Για να μας καταλαβαίνετε καλύτερα στο περιοδικό
Η Sound Particles που αναπτύσσει εφαρμογές και λύσεις για τον επαγγελματικό χώρο της δημιουργίας, της επεξεργασίας και της ηχογράφησης πολυκάναλων ήχων «έγραψε» ένα ebook με την ονομασία «All You Need to Know About 3D Audio».
Aυτό είναι δωρεάν για download και καλό είναι όσοι ασχολούνται με το home cinema, τον 3D ήχο και τις immersive καταστάσεις να το μελετήσουν.
Στο βιβλίο παρουσιάζονται τέσσερις διαφορετικές προσεγγίσεις σχετικά με τον 3D ήχο: Ήχος με βάση τα “ηχεία/κανάλια”, Ήχος “βάσει αντικειμένων” όπως το Dolby Atmos, Ambisonics (γνωστός και ως ήχος βάσει σκηνής) και ο γνωστός Binaural.
Η κάθε μια από αυτές τις 3D ηχητικές προσεγγίσεις έχει τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της αλλά δεν υπάρχει ούτε μία που να τα καλύπτει όλα.
Ο ήχος που βασίζεται σε ηχεία/κανάλια είναι τέλειος εάν έχετε σταθερή διάταξη ηχείων αλλά δεν είναι ευέλικτος.
Ο ήχος βάσει αντικειμένων (Object-based) προσφέρει την καλύτερη ανάλυση χώρου, ευέλικτες διατάξεις, αλλά κάθε ροή ήχου διανέμεται ξεχωριστά, κάτι που σίγουρα είναι πρόβλημα εάν υπάρχουν πολλές πηγές ήχου.
Η λύση Ambisonics κάνει καλή δουλειά αναπαραγωγής ήχου 3D με μικρό αριθμό καναλιών εξόδου, αλλά για ανάλυση χώρου χρειαζόμαστε μεγάλο αριθμό καναλιών.
Τέλος, η Binaural είναι η προσέγγιση για αναπαραγωγή 3D ήχου μέσω ακουστικών, αλλά δεν λειτουργεί με ηχεία. Και, ας μην ξεχνάμε τις υβριδικές προσεγγίσεις, που προσπαθούν να λάβουν τα καλύτερα από δύο κόσμους.
Για παράδειγμα, το Dolby Atmos χρησιμοποίησε τεχνικές «βάσει ηχείων/καναλιών και «βάσει αντικειμένου», ενώ οι περισσότερες εφαρμογές VR χρησιμοποιούν κάτι ανάμεσα στο Ambisonics και Binaural.
Κατεβάστε το ελεύθερα και δωρεάν από εδώ… και αρχίστε το διάβασμα.