουλάχιστον έναν 60άρη ενισχυτή ή κάτι σε Τάξη Α.
Το Mambo 2 είναι φυσικά πιο πλήρες χαμηλά από το μικρό Minimo 2, έπιασε τα 40Hz ελεύθερο στο χώρο με ομαλή αποκοπή και μπορεί να πλησιάσει αρκετά κοντά στον πίσω τοίχο για ακόμη βαθύτερο μπάσο.
Οι δυναμικές του χαμηλού είναι άριστες, όπως και σε όλο το φάσμα, τα πάντα ακούγονται καθαρά, γεμάτα και δυναμικά, με την ευκινησία στις μεταβατικές και τις αντιθέσεις να είναι μυθική χάρη στα γρήγορα γούφερ, επιτρέποντας μια ροή απολύτως κορυφαία.
Τονικά είναι πιο ισορροπημένο, ειδικά στις ανώτερες χαμηλές οι οποίες προκύπτουν γεμάτες, με πολύ καλό punch και εξαιρετική ανάλυση στη χροιά και τον χώρο. Δεν το λες βέβαια μόνιτορ καθώς ευνοεί λίγο τις κατώτερες μεσαίες και δίνει έμφαση στο σώμα των οργάνων, αλλά ουσιαστικά είναι απαλλαγμένο από σημαντικές διακυμάνσεις σε όλο το φάσμα που καλύπτει, με το επίπεδο της λεπτομέρειας να είναι εξαιρετικό για το κόστος του και τον χρονισμό να παραδίδει μαθήματα αμεσότητας.
Το τίμπρο του Mambo 2 είναι εξόχως οργανικό, με κορυφαία για την κατηγορία ανάπλαση των αρμονικών, πλούσια αλλά άπαχη και πολύ λεπτομερή υφή και μια βινυλιακή αίσθηση ορμής που δεν απαντάται συχνά σε ηχεία της κατηγορίας.
Αυτή η ηχοχρωματική αμεσότητα, σε συνδυασμό με το εξαιρετικά γραμμικό χαμηλό που δεν έχει ίχνος από βουητό, οδηγούν σε ένα άκουσμα που δεν θυμίζει πια σε τίποτε ηχείο καμπίνας. Εντούτοις, οι δυναμικές του είναι ολοζώντανες λόγω απουσίας συντονισμών και ελάχιστης ακουστικής «μνήμης» σε μεγάφωνα και καμπίνα.
Όλα αυτά οδηγούν σε μια χαρισματική σκηνική απεικόνιση, με κρυστάλλινη εστίαση χωρίς ίχνος έμφασης στα περιγράμματα ή λαμπρότητα, όπου το κάθε όργανο απεικονίζεται ολογραφικά και διατηρεί το είδωλό του καθόλη τη διάρκεια της κάθε νότας ακόμη και σε πολύ χαμηλές στάθμες, κάτι που ισχύει ακόμη και σε πολύπλοκα έργα.
Με δυο λόγια, ένα ηχείο ελεύθερο από μανιέρες και ενδοδιαμόρφωση, με ελάχιστο δικό του «θόρυβο», όπου τα υλικά μιλάνε μόνο όταν πρέπει και όπως καθορίζει ο ενισχυτής, ώστε να αναδεικνύει ολοκληρωμένα κάθε σύνθεση. Επιπλέον, δεν γίνεται ποτέ υστερικό ή επιλεκτικό με τα ενισχυτικά, του αρκεί ένα ποιοτικό σετ επιδόσεων για να παίξει ήρεμα, γλυκά και πολύ διάφανα.
Δίπλα του, πολλά ηχεία με συμβατικούς σωλήνες ακούγονται με προσθετικό μπάσο ξεκομμένο από το υπόλοιπο φάσμα, γι’ αυτό και η ζεστασιά που παρέχει το Mambo 2 είναι οργανική και έμφυτη, όχι προϊόν επιτήδευσης.
Αν ξεπεράσετε το κόμπλεξ του μικρού μεγέθους, το Mambo 2 μπορεί να αποδειχθεί κελεπούρι…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΥΠΟΣ: Hχεία δαπέδου 2,5 δρόμων, ανάκλασης χαμηλού
ΜΕΓΑΦΩΝΑ: 3×115 χλστ. γούφερ, 27 χλστ. τουίτερ
ΑΠΟΚΡΙΣΗ: 38Ηz-25ΚΗz (-3dB)
ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ: 87dB/2,83V/m
ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ: 4Ω
ΠΡΟΤ.ΙΣΧΥΣ: 40-160W
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΥxΠxΒ): 893x158x191 χλστ.
ΒΑΣΗ (ΠxΒ): 218×239 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 10 κιλά
ΣΧΟΛΙΟ
Ακριβά μεν για το μπόι τους, πολύ ξεχωριστά δε ως σχεδίαση, τα κατασκευασμένα στο ΗΒ μικρά ηχεία δαπέδου της Ophidian Audio μας δίνουν έναν εξαιρετικά οργανικό ήχο, πεντακάθαρο και ψηλαφητό, με εκπληκτικές δυναμικές για το μέγεθός τους. Για γνώστες!
ΤΙΜΗ: 3.100€