Μια μελέτη της Samsung σε περισσότερους από 6.500 Ευρωπαίους ιδιοκτήτες κατοικίδιων δείχνει ότι το 59% δεν θα μείωνε τα έξοδά του για τα κατοικίδια
Η μελέτη της Samsung, Pet Living 2022, δείχνει πώς η αύξηση της ιδιοκτησίας κατοικίδιων σε ολόκληρη την Ευρώπη συμβάλλει στη διαμόρφωση των τεχνολογικών επιλογών και στην αλληλεπίδραση των ανθρώπων με την τεχνολογία, στο σπίτι. Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες πιστεύουν ότι η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της ευημερίας των κατοικίδιων τους (56%), στην διατήρηση της ενέργειάς τους (56%), στη βελτίωση της υγείας τους (52%) ή/και στη μείωση του άγχους αποχωρισμού (52%).
Υπάρχει μια αυξανόμενη ζήτηση για τεχνολογία «φιλική προς τα κατοικίδια», καθώς παραπάνω από τους μισούς ερωτηθέντες (52%) πιστεύουν ότι πρέπει να αποτελεί προϋπόθεση, όταν πρόκειται για συσκευές τεχνολογίας ή οικιακές συσκευές που ενσωματώνονται στα έξυπνα σπίτια.
Τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά αποτελούνται πλέον από περισσότερα κατοικίδια από ότι παιδιά[1], [2]. Η έρευνα δείχνει ότι σχεδόν τα δύο τρίτα (63%) των ερωτηθέντων αντιμετωπίζουν τα κατοικίδιά τους ως αγαπημένα μέλη της οικογένειας. Έτσι, όπως οι γονείς με τα παιδιά τους, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι τα κατοικίδια έχουν επηρεάσει τη διαμόρφωση της ζωής στο σπίτι και αντιστοίχως, επηρεάζουν βασικές αποφάσεις αγοράς. Συγκεκριμένα, από τους συμμετέχοντες της έρευνας:
• Σχεδόν οι μισοί (47%) παραδέχθηκαν ότι άλλαξαν τη διάταξη του σπιτιού τους για να διευκολύνουν τα κατοικίδιά τους.
• Σχεδόν το ένα τρίτο (32%) συμφώνησε ότι ένα κατοικίδιο επηρέασε τη λήψη των αποφάσεών τους κατά την αγορά μιας νέας οικιακής συσκευής.
• Παρόμοιο ποσοστό (30%) ανέφερε, επίσης, ότι η κατοχή κατοικίδιου επηρέασε την απόφασή τους για αγορά συσκευής προσωπικής τεχνολογίας.
Από την έρευνα προέκυψε πως οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων που αγαπούν την τεχνολογία θα ήθελαν να την αξιοποιούν με διάφορους τρόπους που σχετίζονται με τα κατοικίδιά τους, όπως είναι ο καθαρισμός του χώρου χρησιμοποιώντας ηλεκτρικές σκούπες (53%), η σίτισή τους με αυτόματες ταΐστρες (49%) και η χρήση ανιχνευτών τοποθεσίας για παρακολούθηση των κινήσεών τους (48%). Από αυτούς που ήδη χρησιμοποιούν τεχνολογία, οι κορυφαίοι λόγοι που αναφέρθηκαν ήταν η διατήρηση της ασφάλειας των κατοικίδιων τους (36%), η εξασφάλιση της ηρεμίας τους (36%) και η μεγαλύτερη άνεση (33%).
Ο Benjamin Braun, Chief Marketing Officer της Samsung Europe σημείωσε σχετικά: «Στην Ευρώπη, πιο πολλά νοικοκυριά διαθέτουν κατοικίδια παρά παιδιά. Αυτό επηρεάζει τις αποφάσεις αγοράς μας όσον αφορά την τεχνολογία. Γι’ αυτό στη Samsung αναπτύσσουμε προϊόντα με γνώμονα τόσο τους ανθρώπους όσο και τα κατοικίδια. Γνωρίζουμε ότι τα κατοικίδια είναι αγαπημένα μέλη της οικογένειας, επομένως συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε τεχνολογία που κάνει το σπίτι όλο και πιο κατάλληλο μέρος για τα κατοικίδια, ώστε να μπορούν να ζήσουν πιο ευτυχισμένα».
Φροντίζοντας τα κατοικίδια να είναι χαρούμενα και υγιή, ανεξαρτήτως του κόστους
Σε μια εποχή που πολλά νοικοκυριά αρχίζουν να μειώνουν τα έξοδά τους, λόγω της συνεχιζόμενης κρίσης κόστους ζωής, οι Ευρωπαίοι ιδιοκτήτες δεν συμβιβάζονται όσον αφορά στα κατοικίδια τους.
Ένα μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων στην έρευνα, της τάξεως του 59%, δήλωσε ότι δεν σχεδιάζει να μειώσει τις συνολικές δαπάνες για τη συγκεκριμένη κατηγορία – ενώ η πλειοψηφία (61%) είπε ότι θα έκαναν άλλες θυσίες πρώτα, πριν σκεφτούν να μειώσουν το ποσό που ξοδεύουν για τα κατοικίδιά τους.
Ακόμη, οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων που συμμετείχαν στην έρευνα θα μείωναν τις δαπάνες τους για τα πάντα, από είδη πρώτης ανάγκης, όπως υπηρεσίες κοινής ωφέλειας (27%) και συναναστροφές με φίλους (40%), προτού αποφασίσουν να μειώσουν τα έξοδα για τα ζώα τους.
Η μοναξιά αποτελεί βασική ανησυχία για τους περισσότερους ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων
Καθώς πολλοί άνθρωποι έχουν επιστρέψει στο γραφείο μετά την πανδημία, η μοναξιά αποτελεί βασική ανησυχία για τους ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων, οι οποίοι χρειάζεται να αφήσουν τα κατοικίδιά τους μόνα στο σπίτι για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σχεδόν οι μισοί (46%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ανησυχούν μήπως τα κατοικίδιά τους αισθανθούν μοναξιά. Ο αριθμός αυτός φαίνεται να αυξάνεται σε νεότερα άτομα, αφού οι μισοί (50%) ιδιοκτήτες που ερωτήθηκαν, ηλικίας 18-34, παραδέχθηκαν ότι υπάρχει αυτή η ανησυχία όταν πρόκειται για τα κατοικίδιά τους.
Στην πραγματικότητα, οι ιδιοκτήτες δήλωσαν ότι όταν πρόκειται να αφήσουν τα κατοικίδια ζώα τους στο σπίτι, ανησυχούν περισσότερο για τη μοναξιά ή την πλήξη που ενδεχομένως να νιώθουν τα ζωάκια, παρά για άλλα θέματα, όπως το κόστος φροντίδας και οι ζημιές που μπορεί να προκαλέσουν στο σπίτι, στα έπιπλα ή στον κήπο. Το 40% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ανησυχεί περισσότερο για τα κατοικίδια τώρα που έχουν αρθεί οι περιορισμοί της πανδημίας.
Φαίνεται ότι πολλοί που ανησυχούν για το εν λόγω θέμα μπορεί να αξιοποιήσουν την τεχνολογία για βοήθεια, ενώ οι μισοί (48%) από τους ερωτηθέντες που χρησιμοποιούν τεχνολογία για το κατοικίδιό τους έχουν ως ανησυχία τη μοναξιά που μπορεί να αισθανθεί το ζώο.
Ο Benjamin Braun, Chief Marketing Officer της Samsung Europe προσθέτει: «Τα σπίτια μας γίνονται πιο ψηφιακά και πιο έξυπνα. Στη Samsung αναπτύσσουμε λύσεις για το σπίτι, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα μέλη της οικογένειας. Είτε πρόκειται για λύσεις για εσάς, τα παιδιά σας ή το κατοικίδιό σας. Το SmartThings της Samsung για κατοικίδια επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να δημιουργήσουν το βέλτιστο περιβάλλον για τα κατοικίδιά τους. Για παράδειγμα, εάν το κατοικίδιο ζώο σας έχει το SmartTag, μπορείτε να δείτε πού βρίσκεται μέσω χάρτη και να βάλετε κάποιο τραγούδι να παίζει ώστε να γυρίσει στο σπίτι. Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ενσωματωμένη κάμερα στην ηλεκτρική σκούπα JetBot AI+ για να βλέπετε τι κάνει το κατοικίδιό σας ενώ είστε έξω, ενώ έχετε τη δυνατότητα να ανάψετε την τηλεόραση ή τα φώτα από απόσταση».
Το μέλλον της τεχνολογίας για τα κατοικίδια
Οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων είναι αισιόδοξοι για τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία στη ζωή των κατοικίδιων τους. Ωστόσο, αυτή η αισιοδοξία ενέχει και έναν βαθμό ανησυχίας, αφού οι ιδιοκτήτες θέλουν να είναι σίγουροι ότι τα κατοικίδιά τους είναι προστατευμένα στον ψηφιακό κόσμο.
Παρόλα αυτά, η μελέτη αποκαλύπτει την επιθυμία των ιδιοκτητών για συνεχή καινοτομία. Πάνω από τα τρία πέμπτα (62%) των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι η φιλική προς τα κατοικίδια λειτουργικότητα είναι εξίσου σημαντική με τη φιλική προς τα παιδιά, ενώ σχεδόν οι μισοί (49%) θέλουν να δουν περισσότερες τεχνολογίες φιλικές προς τα κατοικίδια να αναπτύσσονται στο μέλλον.
Η Δρ Ilyena Hirskyj-Douglas, Λέκτορας στην Αλληλεπίδραση Ζώου-Υπολογιστή στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, η οποία συμμετείχε στη μελέτη Pet Living 2022, σχολιάζει: «Καθώς τα σπίτια μας γίνονται πιο έξυπνα και καλύτερα συνδεδεμένα, ο τρόπος με τον οποίο φροντίζουμε τα κατοικίδιά μας θα συνεχίσει να εξελίσσεται με νέες, έξυπνες τεχνολογίες που αναπτύσσονται όχι μόνο γύρω από τη δική μας καθημερινή ζωή και ρουτίνα, αλλά και με βάση τη ζωή των κατοικίδιων που μοιραζόμαστε τα σπίτια μας. Καθώς οι νεότερες γενιές υιοθετούν όλο και περισσότερο έξυπνες συσκευές και καθώς αυξάνεται και ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν κατοικίδια, η έξυπνη τεχνολογία που έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τα κατοικίδια είναι το φυσικό επόμενο βήμα».