hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

MoFi SourcePoint 8 Review | TEST ΗΧΕΙΑ ΒΑΣΗΣ

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΧΕΙΟΥ ΤΗΣ MOFI. ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟΝ ΓΕΝΝΑΙΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΔΙΠΛΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ, ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΓΕΡΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΕΙ ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΥΛΙΚΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ.

KEIMENO: ΠΑΡΙΣ ΚΩΤΣΗΣ

Όταν αναφερόμαστε σε ομοκεντρικά ή ομοαξονικά μεγάφωνα, δεν μπορούμε παρά να αναγνωρίσουμε ότι τα διαχρονικά πρότυπα των Τannoy και KEF δεν αφήνουν πολλά περιθώρια σε άλλους να ξεχωρίσουν, τουλάχιστον όχι χωρίς να κατηγορηθούν για «αντιγραφή».

Εξαιρείται η Fyne Audio, που τα κατάφερε για όλους τους γνωστούς λόγους και τα ηχεία της πλασάρονται ως «πιο γνήσια» Tannoy.

Όμως δεν είναι η μόνη. Η ELAC διαφοροποιήθηκε τοποθετώντας μονάδα AMT στο κέντρο των μιντρέιντζ και τώρα αυτή η τεχνολογία προικίζει την εξωτική σειρά Concentro.

Εξωτικά και ανεπανάληπτα είναι και τα ιαπωνικά TAD με τις ομοαξονικές μονάδες βηρυλλίου ενώ εσχάτως η Technics προσπαθεί κι αυτή να μπει στο κλαμπ με τις δικές της διπλές μονάδες σε πιο προσιτά ηχεία.

Ωστόσο, όλες αυτές οι προτάσεις με ομοαξονικά μιντ/τουίτερ έρχονται σε απευθείας αντιπαράθεση με τα ηχεία της KEF, κάτι που σαφώς δεν τις ευνοεί μιας και το καταναλωτικό κοινό τείνει να εμπιστεύεται τα πρότυπα.

Ο σχεδιαστής Andrew Jones φαίνεται πως έχει πάρει προσωπικά το θέμα της σημειακής πηγής ήχου μέσω ομοαξονικών διπλών μονάδων, έχοντας δουλέψει με μεγάλη επιτυχία για αρκετές από τις προαναφερθείσες εταιρίες και τώρα διαπρέπει με την αμερικανική MoFi και τα ηχεία SourcePoint.

Πρώτα ήρθε το μοντέλο «10» και φέτος το «8», το οποίο μάλιστα τιμήθηκε με το βραβείο EISA για τη σεζόν 2023-24.

Τι σκαρφίστηκε λοιπόν ο δαιμόνιος σχεδιαστής για να μην κατηγορηθεί πως αντιγράφει τα πρότυπα; Πρώτη κομβική απόφαση, να παραμείνουν τα SourcePoint μια πραγματική σημειακή πηγή ήχου, χωρίς βοηθητικά γούφερ με σχέδια 2,5 και 3 δρόμων.

Δεύτερη, για να διαφοροποιηθεί εντελώς από τα KEF (και τα ELAC), τα γούφερ έπρεπε να είναι σημαντικά μεγαλύτερα από το 5ιντσο του διάσημου LS50 και σίγουρα όχι μεταλλικά.

Και τρίτον, εφόσον οι δύο πρώτες αποφάσεις τον έστρεφαν κατά Tannoy/Fyne μεριά, να ξεχάσει τον θάλαμο συμπίεσης σε μεταλλικούς θόλους που δίνει έντονο χαρακτήρα χοάνης στα πρίμα και να επιλέξει έναν αβαθή κυματοδηγό για το υφασμάτινο τουίτερ του.

Το κερασάκι στην τούρτα ήταν η αποφυγή μιας καμπίνας δαπέδου και η επιλογή μιας ογκώδους καμπίνας βάσης, η οποία καθιστά τα SourcePoint πιο «ΒΒC» και μέσα στο πνεύμα των αναβιώσεων της εποχής.

Άλλωστε τα ηχεία της MoFi έρχονται με παλιομοδίτικο πλαίσιο γύρω από την πρόσοψη και θέλουν το πανάκι τους για να ισορροπήσουν οπτικά.

Όμως αυτό δεν αρέσει σε πολλούς -όλοι θέλουμε να βλέπουμε τα μεγάφωνα- και για να το ξεπεράσει, ο Andrew Jones δημιούργησε μια από τις πιο προκλητικές προσόψεις της αγοράς.

Πολυεπίπεδη, ορίζει ούτε λίγο ούτε πολύ εννέα επίπεδα και τοποθετεί το μεγάφωνο αρκετά έξω από το κουτί (10 χλστ.) ώστε να μην επηρεάζεται ηχητικά από το πλαίσιο-σκαλί, το οποίο επιπλέον είναι κομμένο στις 45 μοίρες. 

TWIN-DRIVE HIGH-FLUX MAGNET SYSTEM

Η μονάδα του SourcePoint 8 συνδυάζει τα παραδοσιακά υλικά στα διαφράγματα με ένα πανίσχυρο διπλό μαγνητικό σύστημα νεοδυμίου εξοπλισμένο με δακτυλίδι Faraday, το οποίο στηρίζεται από ένα χυτό αλουμινένιο σασί.

Το κροσόβερ του ηχείου.

Το τουίτερ φέρει μεγάλο μαλακό θόλο 32 χλστ. μέσα σε μικρή χοάνη, με οπίσθια απόσβεση από… βαμβάκι (το «οργανικό» αντίπαλο δέος του metamaterial της KEF;). Το δε γούφερ με τον μεγάλο χάρτινο κώνο τερματίζεται με τριπλή ανάρτηση ακορντεόν που δείχνει υβριδική, δηλαδή συνθετική και υφασμάτινη για μικρότερους χρωματισμούς και καλύτερη αντοχή στην υγρασία.

Το προφίλ του κώνου δεν είναι τυχαίο, αποτελεί προέκταση του κυματοδηγού του τουίτερ και, χάρη στις μικρές διαδρομές του, διατηρεί υψηλή γραμμικότητα.

Το μαγνητικό πεδίο που δημιουργείται αναφέρεται ως πλήρως συμμετρικό ώστε να καταπιέζει τις παραμορφώσεις ενδοδιαμόρφωσης, στα πλαίσια ενός μοτέρ με πολύ χαμηλές παραμορφώσεις που διευκολύνει τη δουλειά του φίλτρου.

Η καμπίνα φέρει τοιχώματα MDF πάχους 19 χλστ., πρόσοψη 38 χλστ. και οι πλευρές της έχουν ένα διακριτικό κατακόρυφο «νεύρο» στα 10 εκ. από την πρόσοψη, πίσω από το οποίο συγκλίνουν με μικρή γωνία. Ενισχύεται εσωτερικά με δύο κατακόρυφες πλευρές παράλληλες της πρόσοψης που φέρουν τα κατάλληλα ανοίγματα για την έξοδο του πίσω κύματος.

Η φόρτιση γίνεται με δύο οπές ανάκλασης στην πλάτη του ηχείου, συμμετρικά τοποθετημένες ψηλά και χαμηλά ως προς το κεντρικά τοποθετημένο διπλό μεγάφωνο. Το SourcePoint 8 παράγεται σε τρία σατινέ φινιρίσματα (καπλαμάς καρυδιάς και μαύρης στάχτης, λευκή βαφή), διαθέτει μαγνητικά πανάκια με πλαστικό σκελετό και φέρει ένα ζευγάρι ακροδεκτών.

Η MoFi παράγει και μια ασορτί βάση γι’ αυτό (μεταλλική, τρία πόδια που γεμίζουν, ύψος 56 εκ., 500€) την οποία όμως δεν προμηθευτήκαμε για την δοκιμή.

Το SourcePoint 8 μας θύμισε αρκετά το μεγάλο ηχείο βάσης Adante AS-61 της ELAC, ένα από τα πιο φιλόδοξα project του Andrew Jones για τους Γερμανούς που δεν κυκλοφορεί πια. Διαθέτει σχεδόν εξίσου μεγάλο ηχητικό όγκο και αποδίδει ισχυρό χαμηλό με καλή έκταση (λίγο πιο περιορισμένη, για μειωμένες διαδρομές στο γούφερ), σπουδαίες δυναμικές και έξοχη ανάλυση.

Το MoFi είναι όμως πιο ευθύ και άμεσο χρονικά και πιο εύκολο στα ταιριάσματα και την οδήγηση, χάρη σε μια λιγότερο πολύπλοκη ηλεκτρική συμπεριφορά. Ωστόσο, τα 30W του είναι απαραίτητα κι αν το σκέφτεστε για SET, μόνο με 845/211.

Αρχικά φοβάται κανείς ότι το ηχείο θα έχει ευφωνικό, vintage χαρακτήρα. Όμως όχι, το SourcePoint 8 είναι ισορροπημένο σαν στούντιο μόνιτορ και η «ψυχή» του, δηλαδή το φίλτρο διαχωρισμού και οι ενεργειακές αναλογίες του, μας είναι εξαιρετικά γνώριμα από τις προγούμενες δουλειές του σχεδιαστή.

Από εκεί και πέρα, τα υλικά δεν κρύβονται όσο κι αν η σχεδίαση είναι υποδειγματικά αόρατη και τελικά το MoFi αποφεύγει τον «θεωρητικό» ήχο, όντας η πιο συναρπαστική σχεδίαση μέχρι στιγμής του Jones.

Η διάχυτη μικροδυναμική ετοιμότητα «ζωντανεύει» τον αέρα γύρω από τα όργανα ώστε αυτά να τιμπράρουν πιο πειστικά στον χώρο και τον χρόνο, παραπέμποντας σε ηχεία χοάνης με μεγάλα γούφερ.

Αυτή η ζωντάνια έρχεται χωρίς χρωματισμούς και μας αναγκάζει να στήσουμε τα ηχεία με πολλή προσοχή για να πετύχουμε εστίαση αντάξια της τιμής τους. Εμείς δώσαμε αρκετό toe in, μέχρι να δούμε τις εσωτερικές πλευρές εξίσου εμπρός και πίσω από το «νεύρο», οπότε η εικόνα πλαταίνει και βαθαίνει, το κέντρο έρχεται flat και η εστίαση αποκρυσταλλώνεται σε όλο το εύρος της σκηνής, ωστόσο σε ένα σχετικά μικρό παράθυρο (sweet spot) γύρω από τον κοινό άξονα των μονάδων.

Δεν είναι μεν τόσο ψηλαφητή όσο σ’ένα μικρό ηχείο, είναι όμως πιο ρεαλιστική ως κλίμακα και μεγέθη ειδώλων, καθώς αποκαλύπτει με σπουδαία διαφάνεια και υπόσταση έναν πλούτο «επιπέδων» σε μεγάλο βάθος.

Τελικά, το μικρό της MoFi τα κάνει όλα και συμφέρει, γι’ αυτό άλλωστε βραβεύτηκε φέτος ως μια εξαιρετικά ολοκληρωμένη high-end πρόταση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΥΠΟΣ: Hχεία βάσης δύο δρόμων, ανάκλασης χαμηλών
ΜΕΓΑΦΩΝΑ: 200 χλστ. γούφερ, 32 χλστ. τουίτερ
ΑΠΟΚΡΙΣΗ/CROSS: 47Ηz-30ΚΗz/1,6KHz
ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ: 87dB/2,83V/m
ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ: 8Ω/6,4Ω ελάχιστη
ΙΣΧΥΣ: 30-150Wrms
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΥxΠxΒ): 456x290x320 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 12,7 κιλά

95%

ΣΧΟΛΙΟ

Χαρτί, ύφασμα, χοάνη και μαγνήτες νεοδυμίου στην υπηρεσία μιας τελειοποιημένης σημειακής πηγής ήχου. Η εξωτική συνταγή των SourcePoint της MoFi γίνεται πιο προσιτή με το μικρότερο «8», διατηρεί όμως τα χαρίσματα του μεγάλου γούφερ. Δυναμικές, κλίμακα και ηχητικός όγκος στο maximum για το μέγεθός του και μαζί ισορροπία, ανάλυση και ακρίβεια επιπέδου μόνιτορ. Ο Andrew Jones σε μεγάλα κέφια!

Sonus HiFi
ΕΠΑΦΗ
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΙΜΗ: 3.000€ 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα