hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

Pro-Ject Audio T2 W review: Τεστ streaming πικάπ

Η PRO-JECT ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ T-LINE ΜΕ ΕΝΑ ΝΕΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ, ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΣ ΒΙΝΥΛΙΑΚΕΣ ΡΟΕΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΥΜΒΑΤΟ ΜΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΟ UPnP STREAMER. TO T2 W ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΚΠΕΜΨΕΙ ΣΕ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΦΘΑΝΕΙ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΑ FLAC 48KHz/24bit.

Στα μάτια των νέων, τα πικάπ δεν είναι απλά μια μόδα αλλά ένα σύμβολο. Είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο χθες και το αύριο, ανάμεσα στον «πραγματικό» κόσμο των γονιών τους και τον «άυλο» μέσα στον οποίο μεγάλωσαν, παρέα με μενού και οθόνες.

Αυτά τα δύο τα χωρίζει μάλλον ένα χάος παρά ένα συνηθισμένο χάσμα γενεών, το οποίο γεφυρώνει «γλυκά» η επιστροφή στο βινύλιο. Η βινυλιακή αναβίωση συνεχίζεται βέβαια με αμείωτη ένταση, όμως αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η νέα γενιά θα αρχίσει να προβληματίζεται με το αν το πάχος των δίσκων αλλάζει το VTA ή αν η τάδε κεφαλή προτιμά τόσα Ωμ.

Την εξιτάρει, ίσως, που κάτι τόσο πρωτόγονο παράγει ήχο. Tο θέλει απλό και εργονομικό και αναπόφευκτα ήταν θέμα χρόνου μέχρι να το οικειοποιηθεί πλήρως και να το προσαρμόσει στις ανάγκες και τις συνήθειες της. Και αυτές είναι και θα είναι ασύρματες.

Πρώτα ήρθαν τα πικάπ με Bluetooth που πλέον είναι κάτι το συνηθισμένο, όμως αυτή η τεχνολογία έχει δεχθεί αρκετή κριτική για τις επιδόσεις της μολονότι εξελίσσεται διαρκώς. Με το νέο Τ2 W της Pro-Ject Audio, εκκινείτε και «επίσημα» η εποχή του streaming βινυλίου, εφόσον το μοντέλο αυτό είναι συμβατό σχεδόν με κάθε streamer της αγοράς και ο κατασκευαστής του δεν διστάζει να δημοσιεύσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μετάδοσης.

Έχει προηγηθεί το Vinyl 500 της Yamaha (2018) που είναι συμβατό με την MusicCast και το φετινό Stream Carbon της Victrola που είναι συμβατό με τα Sonos. Πρόκειται δίχως άλλο για μια πολύ φτωχή συγκομιδή για την τελευταία πενταετία που δείχνει πόσο δύσκολο είναι το εγχείρημα, καθώς επιπλέον σε κανένα από τα δύο δεν αναφέρονται τεχνικά χαρακτηριστικά.

Το T2 W έρχεται μετά από τέσσερα χρόνια εξέλιξης και είναι το πρώτο που «αδιαφορεί» για την τεχνολογία του streamer, αρκεί να υποστηρίζει το πρωτόκολλο UPnP. Επιπλέον, η Pro-Ject Audio δημοσιεύει τα specs των βινυλιακών ροών που υποστηρίζει, με 256Kbps σε mp3 για τη στάνταρντ μετάδοση η οποία καλύπτει με άνεση τα μέτρια τεχνικά χαρακτηριστικά του μέσου.

Υπάρχει όμως και η δυνατότητα για lossless μετάδοση σε flac στα 48KHz/24bit, δηλαδή με μέσο όρο bit rate κοντά στο 1,5Μbps, για ακόμη καλύτερη ανάλυση. H ασύρματη δικτύωση και ο έλεγχος της ροής γίνονται μέσω της εφαρμογής «Pro-Ject Control», όπου βλέπουμε τη λίστα με τις διαθέσιμες συσκευές.

Αυτόματα δικτυώνεται με το καλώδιο στη θύρα Εthernet, που είναι απαραίτητη για τη lossless μετάδοση. Δεν αρκεί όμως αυτό, θα πρέπει και ο streamer μας να συνδέεται με καλώδιο και να είναι συμβατός με αυτήν και στην ιστοσελίδα της εταιρίας θα βρούμε μια λίστα με τις συμβατές πλατφόρμες και συσκευές, όπου βρίσκουμε τα ομόσταυλα Stream Box S2 και S2 Ultra, το Rotel S14, το Hi-Fi Rose A9 κ.λπ.

Η Pro-Ject υποστηρίζει πως το T2 W είναι σε θέση να streamάρει ταυτόχρονα losseless βινύλιο σε εκατοντάδες συσκευές, όμως τόσο τα οικιακά δίκτυα όσο και η τεχνολογία κάποιων streamer περιορίζουν αυτή τη δυνατότητα.

Από την άλλη, η ασύρματη μετάδοση σε mp3 είναι σχεδόν απόλυτη, με εξαίρεση τις πλατφόρμες που δεν είναι συμβατές με τα πρωτόκολλα UPnP/DLNA, όπως είναι η BluOS και η iOS που ακολουθούν άλλα πρωτόκολλα (SMB και NAT-PMP αντίστοιχα).

Μπορούμε να ρυθμίσουμε το πικάπ μέσω της εφαρμογής ώστε να ξεκινάει αυτόματα τις ροές με το που πιέζουμε τον διακόπτη εκκίνησης της περιστροφής του μοτέρ, αλλιώς επιλέγουμε εκ νέου τον «δέκτη» μας από τη λίστα. Εναλλακτικά, μπορούμε να ελέγχουμε τη ροή με το χέρι, πιέζοντας το μικρό πλήκτρο για το Wi-Fi που βρίσκεται σε βολικό σημείο πίσω και δεξιά, κάτω από τον βραχίονα.

Η ροή θα ξεκινήσει από τον ήδη επιλεγμένο (ή επιλεγμένους) streamer κι έτσι δεν χρειάζεται να ανοίξουμε καν την εφαρμογή. Μπορούμε φυσικά και να κλείσουμε τελείως το Wi-Fi. Δεν υπάρχει ρύθμιση για latency όταν επιλέγουμε πολλούς streamer εκτός από την περίπτωση των Sonos, όπου η εφαρμογή παρέχει τέσσερα επίπεδα.

ΒΕΛΟΥΔΙΝΟ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΟ

Το ίδιο το πικάπ ανήκει βέβαια στην Τ-Line και διαθέτει σχετικά λεπτό σασί με ελαστικά πόδια όπως το Τ1, παρόμοιο αλουμινένιο βραχίονα με ενιαίο κέλυφος, πλαστικό υποπλατό και γυάλινο πλατό, αλλά στην ουσία είναι πολύ καλύτερα κατασκευασμένο, όπως φαίνεται από το βάρος των 5,5 κιλών δίπλα στα 3,8 κιλά του Τ1.

Το σασί είναι πλατύτερο κατά 4,2 εκ. και από MDF (αντί για νοβοπάν), το πλατό παχύτερο κατά 3 χλστ., ο βραχίονας μακρύτερος (9 ίντσες αντί 8,6) με νέο αντίβαρο και υπάρχει ρύθμιση αντιολίσθησης αντί για το έκκεντρο αντίβαρο του Τ1.

Μα πριν απ’ όλα, η παρουσία της εξαιρετικής Sumiko Rainier (Ortofon OM5e στο Τ1) -το πρώτο Pro-Ject που τη φοράει επίσημα στην Ευρώπη- κάνει τη μεγάλη διαφορά στην απόδοση μαζί με το καινούργιο phono stage, το οποίο διαθέτει παθητική RIAA δύο τμημάτων, εκλεκτά υλικά και ένα «σούπερ καθαρό» στάδιο κέρδους.

Το T2 W δεν μας επιτρέπει να παίξουμε χωρίς αυτό με το καλώδιο και γι’ αυτό δεν βλέπουμε τον ακροδέκτη γείωσης δίπλα στα βύσματα της εξόδου. Αν εξαιρέσουμε τη χαμηλή τάση της εξόδου line (5dB χαμηλότερη της ροής και των τυπικών ενσ/νων phono), τα πράγματα κύλησαν απροβλημάτιστα και ο θόρυβος παρέμεινε χαμηλός.

Το ενδεικτικό led γίνεται πράσινο όταν δικτυωθεί και μπλε όταν στέλνει ροές, οι οποίες έφθασαν ασύρματα με τη ρύθμιση στο mp3 σε ότι συσκευή είχαμε στο δίκτυο του περιοδικού. Εμείς το συνδέσαμε με καλώδιο και τους streamer μας με Wi-Fi, γι’ αυτό ίσως με τους Denon DΝP-2000NΕ και Cambridge AXN10 δεν πετύχαμε lossless μετάδοση, ωστόσο προσέξαμε ότι και το Evo75 της Cambridge βρίσκεται στη λίστα με τους μη συμβατούς streamer.

Μικρό το κακό, καθώς η απόδοση στα 256Kbps είναι σχεδόν ίδια με το καλώδιο! Η Rainier κάνει τη διαφορά στο Τ2 W.

Aποδίδει εξαιρετική πυκνότητα αρμονικών και σωματώδεις μεσαίες συχνότητες με υποδειγματική τονικότητα, τα πρίμα είναι ήπια αλλά πεντακάθαρα και τα μπάσα γεμάτα, δυναμικά και γρήγορα. Το πικάπ εστιάζει ακλόνητα στα πλαίσια μιας σκηνής με χορταστικό πλάτος και μεγάλα είδωλα.

Ότι κάνουμε ακούγεται 2-3 δλ. αργότερα στη μετάδοση, π.χ. όταν καθαρίζουμε τη βελόνα ή σηκώνουμε το βραχίονα αυτό ακούγεται από τα ηχεία με μικρή καθυστέρηση. Το πιο καλό είναι η σταθερότητα της μετάδοσης, τονικά και χρονικά ακούμε πάντα ορμητικό, γλυκό βινύλιο χωρίς ψηφιακές ιδιοτροπίες και μάλιστα το εθιστικό τίμπρο της Rainier με τα παρατεταμένα σβησίματα περνάει αλώβητο στα 256Kbps που είναι και το ζητούμενο.

Με άλλα λόγια, με το Τ2 W παίρνει κανείς το απόλυτο «fusion» πικάπ, το οποίο είτε το ακούμε ψηφιακά-ασύρματα είτε αναλογικά με το καλώδιο, μας προσφέρει έναν αυθεντικό βινυλιακό ήχο με γλυκά ηχοχρώματα και καταπληκτικές ατμόσφαιρες.

Μπράβο Pro-Ject!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΕΙΔΟΣ: Streaming πικάπ με οδήγηση ιμάντα
ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗΣ: 33 1/3, 45 (ηλεκτρονική)
ΠΛΑΤΟ: Γυάλινο, ύψος 10 χλστ., 1,7 κιλά
ΥΠΟΠΛΑΤΟ: Πλαστικό, διάμετρος 10 εκ.
ΣΑΣΙ: MDF, ύψος 18 χλστ., μαύρη λάκα/λευκό σατινέ/καρυδιά
ΤΡΟΦΟΔΟΤΙΚΟ: Εξωτερικό 15VDC/0,8A
ΒΡΑΧΙΟΝΑΣ: 230 χλστ. καρντανικός, αλουμίνιο, 9,5γρ. ενεργή μάζα
ΚΕΦΑΛΗ:  Sumiko Rainier (5mV/47KΩ/10cu/6,5γρ./1,5-2,0γρ.)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΠxΒxΥ): 457x335x134 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 5,5 κιλά

92%

ΣΧΟΛΙΟ

Ένα ακόμη προσιτό πικάπ από την Pro-Ject; Όχι, το νέο Τ2 W είναι αυτή τη στιγμή το πιο προηγμένο τεχνολογικά «fusion» μοντέλο της αγοράς, παρέχοντας ροές βινυλίου σε κάθε streamer τύπου UPnP. Στέλνει mp3 στα 256Kbps ασύρματα αλλά μπορεί να μεταδώσει και flac 24bit/48KHz με καλώδιο σε συμβατές συσκευές. Βινύλιο παντού!

Orpheus Audio
ΕΠΑΦΗ
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΙΜΗ: 1.099€

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα