Η Samsung Electronics προχωρά δυναμικά στην αγορά του ήχου με την εξαγορά της Masimo Consumer, πρώην Sound United, μια κίνηση που αναμένεται να αλλάξει ριζικά το τοπίο του κλάδου και να επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η Harman International, η θυγατρική της Samsung, επένδυσε 350 εκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά της Sound United, ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιό της με τις Bowers & Wilkins, Denon, Marantz, Polk Audio, Definitive Technology, Classé και Boston Acoustics.
Με αυτή την κίνηση, η Harman προσθέτει δυναμικά brands σε ένα ήδη ισχυρό lineup που περιλαμβάνει τις JBL, Harman Kardon, AKG, Mark Levinson, Arcam και Revel.

Οι αριθμοί είναι μεγάλοι
Στην αγορά των party ηχείων η JBL κυριαρχεί με 75% μερίδιο, ενώ οι σειρές ακουστικών και buds της εταιρείας παραμένουν ψηλά στην παγκόσμια αγορά.
Η συνολική αξία της αγοράς των Bluetooth ηχείων εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 46,01 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 20,22%.
Στην παγκόσμια αγορά ακουστικών, η JBL κατατάσσεται στη δεύτερη θέση σε όγκο πωλήσεων, πίσω από την Apple. Η JBL έχει ξεπεράσει τη Sony σε μερίδιο αγοράς, γεγονός που δείχνει τη δυναμική της στον κλάδο.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της Samsung, η παγκόσμια αγορά ήχου αναμένεται να αγγίξει τα 70 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2029 από τα 60,8 που είναι σήμερα.
Στρατηγική και επιπτώσεις
Η Samsung επιδιώκει να ενισχύσει την ηγετική της θέση, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της Harman (με την Sound United μέσα) για την ανάπτυξη βελτιωμένων τεχνολογιών ήχου σε κινητά, τηλεοράσεις, wearable και σε μελλοντικές συσκευές καταναλωτικής τεχνολογίας.
Ήδη, η εταιρεία έχει επενδύσει στη βελτίωση της ποιότητας ήχου σε smartphones, tablets και laptops μέσω των τεχνολογιών της Harman. Μπορεί να δούμε τηλεόραση Samsung με ήχο Bowers & Wilkins, κινητό με ήχο Denon και ΑΙ γυαλιά με ήχο Marantz.
Παράλληλα, η εξαγορά ανοίγει νέες προοπτικές για την ενοποίηση των προϊόντων μέσω του συστήματος SmartThings (το δικτυακό σύστημα) της Samsung, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα διαχείρισης οικιακού αυτοματισμού, που θα επιτρέπει μια premium συνδεσιμότητα ήχου και ψυχαγωγίας.
Ίσως, αυτό οδηγήσει τη Samsung να σταματήσει το HEOS και να βάλει SmartThings σ’ όλα τα προϊόντα όπως κάνει ήδη στα JBL σήμερα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι και το Roon ανήκει στην Samsung που το έχει βάλει πια στις ηχομπάρες της.
Προκλήσεις και επόμενα βήματα
Ένα κρίσιμο ζήτημα είναι η επικάλυψη των προϊόντων, με τη διοίκηση της Harman και Masimo Consumer (Sound United) να καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τις θέσεις των brands στην αγορά.
Οι σειρές ηχείων των Polk Audio και Definitive Technology ενδέχεται να βρεθούν εκτός παιχνιδιού λόγω της ισχυρής παρουσίας της JBL κα της Bowers & Wilkins. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με τα ακουστικά της Denon ή στα εγκαταστατικά συστήματα των εταιρειών.
Η εξαγορά αυτή θα κλείσει ένα ταραχώδες τριετές κεφάλαιο στην Sound United που οφείλεται, όχι στα προϊόντα ή στις επιδόσεις της στην αγορά, αλλά στη διοίκηση της Masimo.
Ήταν τόσο αρνητικό το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας στην κίνηση του CEO της Masimo το 2021 να εξαγοράσει την Sound United που τον οδήγησε εκτός εταιρείας.
Άλλωστε, ο ήχος για την Masimo ήταν κάτι ξένο, εξοπλισμό για νοσοκομεία κατασκευάζει η εταιρεία.
Μάλιστα η αποτίμηση της Sound United (της Masimo Consumer δηλαδή) έπεσε από το 1 δισεκατομμύριο δολάρια στο 1/3 αυτού του ποσού.
Οι νέες στρατηγικές και συγχωνεύσεις αναμένεται να επαναπροσδιορίσουν την παγκόσμια αγορά ήχου, μένει να δούμε πώς θα διαμορφωθεί η νέα πραγματικότητα.