ΜΕ ΝΩΠΕΣ ΤΙΣ ΜΝΗΜΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΚΑΛΩΔΙΟ ΡΕΥΜΑΤΟΣ TPL-2000A, ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΛΗΡΕΣ ΣΕΤ ΚΑΛΩΔΙΩΝ ΤΗΣ TIGLON ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΣΙΤΕΣ ΤΗΣ ΣΕΙΡΕΣ. Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ «ΕΞΩΤΙΚΗ», ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΡΑΓΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΗΧΟ ΤΟΥΣ;
KEIMENO: ΠΑΡΙΣ ΚΩΤΣΗΣ
Η ιαπωνική εταιρία έχει πατεντάρει τη χρήση της θωράκισης μαγνησίου, η οποία, σύμφωνα με τις μετρήσεις που δημοσιεύει στην ιστοσελίδα της, είναι σημαντικά πιο αποτελεσματική από τις συνήθεις θωρακίσεις αλουμινίου και χαλκού κατά τουλάχιστον 20dB και περί τα 40dB από τις λεγόμενες αθωράκιστες σχεδιάσεις.
Αυτή η τεχνική είναι λοιπόν στον πυρήνα των κατασκευών της και πράγματι την συναντούμε και στην προσιτή σειρά «12», μαζί με την σπέσιαλ κατεργασία των αγωγών HSE-Hyper Saturated Energizer που εφαρμόζεται σε χαλκό τύπου Deep Forming, ο οποίος κατασκευάζεται στην Ιαπωνία.
Το σετ που παραλάβαμε από την ελληνική αντιπροσωπεία αποτελείται από το single ended interconnect MS-DF12R-HSE (διαθέσιμο και σε XLR), το καλώδιο ηχείων MS-DF12SP-HSE με μήκος 3 μέτρα που κατέφθασε ατερμάτιστο (γυμνό) και δύο καλώδια ρεύματος μήκους 1,8 μέτρων, τα MS-DF12AS-HSE με τερματισμό φυσικά σούκο, που είναι διαθέσιμα με λίγο χαμηλότερο κόστος με το μήκος των 1,2 μέτρων.
Η κατασκευή των «12» είναι φυσικά απλούστερη από τις ναυαρχίδες TPL-2000 μα και το κόστος θεαματικά χαμηλότερο κι έτσι το «κοστούμι» της δοκιμής δεν ξεπερνάει τα τρία χιλιάρικα, που μπορούν να γίνουν σημαντικά λιγότερα αν κανείς χρειάζεται ένα καλώδιο ρεύματος και πιο κοντά καλώδια ηχείων.
Όλα τα Tiglon είναι πολύκλωνες χάλκινες σχεδιάσεις, με σχετικά μικρό αριθμό κλώνων, με εξαίρεση το ομοαξονικό ψηφιακό που είναι ασημένιο. Η εταιρία «πίνει νερό» στο όνομα του χαλκού που χρησιμοποιεί, που προέρχεται από την διαδικασία Deep Forming, με τα αρχικά DF να αναγράφονται στον κωδικό κάθε καλωδίου, μαζί με τα HSE.
Οι κωδικοί δηλαδή περιγράφουν στην ουσία το είδος της κατασκευής και γι’ αυτό δείχνουν πολύπλοκοι και δύσκολοι στην απομνημόνευση σε σχέση με ένα απλό όνομα που συνήθως επιλέγουν οι Δυτικοί κατασκευαστές. Αυτό που χάνει κανείς σε σχέση με την κορυφαία σειρά είναι οι τελειοποιημένες εξωτερικές μονώσεις που λειτουργούν μηχανικά και ηλεκτρικά απέναντι στον στατικό, τα εξωτικά βύσματα και τα φίλτρα μαγνησίου που είναι σαν φερρίτες και τοποθετούνται κοντά στα άκρα των καλωδίων.
Η διαδικασία Deep Forming έχει αναπτυχθεί παλιά από την αμερικανική General Electric και θεωρείται πιο αγνή σε σχέση με την βιομηχανική. Με αυτήν, η περιεκτικότητα σε οξυγόνο είναι κάτω από 5 ppm και είναι καθαρή από οξείδια, ενώ ο χαλκός DF-OFC δεν χρειάζεται πλύσιμο οξέος, αλλά διατηρεί λαμπερή επιφάνεια, υψηλή αγωγιμότητα και μακρύ κρύσταλλο.
Ο χαλκός στα Tiglon παράγεται στην Ιαπωνία, παρουσιάζει διηλεκτρική σταθερά 101-102% και τα καλώδια δέχονται στη συνέχεια την αποκλειστική επεξεργασία HSE, που είναι μια σύνθετη διέγερση «υπερκορεσμού» από ειδικό μηχάνημα, με συχνότητες στην περιοχή 0-100KHz και ρεύμα DC με σκοπό το στρώσιμο και τη βελτίωση μέσω θερμικής κατεργασίας, ώστε να μειωθούν παραπέρα τα φιλμ οξειδίου στα κρυσταλλικά τους σύνορα, πλησιάζοντας έτσι τα μονοκρυσταλλικά. Στα «12» βρίσκουμε την θωράκιση από φλοιό μαγνησίου τρίτης γενιάς η οποία, πέραν της ηλεκτρομαγνητικής απομόνωσης, παρέχει μηχανική απόσβεση και απαγωγή της θερμότητας.
Τα καλώδια δείχνουν εξαιρετικά κατασκευασμένα, είναι αρκετά εύκαμπτα και έχουν μέτριο πάχος, με το καλώδιο των ηχείων να έχει εξωτερική διάμετρο 9,1 χλστ., το interconnect περίπου 8 χλστ. και τα ρεύματος περίπου 12 χλστ. Τα τελευταία διαθέτουν άριστης ποιότητας βύσματα της Tiglon ενώ το interconnect έχει τα αυστραλέζικα KLEΙ (Keith Louis Enterprises & Innovations), απόγονο των Eichmann, με ελάχιστο περιεχόμενο σε μέταλλο και εξαιρετική κατασκευή που υπόσχεται ότι θα αντέξει στον χρόνο, αντίθετα δηλαδή με τα Eichmann που είχαν «φιλάσθενα» πλαστικά τμήματα.
ΟΥΔΕΤΕΡΑ, ΠΟΛΥΧΡΩΜΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΑ
Για την εκτίμηση του σετ της Tiglon, καλωδιώσαμε το σύστημα που αποτελείται από την ψηφιακή πηγή Pioneer UDP-LX800 (αναλογική σύνδεση), τον ενισχυτή Rotel RA-1570 και τα ηχεία ATC SCM 70SL, ώστε στο σύνολο να μην υπάρχει καλώδιο από άλλον κατασκευαστή.
Ξεκινήσαμε με το interconnect και σύντομα αναγνωρίσαμε τον εταιρικό ήχο και την «υπογραφή» της θωράκισης μαγνησίου, με μια εξαιρετικά ήσυχη και λεπτομερή αναπαραγωγή στις μεσαίες και τα πρίμα, λες και τα πάντα «έσφιξαν» και τα περιγράμματα στα ανώτερα πρίμα απέκτησαν μια ασυνήθιστη σαφήνεια. Κερδίσαμε έτσι σε ανάλυση, μεταβατικές και ακρίβεια στην αναπαραγωγή των αρμονικών με τρόπο που δεν περιμέναμε από ένα καλώδιο του κόστους αυτού.
Το πιο σημαντικό δεν είναι όμως ότι μειώθηκε σε βαθμό εξαφάνισης η ασάφεια, η θολούρα και το όποιο γρέζι αλλά ότι η επιπλέον πληροφορία ήταν τόσο καλοχρονισμένη, ώστε το αποτέλεσμα ήταν πιο πολύχρωμο, ρέον, κορεσμένο και μαζί ανάλαφρο, με αποτέλεσμα τα ηχοχρώματα να είναι ξεκάθαρα πιο ζωηρά, πιο βινυλιακά! Η τονικότητα είναι πλήρως ουδέτερη, έτσι μην περιμένετε από αυτό το καλώδιο να φουσκώσει το μπάσο ή να «κουρέψει» την επιθετικότητα των πρίμων, θα σας δώσει όμως ανοιχτοσύνη, σκηνική ακρίβεια και ανάλυση που θα κάνει τα ποιοτικά συνοδά να «λάμψουν» από φυσικότητα.
Συνεχίσαμε με το καλώδιο των ηχείων και τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά παρόμοια, όμως με αυτό κερδίσαμε σημαντικά σε όγκο αναπαραγωγής και δυναμικές στο χαμηλό, ενώ παράλληλα το φάσμα «ξεπάχυνε» και έγινε πιο αχρωμάτιστο. Κάνει δηλαδή αυτή η ομάδα καλωδίων πράγματα που συνήθως δεν πάνε μαζί με χαμηλό κόστος.
Για την ιστορία, κάναμε τη σύγκριση του ATC χωρίς αυτό με το KEF R11 με αυτό και σαφώς το KEF πλησίασε περισσότερο σε ουδετερότητα και λεπτομέρεια το ATC, εξαφανίστηκε περισσότερο αλλά, αναπόφευκτα, κάποια βασικά χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν τα δύο αυτά ηχεία παρέμειναν αμετάβλητα. Με αυτό εννοούμε ότι αφενός τα καλώδια δεν κάνουν θαύματα και αφετέρου πως τα Tiglon δεν παραλλάσσουν επουδενί, όπως κάνουν άλλα καλώδια, τη βασική αρμονική δομή του σήματος.
Απλώς το ησυχάζουν, τόσο ηλεκτρικά όσο και μηχανικά, σε πρωτόγνωρο βαθμό. Ολοκληρώσαμε με τα δύο καλώδια ρεύματος που έκαναν και την πιο διακριτική διαφορά, καθώς «κούμπωσαν» τονικά και χρονικά επάνω στα καλώδια σήματος, προσθέτοντας σημαντικά σε σώματα, βάθος χαμηλού και δυναμικές.
Τέτοια είναι η ομοιότητα των Tiglon που, ανεξαρτήτως θέσης, το εφέ είναι ακριβώς το ίδιο και μάλιστα αρκεί ένα από αυτά, π.χ. το interconnect για να κάνει τη μεγάλη διαφορά, τα υπόλοιπα απλά συμπληρώνουν το πρώτο, διακριτικά και αποτελεσματικά, ωστόσο αυτά που μεταφέρουν πολύ ρεύμα (power, speaker) ειδικεύονται σε θέματα κλίμακας.
Σίγουρα δεν πρέπει να συνδυαστούν με καλώδια-ισοσταθμιστές, όπως κάποια ακριβά μοντέλα του χθες, καλύτερα να τα συνδυάσετε με απλά, σύγχρονα κατασκευασμένα καλώδια και σιγά-σιγά να αποκτήσετε όλο το «κοστούμι». Δεν γνωρίζουμε αν είναι το μαγνήσιο, ο χαλκός DF ή το σύνολο των τεχνικών της Tiglon, το βέβαιο είναι πως με την προσιτή ομάδα των «12» απολαύσαμε καθαρόαιμο ήχο high-end πολύ πέραν των προσδοκιών μας!
ΣΧΟΛΙΟ
Με την προσιτή σειρά της ιαπωνικής Tiglon «προσγειωνόμαστε» επιτέλους σε λογικές τιμές πώλησης, διατηρώντας όμως τα βασικά χαρακτηριστικά της «εξωτικής» τεχνολογίας της εταιρίας. Εδώ θα βρούμε τις περίφημες θωρακίσεις μαγνησίου και την ειδική επεξεργασία HSE σε χαλκό που έχει παραχθεί στην Ιαπωνία με την σπέσιαλ διαδικασία deep forming OFC.
ΤΙΜΗ: 536€ (i/c 1 μ.), 107€ (ηχείων, ανά μέτρο), 872€ (ρεύματος 1,2μ)