hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

Ascendo SV-12 Review | TEST ΕΝΕΡΓΟ ΥΠΟΓΟΥΦΕΡ

ΔΕΙΧΝΕΙ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ. ΕΝΑ ΥΠΟΓΟΥΦΕΡ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΑΡΑΦΕΡΕΤΑΙ, ΕΙΝΑΙ ΥΠΑΚΟΥΟ ΣΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΑΡΚΕΤΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΝΤΡΕΨΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΠΛΕΟΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ ΗΧΕΙΑ.

KEIMENO: ΠΑΡΙΣ ΚΩΤΣΗΣ

Οι Γερμανοί δεν αστειεύονται όταν βάζουν στόχο την απόλυτη κορυφή και η Ascendo Immersive Audio (AIA) θεωρείται σήμερα ο «βασιλιάς» του άνευ ορίων πολυκάναλου ήχου. Φημισμένη για τα υπογούφερ της, με μια μεγάλη γκάμα από ειδικά ηχεία και ενισχυτές βασισμένους σε DSP, «χτίζει» μεγάλες custom εγκαταστάσεις home cinema επιπέδου state of the art.

H AIA έχει δημιουργηθεί στα πλαίσια της εταιρίας υψηλής τεχνολογίας Ascendo και εδρεύει στο Ansbach του Γερμανικού Νότου, όπου κατασκευάζει όλα τα προϊόντα της. Για να κατανοήσουμε την ΑΙΑ, πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι τα ηχεία της χρησιμοποιούν αποκλειστικά ομοαξονικές μονάδες βαρέως τύπου.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι Γερμανοί, η ανώτερη κρουστική απόκριση των ομοαξονικών μονάδων επιτρέπει μια «αληθινή ακουστική εμπειρία που εμπλέκει συναισθηματικά τον ακροατή». Αυτό έχει σαφώς επηρεάσει τη σχεδίαση των υπογούφερ αφού ακόμη και το προσιτό SV-12 της δοκιμής είναι ακαριαίο, απόλυτο στο πεδίο του χρόνου κι ας έχει να διαχειριστεί πολύ μεγάλα μήκη κύματος.

Η ΑΙΑ παράγει θηριώδη, πανάκριβα υπογούφερ με εξελιγμένο τεχνολογικά οπλοστάσιο ψηφιακής επεξεργασίας, που φθάνουν σε ακραία χαμηλές συχνότητες και έχει στη γκάμα της μοντέλο με μεγάφωνο 50 ιντσών που αναπαράγει τα 5Hz! Το πιο ταπεινό SV-12 κατεβαίνει «μόνο» μέχρι τα 25Hz και διαθέτει τις τυπικές ρυθμίσεις, ωστόσο η προσιτή τιμή του -για τα δεδομένα του κατασκευαστή- αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη όταν παρουσιάστηκε.

Κι επειδή στο audio δεν γίνονται θαύματα, το μικρό μοντέλο της ΑΙΑ είναι μεν σχεδιασμένο στη Γερμανία αλλά κατασκευάζεται στην Ασία. Διαθέτει μεν έξοχη ποιότητα κατασκευής σε όλα τα σημεία που μετράνε, όμως στην κατηγορία τιμής του ο ανταγωνισμός έρχεται με εντυπωσιακό ντιζάιν, στοιχεία διακόσμησης, φινιρίσματα λάκας ή καπλαμά, τηλεχειρισμό κ.λ.π. Αντίθετα το SV-12 μοιάζει να κοστίζει τα μισά χρήματα με την επικάλυψη βινυλίου στις πλευρές του και την απουσία στοιχείων εντυπωσιασμού.

Βέβαια, οι ακμές της καμπίνας είναι έντονα στρογγυλεμένες, στις ενώσεις της επικάλυψης το φινίρισμα είναι άψογο και οι μακριές βίδες (που πιάνουν σε μεταλλικά ούπα) του 12ιντσου καλύπτονται από αποσβεστικό δακτύλιο, εσωτερικά έχουμε ισχυρά δεσίματα της καμπίνας και ειδική επιμέλεια σε πολλά σημεία για καταπολέμηση των δονήσεων. Μπορεί εξωτερικά να δείχνει τυπικό, αλλά εσωτερικά είναι άψογης κατασκευής!

REFLEX WITH A TWIST

Η περιγραφή της εταιρίας είναι λιτή σαν την όψη του SV-12 και δεν γίνεται καμία αναφορά σε ψηφιακή επεξεργασία ή άλλες κατασκευαστικές λεπτομέρειες. Το μεγάφωνο αναφέρεται ως σύνθετου κώνου τύπου σάντουιτς υψηλής ακαμψίας με πελώρια λαστιχένια ανάρτηση πολύ μεγάλων διαδρομών και η καμπίνα ως μια καλοδεμένη εσωτερικά κατασκευή από HDF.

Παρατηρώντας το, σημειώνουμε πως ο κώνος είναι ασυνήθιστα ρηχός πλησιάζοντας την επίπεδη γεωμετρία και τόσο το διάφραγμα όσο και το μεγάλο κοίλο dust cup με το logo είναι από πλεκτό, έντονα γυαλιστερό υλικό που θυμίζει υαλονήματα.

Το δεύτερο ασυνήθιστο που παρατηρεί κανείς είναι οι δύο μεγάλες οπές κάτω από το 12ιντσο, οι σωλήνες των οποίων φθάνουν (οριζόντια) μέχρι τα μέσα της καμπίνας οπότε στρίβουν προς τα επάνω με γωνία 90˚ (άψογα μονωμένες) και συνεχίζουν μέχρι πολύ ψηλά στην καμπίνα, με το κατακόρυφο τμήμα να βρίσκεται περίπου στα 2/3 του βάθους της. Θυμίζουν δηλαδή κέρατα ταύρου κι αυτή η παρομοίωση μόνο τυχαία δεν είναι…

Η πίσω όψη περιλαμβάνει τα απαραίτητα ρυθμιστικά και βύσματα, όλα άριστης ποιότητας και αίσθησης, όπου βρίσκουμε LFE i/o με XLR και RCA και μια στέρεο είσοδο γραμμής. Η υποδοχή IEC, τέλος, δεν παρέχει ακροδέκτη γείωσης.

HIGH-END ΣΕ ΟΛΑ ΤΟΥ (ΠΛΗΝ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ)

Το SV-12 εκκινείται από μικρό διακόπτη στην πλάτη του και ανάβει ένα κόκκινο LED αλλά δεν παίζει μέχρι αυτό να γίνει πράσινο.

Το σύστημα που ενσωματώθηκε αποτελούνταν από τον ενισχυτή Denon PMA-900HNE και τα ηχεία Heco Belladona, που κατεβαίνουν μεν στα 30Hz αλλά «χωρίς σπουδαία δυναμική κάτω των 40Hz» όπως σημειώνουμε στο κείμενο της δοκιμής τους. Το υπογούφερ τοποθετήθηκε ανάμεσα στα ηχεία με την απαραίτητη χρονική ευθυγράμμιση των πηνίων φωνής.

Πρέπει να ήταν η πιο γρήγορη ρύθμιση υπογούφερ που έχουμε ποτέ κάνει. Ξεκινήσαμε με το volume αρκετά μετά το «12 ακριβώς» αλλά το χαμηλώσαμε αρκετές φορές το πρώτο μισάωρο καθώς το υπογούφερ και ο ενισχυτής ζεσταίνονταν και απειλούσαν τον χώρο με… κατεδάφιση. Χρειάστηκε επίσης να ανεβάσουμε μια ιδέα το σημείο κρος από την ελάχιστη τιμή των 40Ηz αλλά με 2-3 κινήσεις τα πάντα ήρθαν στη θέση τους.

Αυτό σημαίνει ότι πήραμε φανερή έκταση και σπουδαίες αντιθέσεις κάτω των 30Hz, ότι δεν παρατηρήσαμε κενό ή έμφαση στον όγκο του μπάσου κοντά στα 100Ηz ή αλλοίωση στις χροιές των αντρικών φωνών και πως ο ρυθμός έγραφε ταυτόχρονα στο ηχείο και το υπογούφερ. Στο τέλος, μετατρέψαμε το Heco σε ένα ηχείο πρακτικά πλήρους φάσματος χωρίς να αλλάξουμε καθόλου το τίμπρο της μεσαίας του, χωρίς να ακούσουμε κουτίλα και χωρίς το υπογούφερ να γίνεται αντιληπτό ακόμη και στην σκηνική απεικόνιση.

Καθώς το Heco είναι εντελώς εξαφανισμένο παρά το μέγεθός του, κάθε επιβάρυνση «κουτιού» θα γινόταν αντιληπτή με πιο προβολικό άνω χαμηλό αλλά το είδωλο του μπάσου παρέμεινε πλήρως ελεύθερο υλικών, εστιάζοντας ακριβώς στο επίπεδο της μεσαίας για ένα πολύ μεγάλο βάθος πεδίου. Η μίξη ήταν λοιπόν ιδεώδης τονικά, σκηνικά και χρονικά και γι’ αυτό απολαύσαμε αυξημένη ευκρίνεια και χώρο σε όλο το φάσμα, χάρη στη βελτίωση των μεγάλων αντιθέσεων και τη διεύρυνση της σκηνής, αλλά και πιο άμεση αποτύπωση του ρυθμού.

Το SV-12 είναι βέβαια ακαριαίο χωρίς ουρές ενώ παίζει βαθιές νότες, η καμπίνα του παραμένει «ακίνητη» και το μεγάφωνο πάλλεται ήρεμα και γρήγορα, χωρίς στρες. Κι ενώ είναι εξόχως αναλυτικό, ταχύ και όσο πρέπει στεγνό, καταφέρνει να αποδώσει τεράστιο όγκο, διάρκεια στη νότα και απολαυστικά σε υφή μέτωπα, γεμάτα «σάρκα και οστά».

Είναι δηλαδή τόσο γραμμικό και ελεγχόμενο όσο είναι σωματώδες και περιγραφικό, με αποτέλεσμα ένα ιδανικό δέσιμο με γρήγορα, πολύ αποκαλυπτικά ηχεία όπως μεμβράνες, χοάνες, μονόδρομα και άλλα εξωτικά σχέδια. Η πίεση που ασκεί στο δωμάτιο είναι τεράστια αλλά τόσο καλά καθορισμένη ώστε να μην δημιουργεί προβλήματα συντονισμών (αρκεί να ρυθμιστεί χωρίς υπερβολές), τα οποία συνήθως προέρχονται από ενέργεια που εκτονώνεται άτσαλα από υποδεέστερες σχεδιάσεις.

Με δυο λόγια, ένα υπογούφερ-έκπληξη για το κόστος του, με υποδειγματική high-end απόδοση που θα φέρει σε δύσκολη θέση τον καταξιωμένο ανταγωνισμό και μπράβο στην Ascendo που αποφάσισε να δημιουργήσει κάτι για όλους εμάς τους κοινούς θνητούς.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΕΙΔΟΣ: Eνεργό υπογούφερ ανάκλασης χαμηλού
ΜΕΓΑΦΩΝO: Γούφερ 305 χλστ.
ΕΚΤΑΣΗ/ΙΣΧΥΣ: 25Ηz/500W Τάξη Δ
ΕΙΣΟΔΟΙ: L,R (RCA), LFE (RCA, XLR)
ΕΞΟΔΟΙ: LFE (RCA, XLR)
ΡΥΘΜΙΣΗ ΦΙΛΤΡΟΥ: 40Hz-150Hz, phase 0 έως 180
ΕΞΤΡΑ: Αuto standby
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΥxΠxΒ): 480x400x400 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 22 κιλά

94%

ΣΧΟΛΙΟ

To εισαγωγικό ενεργό υπογούφερ της γερμανικής Ascendo δείχνει βέβαια πιο συνηθισμένο από τα μεγάλα της μοντέλα, όμως κατέχει τα μυστικά της ανάδειξης των χαμηλών συχνοτήτων. Με εξαιρετική πυγμή, ανάλυση και έλεγχο, «ακούει» αμέσως στις ρυθμίσεις και δένει άψογα με απαιτητικά high-end ηχεία.

PM-ICT
ΕΠΑΦΗ
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΙΜΗ:  1.200 €

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα