hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

New Horizon 201 Review | TEST ΠΙΚΑΠ

Η ΒΙΝΥΛΙΑΚΗ «ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ» ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΑΝΑΒΙΩΣΕΙΣ ΘΡΥΛIKΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΑΛΛΑ ΦΕΡΝΕΙ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ. ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Η ΙΤΑΛΙΚΗ NEW HORIZON, Η ΟΠΟΙΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΠΡΟΣΙΤΑ ΑΛΛΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΑ ΠΙΚΑΠ.

Η New Horizon ιδρύθηκε το 2016 στην Ιταλία, ασχολείται αποκλειστικά με το βινύλιο σε επίπεδο πικάπ και αξεσουάρ και φυσικά κατασκευάζει στον τόπο της. Η γκάμα της περιλαμβάνει τέσσερα βασικά επίπεδα ποιότητας και συνολικά επτά μοντέλα, με τα τρία από αυτά να προέρχονται από αναβάθμιση σε σασί και πλατό των τεσσάρων βασικών σχεδίων.

Το 201 ανήκει στο δεύτερο επίπεδο και αποτελεί τη βάση του καθώς επάνω από αυτό υπάρχουν τα 202 και 203 με διπλό και τριπλό σασί αντίστοιχα και με τις τιμές να είναι κοντινές, ξεκινώντας από τα 990€ του 201 και φθάνοντας έως τα 1.490€ του 203.

Η εισαγωγή στον στόλο της New Horizon γίνεται με το 101 (399€) και η ναυαρχίδα της είναι το GDS II (5.390€) ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρία παράγει μια σειρά από αξεσουάρ με τα οποία μπορούμε να αναβαθμίσουμε σχεδόν κάθε μοντέλο, όποτε το επιθυμήσουμε. Σε αυτά περιλαμβάνονται ένα αλουμινένιο clamp 500 γρ., διπλό pulley για οδήγηση με δύο ιμάντες, κεραμική μπίλια για το ανεστραμμένο έδρανο και ματ από αλκαντάρα πάχους 0,8 χλστ.

Παραλάβαμε το 201 με την προσιτή κεφαλή κινητού μαγνήτη ΑΤ-91R της Audio Technica και για να το στήσουμε χρειάστηκε να τοποθετήσουμε το αντίβαρο στη θέση του, να ρυθμίσουμε το βάρος ανάγνωσης στα 2 γρ., να βιδώσουμε την αρχή της πετονιάς με το βάρος για την αντιολίσθηση επάνω στον βραχίονα και να την περάσουμε από τη μεσαία εγκοπή.

Το τελευταίο σημείο είναι και το πιο μπελαλίδικο σε σχέση με τον ανταγωνισμό, που συνήθως στερεώνει την πετονιά με θηλιά σε κάποιο σημείο του βραχίονα, όμως χαλάλι του γιατί η αντιολίσθηση είναι εδώ πιο αποτελεσματικά σχεδιασμένη και αυτό ακούγεται ξεκάθαρα με μια ανώτερη εστίαση και καλύτερους διαχωρισμούς στην ηχητική σκηνή, με άλλα λόγια καλύτερο ήχο στέρεο.

Όπως θα δούμε παρακάτω, το 201 παρουσιάζει πολύ ενδιαφέρουσες σχεδιαστικές λύσεις που δουλεύουν και στην πράξη χάρη στην ακρίβεια της κατασκευής και την ποιότητα των υλικών του.

Από τώρα σας λέμε ότι το πικάπ αυτό έχει μοντέρνο, φινετσάτο ήχο που ξεχωρίζει για την ανάλυση, τη διαφάνεια και τις δυναμικές του και, μολονότι αρκετά γλυκό και ατμοσφαιρικό, είναι κατά βάση ουδέτερο και άνετα σε θέση να ανταγωνιστεί τον βασιλιά της κατηγορίας, με άλλα λόγια το SL-1500C της Technics, στα πιο δυνατά του σημεία. Ας το δούμε από κοντά.

ΝΕΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ

Το 201 διακρίνεται από το χαρακτηριστικό καμπύλο «κόψιμο» κατά πλάτος του σασί του που «σπάει» την ορθογώνια γεωμετρία, σχέδιο που ακολουθείται και στο καπάκι από ακρυλικό που το συνοδεύει.

Το τελευταίο δεν εφαρμόζει με μεντεσέδες ως συνήθως καλύπτοντας όλο το πικάπ αλλά στερεώνεται στον άξονα του πλατό και περιλαμβάνει καμπύλο θάλαμο για τον βραχίονα, έτσι υποχρεωτικά αφαιρείται για να παίξουμε ενώ δεν εμποδίζει την σκόνη να καθίσει στο πικάπ μας, είναι δηλαδή περισσότερο για προστασία από ατυχήματα.

Για την κατηγορία τιμής του, το ύψους 25 χλστ. σασί δείχνει κάτω του μέσου όρου ως πάχος, κάτι που επιβεβαιώνεται από τη συνολική μάζα των 6,5 κιλών, παρά το μεγάλο πλάτος του σασί. Παρόλα αυτά, χάρη στο υλικό του (ΗDF, συμπιεσμένος πολτός ενισχυμένος με ρητίνες) είναι ιδιαίτερα αδρανές και αχρωμάτιστο.

Επιπλέον, το ενσωματωμένο AC μοτέρ πλέει έντονα στη διαμπερή οπή του σασί, καθώς αναρτάται από τρία εσωτερικά ατσάλινα ελατήρια και δείχνει σαν να αιωρείται όταν το πιέσεις. Αυτό το σημείο είναι κρίσιμο γιατί απομονώνει ιδανικά τους κραδασμούς του μοτέρ από την κεφαλή μας, για το οποίο η εταιρία αναφέρει πως είναι υψηλής ροπής με δυνατότητα 500rpm.

Η κίνηση μεταφέρεται με ιμάντα κυκλικής διατομής από σιλικονούχο λάστιχο που είναι ιδιαίτερα λεπτός. Το έδρανο είναι τριών τμημάτων, κατασκευασμένο από ατσάλι και αλουμίνιο και είναι ανεστραμμένης γεωμετρίας ενώ στο ακρυλικό πλατό των 20 χλστ. η επάνω και η κάτω όψη του εξέχουν ελαφρά, κάτι επίσης ασυνήθιστο που πιθανώς να συμβάλει στην απομάκρυνση των κραδασμών.

Ο custom 9ιντσος καραντανικός βραχίονας με το ενιαίο κέλυφος είναι ένα σάντουιτς αλουμινίου-νάιλον, όπου το πίσω τμήμα με το αντίβαρο είναι καλυμμένο με νάιλον για απόσβεση. Η αντιολίσθηση επίσης δεν ακολουθεί την πεπατημένη, τόσο η αρχή της πετονιάς όσο και οι εγκοπές της ρύθμισης βρίσκονται επάνω από το pivot, μάλιστα οι τρεις εγκοπές βρίσκονται σε ελαφρά υψηλότερο επίπεδο.

Όλα τα μαύρα τμήματα έχουν σαγρέ υφή και δείχνουν μεταλλικά κράματα με συνθετικές ενισχύσεις, όντας λιγότερο κρύα στο άγγιγμα από το γυαλιστερό μεταλλικό δακτυλίδι κοντά στη βάση του. Η κεφαλή ΑΤ-91R φέρει διπλούς μαγνήτες σε σχήμα «V» και διαθέτει κωνικό διαμάντι 0,6 χλστ. σε αλουμινένιο στέλεχος.

Τέλος, τα τρία ογκώδη πόδια του πικάπ κατασκευάζονται από delrin, ατσάλι, φυσικό λάστιχο και λάστιχο τύπου HQR (Hard Quiet Rubber), παρέχουν ρύθμιση ύψους ενώ πωλούνται και ξεχωριστά για στήριξη συσκευών με τον κωδικό 5030RD και δυνατότητα 9 κιλών/πόδι.

Το 201 συνοδεύεται από προτράκτορ, ζυγαριά με το λογότυπο της Νew Horizon και δύο κλειδιά Άλεν για τις βίδες της κεφαλής, τη στερέωση της πετονιάς, το VTA και το αζιμούθιο. Το πιο σημαντικό όμως είναι το ποιοτικό καλώδιο που βρήκαμε στη συσκευασία, καθώς κρίθηκε απαραίτητο για τη σωστή τονική ισορροπία του πικάπ.

ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ

Ένας αρκετά διαφορετικός ήχος πέρα από τα συνηθισμένα μας περιμένει με το 201. Είναι εξόχως αχρωμάτιστος και άπαχος, χωρίς υπογραφές υλικών και ευφωνικότητες και παράλληλα ιδιαίτερα αναλυτικός και δυναμικός, με καταπληκτική σαφήνεια στην ατάκα και τα σβησίματα.

Η σκηνική του ακρίβεια ξεχωρίζει έντονα στα πλαίσια της κατηγορίας του και το πικάπ εστιάζει εξαιρετικά σε μεγάλο βάθος και στήνει μια μεγάλη, ανάγλυφη σκηνή με σπουδαίο πλάτος και ύψος. Πήραμε απρόσμενα καλή ανάλυση σε όλο το φάσμα από την προσιτή Audio-Technica, με ευδιάκριτες, κρυστάλλινες αρμονικές στις μεσαίες και τα πρίμα, γεμάτες οργανικό χρώμα και αδιάλειπτη ροή.

Τα μπάσα του δεν πάνε πολύ βαθιά (το μόνο σημείο που υστερεί δίπλα στο Technics) αλλά μέχρι εκεί που κατεβαίνουν έχουν έξοχο όγκο και φυσικό βάρος, με καταιγιστική ταχύτητα και δυναμικές, άριστη περιγραφή και άψογο έλεγχο.

Προφανώς οι μεγαλύτερες εκδόσεις 202 και 203 θα είναι ακόμη πιο ικανές στο βαθύ χαμηλό. Το πικάπ ρέει σαν το νεράκι, είναι ικανότατο στις εναλλαγές του ρυθμού και πεντακάθαρο στις μεταβατικές του. Δεν ακούγεται ποτέ αποστειρωμένο ή λεπτό, μεταφέρει όλο το fun και τη μουσικότητα από το κωνικό διαμάντι και είναι πλήρες σωμάτων στη μεσαία περιοχή.

Απλώς δεν υπερπροβάλλει τις μεσαίες ή το ανώτερο χαμηλό αλλά είναι τελείως ευθύ και ουδέτερο, μια καθόλου εύκολη κατάκτηση για το είδος της πηγής. Συνολικά, ένα τελειοποιημένο πικάπ για τη σύγχρονη εποχή που συναρπάζει με την ακρίβεια και τη μουσικότητά του, χωρίς να είναι πανάκριβο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΕΙΔΟΣ: Πικάπ με οδήγηση ιμάντα
ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗΣ: 33 1/3, 45, σ.α.λ (χειροκίνητη αλλαγή)
ΠΛΑΤΟ: Ακρυλικό, ύψος 20 χλστ, βάρος 1,7 κιλά.
ΣΑΣΙ: HDF, ύψος 25 χλστ.
ΒΡΑΧΙΟΝΑΣ: NH95 228,6 χλστ. καρντανικός, αλουμίνιο/νάιλον, ενιαίο κέλυφος, VTA, αζιμούθιο, έξοδος με RCA.
ΚΕΦΑΛΗ:  Audio Technica AT-91R (3,5mV/5 γρ./TF: 2γρ.)
ΤΡΟΦΟΔΟΤΙΚΟ: Εξωτερικό 24VAC/500mA
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΠxΒxY): 450x365x110 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 6,5 κιλά

92%

ΣΧΟΛΙΟ

Ένας νέος παίκτης στα πικάπ από την Ιταλία, η New Horizon παράγει μοντέλα για όλους και τα «βασανίζει» σχεδιαστικά και κατασκευαστικά ώστε να υπερέχουν. Το 201 έχει στυλ, εμφάνιση και πολλή ουσία, δίνοντας έναν μοντέρνο τονικά ήχο με ανάλυση και ακρίβεια που σαφώς ξεχωρίζουν στην κατηγορία του, χωρίς να το «φρενάρουν» μουσικά.

AUDIODESIGNER
ΕΠΑΦΗ
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΙΜΗ: 990€

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα