hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

Blumenhofer Genuin FS2 Review | Genius horn ηχεία

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΕ ΜΕΡΑΚΙ, ΤΟ FS2 ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΑ ΚΛΑΣΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΥΨΗΛΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ, ΕΚΤΕΛΕΣΜΕΝΗ ΜΕ ΠΟΛΥ ΓΟΥΣΤΟ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΕΙΑ.

KEIMEΝO: ΠΑΡΗΣ ΚΩΤΣΗΣ

Τα ηχεία δύο δρόμων με μεγάλης διαμέτρου γούφερ, τα οποία δεν παίζουν μόνο τα μπάσα, αλλά και τις μεσαίες συχνότητες και συμπληρώνονται από τουίτερ με φόρτιση χοάνης, αποτελούν μία από τις πλέον διαχρονικές σχεδιάσεις στο χώρο της υψηλής πιστότητας.

Σήμερα, βέβαια, που τα πάντα έχουν μικρύνει και έχουν γίνει πιο αποδοτικά, δεν είναι ό,τι πιο συνηθισμένο στις γκάμες των κατασκευαστών. Τέτοια ηχεία όμως παράγονται ακόμη, χάρη ίσως στην αναβίωση των μικρών λαμπάτων ενισχυτών που ζητάνε μετατροπείς με άνω του μέσου όρου ευαισθησία και ομαλή εμπέδηση. Μια τέτοια περίπτωση είναι το FS2 της γερμανικής Blumenhofer.

Πρόκειται για μια εταιρία που ασχολείται αποκλειστικά με τέτοιες σχεδιάσεις και παράγει ευρεία γκάμα μοντέλων, τόσο για stereo όσο και για home cinema. Αντανακλώντας το πιο ειδικό κοινό, στο οποίο απευθύνονται, τα ηχεία της Blumenhofer διακρίνονται για την έξοχη ποιότητα κατασκευής τους και δεν είναι απλά κουτιά με μεγάφωνα και χοάνες του εμπορίου.

Η εταιρία, στην ουσία, διερευνά τα όρια της εν λόγω σχεδίασης και, για να το πετύχει αυτό, η ακρίβεια στην κατασκευή και ο απόλυτος έλεγχος επί των παραμέτρων λειτουργίας των μεγαφώνων είναι απαραίτητες προϋποθέσεις. Κατά τη γνώμη μου, μια οριακά καλή σχεδίαση-κατασκευή αυτού του τύπου

θα πρέπει να μην παρουσιάζει προβλήματα χρωματισμών (από τα μεγάλα διαφράγματα και τις χοάνες) ή ζητήματα ταιριάσματος ανάμεσα στους δύο δρόμους, αλλά να έχει χαρακτήρα ήπιο και ομοιογενή, σαν direct radiator και, ακόμα καλύτερα, σαν ένα πολύ καλό ηχείο μόνιτορ, ώστε ο ακροατής να εκμεταλλεύεται την υψηλότερη ευαισθησία χωρίς να συμβιβάζεται στην ηχητική ποιότητα.

ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ

Το FS2 είναι ένα αρκετά κομψό ηχείο, που θα βολευτεί άνετα στο τυπικό σαλόνι χωρίς να το καταδυναστεύσει. Μολονότι δε διαθέτει στοιχεία εντυπωσιασμού στο design του, γίνεται εύκολα αποδεκτό, χάρη στην πολυγωνική καμπίνα με την κεκλιμένη πρόσοψη.

Η ξυλοκατασκευή δείχνει εξαιρετική και στηρίζεται σε πολύ ποιοτικό κόντρα πλακέ, πάχους 18 εκ. Τα στάνταρ φινιρίσματα έρχονται στην αναγραφόμενη τιμή, αλλά υπάρχουν και δύο πιο σπέσιαλ (όπως η ελιά της δοκιμής), που κοστίζουν επιπλέον 1.500 ευρώ.

Μέρος της γοητείας του οφείλεται στην επιλογή του κατασκευαστή να μην ενσωματώσει τη χοάνη στην καμπίνα. Η τελευταία έχει στόμα που βρίσκεται πιο έξω από το επίπεδο της πρόσοψης, είναι δε κατακόρυφα μονταρισμένη ώστε να σχηματίζει μικρή γωνία με το μεγάλο γούφερ. Όπως καταλαβαίνετε, αυτά δε θα ήταν εφικτά σε μια ενιαία καμπίνα χωρίς σοβαρή αλλοίωση της αισθητικής, χώρια που θα δυσκόλευε το έργο της σχεδίασης φορτώνοντας με χρωματισμούς το ηχείο. Το δίδρομο σχέδιο περιλαμβάνει ένα εντυπωσιακό 12ιντσο με χάρτινο κώνο, τετραπλή υφασμάτινη ανάρτηση και αεριζόμενο dust cup, περιποιημένο με βερνίκια.

Εδώ υπάρχει option για έκδοση του μεγαφώνου με μαγνήτη alnico. To δε τουίτερ δείχνει επίσης ιδιαίτερο, καθώς χρησιμοποιεί έναν πολύ μεγάλο θόλο τιτανίου με διάμετρο 75χλστ., που φορτίζεται από θάλαμο συμπίεσης με διπλό διασπορέα και οδηγείται σε χοάνη με λαιμό 1,4 ιντσών.

Το σώμα της οβάλ χοάνης κατασκευάζεται από παχύ MDF και η βαφή είναι ματ με χοντρό κόκκο, ενώ στηρίζεται σε βαρύ μεταλλικό σκελετό, που παρέχει τη δυνατότητα μετακίνησης μπρος-πίσω για καλύτερη προσαρμογή στη θέση ακρόασης. Εδώ υπάρχει η option για έκδοση του μεγαφώνου με διάφραγμα βηρυλλίου.

Τα μεγάφωνα διασταυρώνονται στα 1.150Hz χωρίς να δίνονται στοιχεία για την τάξη του φίλτρου ή τα υλικά που χρησιμοποιούνται, παρά μόνο ότι βρίσκεται σε δικό του θάλαμο.

Σημαντική προσθήκη αποτελεί η παρουσία ακροδεκτών ανάμεσα στις τέσσερις μπόρνες του ηχείου, όπου ο χρήστης μπορεί να ενεργοποιήσει με βραχυκυκλωτήρες το κύκλωμα ισοστάθμισης της εμπέδησης γύρω από το σημείο cross, για ακόμα πιο άνετη οδήγηση από μικρούς ενισχυτές λυχνίας.

Η καμπίνα φορτίζεται τυπικά με bass reflex, όμως η εκδοχή της Blumenhofer είναι αρκετά διαφορετική από τον κανόνα. Υπάρχει ένα ασυνήθιστα μεγάλο ορθογώνιο άνοιγμα στο κάτω μέρος, όπου ο ήχος εκτονώνεται προς το πάτωμα και η εσωτερική δομή που οδηγεί σε αυτό είναι σχεδιασμένη να αναιρεί τον τυπικό ήχο του συντονιζόμενου σωλήνα, έχοντας, εν μέρει, χαρακτηριστικά οπίσθιας χοάνης.

Το ηχείο στηρίζεται σε τρία μεταλλικά πόδια-προεκτάσεις της πατούρας του, ένα εμπρός και δύο πίσω, όπου υπάρχουν μεγάλοι ρυθμιζόμενοι κώνοι. Γενικά, θα λέγαμε ότι η κατασκευή του FS2 είναι υπεράνω κριτικής, αφού δεν υπάρχουν ατέλειες και όλα τα συστατικά δείχνουν πολύ καλά επιλεγμένα και μελετημένα.

Η εταιρία, τέλος, παρέχει προαιρετικά πανάκι προστασίας του μεγάλου γούφερ, το οποίο δεν μπορέσαμε να εντοπίσουμε στην ιστοσελίδα της.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Το FS2 είναι ένα ηχείο χωρίς έντονο δικό του χαρακτήρα, μεν, αλλά με μια αξιομνημόνευτη ενεργητική προσωπικότητα, που, ευτυχώς, δε θα κουράσει σε μακροχρόνιες ακροάσεις. Τονικά, είναι σχεδόν flat ως βασική ισορροπία του φάσματος, καθώς δεν ακούμε προβολικές μεσαίες, επιθετικά πρίμα ή βαρύ-φουσκωμένο χαμηλό.

Η έκταση που καλύπτει στα άκρα του φάσματος δεν είναι ίσως εντυπωσιακή ως νούμερο, αλλά σαφώς δεν είναι ένα ηχείο που χρειάζεται subwoofer για να διεγείρει το χώρο χαμηλά ή σούπερ τουίτερ για να αποκτήσει αέρα και ταχύτητα στις μεταβατικές.

Δίπλα σε ένα κλασικό μόνιτορ μπορεί κανείς να ανιχνεύσει ότι η τελευταία οκτάβα είναι κάπως ήπια και σε κάθε περίπτωση δεν έχουμε υπερηχητικές επιδόσεις (πέραν δηλαδή των 20kHz), όμως η ανάλυση δεν υπολείπεται καθόλου και, το βασικότερο, η αίσθηση της ταχύτητας παραμένει κορυφαία και αξιοσημείωτα σταθερή σε όλο το φάσμα που καλύπτει. Οι χαμηλές συχνότητες διακρίνονται για τα μεγάλα είδωλα, το καλό punch και την εξαιρετική αναπαραγωγή της ορμής των χαμηλόσυχνων οργάνων.

Δε φαίνεται να υπάρχει αξιόλογη συνεισφορά της καμπίνας και θα λέγαμε με άνεση ότι το μπάσο του FS2 είναι αχρωμάτιστο και με πολύ χαμηλές παραμορφώσεις. Όμως δεν είναι στατικό, μονότονο ή διογκωμένο, αλλά ρέον, οργανικό και ταυτόχρονα πολύ καλά ελεγχόμενο, με πλούσια υφή και γεμάτη τονικότητα. Σε τέτοια ηχεία με μεγάλα μιντ-γούφερ, κυριαρχεί η εντύπωση ότι το χαμηλό είναι πιο καλά δεμένο με το υπόλοιπο φάσμα, πιο συμπαγές και ρυθμικό, και αυτό ισχύει επακριβώς με το FS2, ενώ, χάρη στην αδρανή καμπίνα και την πολύ πετυχημένη φόρτιση, έχουμε και τονική ακρίβεια υψηλού επιπέδου.

Η αχίλλειος πτέρνα αυτών των σχεδιάσεων, από την άλλη, είναι το μη ιδανικό ταίριασμα με τη χοάνη. Αυτό είναι το σημείο όπου η Blumenhofer εξαίρει, καθώς τα δύο μεγάφωνα λειτουργούν σχεδόν σαν ένα. Η χροιά παραμένει σταθερή στην ευρύτερη μεσαία (δεν αντιλαμβάνεσαι μετάβαση από το χαρτί στο τιτάνιο), δεν υπάρχει σκαλοπάτι στις ταχύτητες γύρω από το σημείο cross (π.χ. αργό γούφερ, γρήγορη χοάνη) και, τέλος, η διασπορά δεν παρουσιάζει καμία απότομη μετάβαση, χάρη στη σοφή επιλογή του σημείου cross και τη γεωμετρία τοποθέτησης των μονάδων στην καμπίνα.

Είναι, δηλαδή, ένα από τα πλέον ισορροπημένα και ουδέτερα ηχεία του είδους του, κάτι που σε τελική ανάλυση περιμένεις με βάση την υψηλή τιμή πώλησης. Η ηχητική σκηνή είναι πολύ μεγάλη και απλώνεται αμφιθεατρικά, καλύπτοντας με άνεση μεγάλους χώρους.

Ενώ έχει καλό βάθος και πλάτος, το ταλέντο της βρίσκεται στα πρώτα πλάνα και πέριξ του κέντρου, όπου η δράση αποτυπώνεται με ψηλαφητή εστίαση, ολογραφικά και με μια έντονη κινητικότητα και φρεσκάδα, δείγματα μιας πολύ πετυχημένης σχεδίασης στο πεδίο του χρόνου και ίσως ενός σχετικά απλού φίλτρου.

Το ηχείο βέβαια μπορεί να είναι πολιτισμένο και αφάνταστα ικανό στα επιμέρους, όμως παραμένει αποκαλυπτικό, αλλά όχι ιδιότροπο, όπως ίσως θα φοβηθούν κάποιοι με βάση την καλή ευαισθησία του. Αν τα πράγματα πάνε τελείως στραβά κατά το set up, θα διαμαρτυρηθεί με ελαφρύ beaming στις μεσοϋψηλές και στένεμα της σκηνής, αλλά μέχρι εκεί, δεν πρόκειται να γίνει επιθετικό ή ανισόρροπο.

Από την άλλη, θα επιβραβεύσει με εξωστρεφή τρόπο τα κορυφαία συνοδά και τις καλές ηχογραφήσεις, όμως δεν θα απορρίψει ελιτίστικα τις πιο ταπεινές συναναστροφές.

Ολοκληρώνοντας, πιστεύω ότι το FS2 ανταποκρίνεται πλήρως στην αποστολή του. Αφενός, παρέχει χωρίς εκπτώσεις τη μουσική χαρά και τη δυναμική αμεσότητα που διακρίνει τέτοιες σχεδιάσεις. Αφετέρου, έχει τιθασεύσει τις λεπτομέρειες σε μέγιστο βαθμό, και έτσι προσφέρει το αυθεντικό οργανικό χρώμα, τη λεπτομέρεια και τον τονικό πλούτο των ηχογραφήσεων με τρόπο ισορροπημένο και ξεκούραστο, όπως ένα πολύ καλό μόνιτορ.

Αν ψάχνετε για ένα πλήρες high -end ηχείο, ικανό για μακρόπνοη σχέση και ανοιχτό σε μια πληθώρα συνοδών, θα πρέπει οπωσδήποτε να το ακούσετε.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΥΠΟΣ: Ηχείο δαπέδου δύο δρόμων, ανάκλασης χαμηλών
ΜΕΓΑΦΩΝΑ: 1×30εκ. γούφερ, 1×7,5εκ. compression τουίτερ
ΑΠΟΚΡΙΣΗ: 36Hz-20kHz -2 dB
ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ: 94dB
ΕΜΠΕΔΗΣΗ:
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΣ: 150Wrms
ΦΙΛΤΡΟ: 1.150 kHz
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΥxΠxΒ): 111x33x45,5εκ.
ΒΑΡΟΣ: 45κ.

97%

ΣΧΟΛΙΟ

Το FS2 έχει κάθε δικαίωμα να αποκαλείται «οικιακό μόνιτορ υψηλής ευαισθησίας», καθώς έχει τεράστιες δυνατότητες περιγραφής και έξοχη ακρίβεια, παραμένοντας εργονομικά φιλικό στον μέσο χρήστη.

Solid Foundation
ΕΠΑΦΗ
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΙΜΗ: €15.000

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα