hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

Cambridge Audio Aeromax 6 Review | Χαρισματικό και σπάνιο

-Οδηγός BMR 4ης γενιάς
-Φινίρισμα καμπίνας σε λάκα
-Αναβαθμισμένη έκδοση των Aero

Με πιο πολυτελή εμφάνιση και με επεμβάσεις σε καίρια σημεία, το Aeromax 6 ανεβαίνει κατηγορία, ενώ με όπλο τη διαφορετικότητα, αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό.

Αντικρίζοντας τα Aeromax 6 στο γνώριμο μοτίβο των Aero, η στιλπνή αίσθηση στην αφή έχει δώσει τη θέση της στο γυαλιστερό φινίρισμα σε λευκό ή μαύρο χρώμα που θυμίζει έντονα λάκα πιάνου.

Μια ελαφρώς διαφορετική βάση (plinth) και μια μαγνητική γρίλλια που πλέον είναι κυρτή και καλύπτει όλη την πρόσοψη, βοηθά στο να μην περιορίζεται η διασπορά του κυριότερου και πιο ενδιαφέροντος χαρακτηριστικού του ηχείου, του BMR μεγαφώνου, που βρίσκεται στην 4η έκδοση.

Η Cambridge στη νέα αυτή γενιά, προχώρησε σε μια πιο ομοιόμορφη κατανομή του κυψελοειδούς πάνελ από το οποίο είναι φτιαγμένο το BMR, καταλήγοντας σε πιο βελτιωμένη και ομοιόμορφη απόκριση στις υψηλές συχνότητες.

Αλλαγές υπάρχουν και εσωτερικά του ηχείου, με περισσότερη ακαμψία λόγω ανώτερου «δεσίματος» της καμπίνας, η οποία προσφέρει μια πιο σταθερή βάση για τα δύο γούφερ. Βελτιώσεις έχουμε ακόμη στο κροσόβερ, στην καλωδίωση και στους επίχρυσους ακροδέκτες.


Είναι αδύνατον φυσικά να μην αναφερθούμε στον τρόπο λειτουργίας του BMR μεγαφώνου που κάνει τα Aeromax 6 να διαφοροποιούνται από τον ανταγωνισμό. Το BMR προσφέρει δύο τουλάχιστον πλεονεκτήματα. Λόγω της μεγάλης του κάλυψης -από τα 250Hz έως τα 22KH- ο διαχωρισμός των συχνοτήτων με σκοπό την αναπαραγωγή τους από άλλα μεγάφωνα, γίνεται σε σημείο όπου θεματάκια χρονισμού και φάσης δεν αποτελούν πρόβλημα στις κρίσιμες συχνότητες.

Επίσης το BMR λόγω της λειτουργίας του ως ενιαία επιφάνεια, στις μεσαιοϋψηλές και πιο πάνω συχνότητες, παρέχει μεγαλύτερη διασπορά με σχεδόν διπλάσια επιφάνεια από ό,τι εκείνη ενός κανονικού τουίτερ (46 χλστ). Όσο ανεβαίνει η συχνότητα η ενιαία αυτή επιφάνεια αρχίζει να λειτουργεί διαφορετικά, «σπάζοντας» σε επιμέρους τμήματα την κίνησή της.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, εκτός από τα προφανή πλεονεκτήματα ομοιόμορφης ηχητικής συμπεριφοράς που προκύπτει από τη χρήση ενός μεγαφώνου σε μεγάλο συχνοτικό εύρος, δίνεται η δυνατότητα στα γούφερ να λειτουργούν μόνο στις χαμηλές συχνότητες για τις οποίες έχουν σχεδιαστεί. Στο ηχείο έχουμε δύο γούφερ των 6,5 ιντσών που αναλαμβάνουν από τα 250Hz και κάτω.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
Με το χαρακτηριστικό της εκτεταμένης διασποράς του BMR και με την οπή ανάκλασης χαμηλών στο εμπρός μέρος να υπονοεί ότι η απόσταση από τους πίσω τοίχους δεν είναι περιοριστική, θα υπέθετε κάποιος πως τα Aeromax 6 είναι σχετικά εύκολα στην τοποθέτηση.

Σε ό,τι αφορά την απόσταση μεταξύ των ηχείων είναι όντως έτσι, και πράγματι μπορεί κάποιος να τα τοποθετήσει σε αρκετά μεγάλη απόσταση μεταξύ τους χωρίς τον κίνδυνο να υπάρξει «ακουστική τρύπα» στο κέντρο. Από τον πίσω τοίχο, θα χρειαστεί πειραματισμός.

Ο λόγος είναι ότι τα Aeromax 6 διαθέτουν αρκετή έκταση χαμηλού και σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό αυτή είναι γραμμική, χωρίς εξάρσεις και περιττά «φουσκώματα». Επομένως η απόσταση από τον πίσω τοίχο είναι κρίσιμη. Εμείς καταλήξαμε σε μια απόσταση περίπου 10, το πολύ 15 εκ., όμως χρειάζεται ακρίβεια ως προς αυτή.

Πως δουλεύει όμως τελικά η σύνθεση της Cambridge; Καταφέρνει να αποδώσει τα πλεονεκτήματα που υπόσχεται ή μήπως εδώ πρόκειται για συνταγή που δεν πέτυχε; Για να είμαστε ακριβείς, εδώ πρόκειται για μία περίπτωση που είναι ικανή να σε συναρπάσει με την ανοιχτοσύνη της, την λεπτομέρεια και τον αποκαλυπτικό της χαρακτήρα, και να το κάνει τόσο καλά που ενδέχεται να μη δώσεις προσοχή σε ορισμένα σημεία που δεν ακολουθούν κατά πόδας.

Από τις πρώτες νότες της μουσικής ο ακροατής βρίσκεται μπροστά σε μια απεριόριστη σκηνή, με όλα τα όργανα επακριβώς τοποθετημένα και με τον απαραίτητο μεταξύ τους αέρα. Σπάνιο χάρισμα για την κατηγορία είναι η έλλειψη laid back ήχου.

Το Aeromax 6 δεν προσπαθεί να κρύψει καθόλου στο βάθος της σκηνής τον τραγουδιστή ή τη μελωδία από κάποιο όργανο. Όλα κυριολεκτικά λαμβάνουν χώρα εμπρός από τον ακροατή και η σταθερή αυτή εικόνα διατηρείται με άνεση σε όλων των ειδών τις ηχογραφήσεις ανεξαρτήτως αριθμού οργάνων.

Ακόμα και σε ηχογραφήσεις όπως το Piano Concerto αρ. 1 του Tchaikovsky της NAXOS σε SACD, που είναι ικανή να αμαυρώσει την εικόνα οποιουδήποτε ηχείου με την κρυμμένη κάπου στο βάθος συμφωνική ορχήστρα, στα Aeromax 6 βρίσκεται επιτέλους να ακολουθεί το fortissimo του πιάνου όντας ζωντανή και μπροστά μας.

Ασφαλώς όταν η ηχογράφηση αφορά μικρά σύνολα με ένα ή δύο ακουστικά όργανα, τότε το αποτέλεσμα είναι έως και μαγευτικό. Τα δύο θαύματα που δεν μπορεί να κάνει, είναι ότι λόγω της ακρίβειας των μεσαίων και υψηλών και του αποκαλυπτικού του χαρακτήρα του, δεν θα προσδώσει κανένα επιτηδευμένο χρωματισμό σε συμπιεσμένη μουσική, κάνοντας τα MP3 σας και την όποια ακρόαση συμπιεσμένων δικτυακών υπηρεσιών να φαντάζει άδεια.

Το δεύτερο σημείο στο οποίο το Aeromax 6 δεν θα μπορέσει να σας εξιτάρει είναι στην ατάκα του μπάσου. Μπορεί η έκταση του χαμηλού να χαρακτηρίζεται έως και ζηλευτή, όμως η «μποτιά» στο Victim of Love και το Hotel California των Eagles δεν μπορούμε να πούμε ότι μας έκοψε την ανάσα.

Δεν είναι βέβαια και το τέλος του κόσμου, ιδιαίτερα αν σκεφτούμε πόσο πληθωρικό και άνετο είναι το Aeromax 6 στα υπόλοιπα σημεία, απλά όταν ένα ηχείο μέχρι την τελική ευθεία βρίσκεται κάμποσες στροφές μπροστά από τον ανταγωνισμό, η τελική πολύ καλή εικόνα «θολώνει» ελαφρώς.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Ούτε που φανταζόμαστε τις  ώρες θα περνούσαμε μαζί με τα Aeromax 6. Πρόκειται για ηχεία που εντυπωσιάζουν από την πρώτη στιγμή και χωρίς να καταλάβεις ακούς και ξανα-ακούς ηχογραφήσεις που νόμιζες ότι τις γνώριζες σε βάθος, διαπιστώνοντας ότι τόσο καιρό απλά δεν είχες υπ’ όψη πολλές λεπτομέρειές τους.

Το σπάνιο χάρισμά τους είναι ότι καταφέρνει να είναι λεπτομερείς και ακριβείς χωρίς ποτέ να γίνονται κουραστικά. Το ερώτημα είναι αν τελικά το ισοζύγιο είναι θετικό ή αρνητικό για τα Aeromax 6 απαντιέται πολύ εύκολα αφού τα ηχεία προσφέρουν περισσότερα και εκεί βασίζεται και η επιτυχία τους.

Tip01: Μέχρι και λευκά γάντια θα βρείτε στη συσκευασία για να μπορέσετε να «χειριστείτε» την επιφάνεια του Aeromax 6 χωρίς να αφήσετε δαχτυλιές.

Tip02: Μεταξύ του plinth και της καμπίνας πρέπει να βάλετε τους μεταλικούς κυλίνδρους και μέσα από αυτούς να περάσει η βίδα.

Cambridge Audio Aeromax 6
EIΔΟΣ: Ηχείο δαπέδου, καμπίνα με οπή ανάκλασης χαμηλών, 2,5 δρόμων
ΜΕΓΑΦΩΝA: 2×165 χλστ. (6,5 ιντσών) γούφερ με κώνο από επεξεργασμένο χαρτί, 1×46 χλστ. (2 ιντσών) τουίτερ BMR
ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ/ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ: 90dB/8Ω
AΠΟΚΡΙΣΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ: 30Hz-22ΚΗz
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 240x980x338 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 16,9 κιλά

80%

ΣΧΟΛΙΟ

Εφ’ όσον το τολμήσετε, το Aeromax 6 καταφέρνει με τις σπάνιες αρετές του, και με λίγη προσοχή στην τοποθέτηση, να σας κάνει να μη θέλετε να ξανακούσετε ηχείο με συμβατικό μεγάφωνο υψηλών συχνοτήτων.

Wavemotion
ΕΠΑΦΗ
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τιμή: 1299€

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα