Definitive Technology Demand D7 Review | Με μπάφλα από αλουμίνιο
ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΔΕΝ ΣΥΝΗΘΙΖΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΗΧΕΙΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ, ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΑ «ΧΩΡΑΦΙΑ» ΤΟΥ LS3/5A. Η DEF-TECH ΤΟΛΜΑ ΜΕ ΤΟ DEMAND D7, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΟΣΟ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΔΑΠΕΔΟΥ ΚΑΙ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΑΧΥ, ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΗΧΟ ΤΟΥ. Η Def-Tech μας έχει βέβαια συνηθίσει σε πολύ καλά, ημιενεργά ηχεία πλήρους φάσματος και […]
ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΔΕΝ ΣΥΝΗΘΙΖΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΗΧΕΙΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ, ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΑ «ΧΩΡΑΦΙΑ» ΤΟΥ LS3/5A. Η DEF-TECH ΤΟΛΜΑ ΜΕ ΤΟ DEMAND D7, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΟΣΟ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΔΑΠΕΔΟΥ ΚΑΙ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΑΧΥ, ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΗΧΟ ΤΟΥ.
Η Def-Tech μας έχει βέβαια συνηθίσει σε πολύ καλά, ημιενεργά ηχεία πλήρους φάσματος και χαμηλού κόστους ενώ με την σειρά Studio Monitor (SM) προκάλεσε σε αξιόλογο βαθμό τις αισθήσεις μας, όμως είναι δίκαιο να πούμε πως το voicing που επιλέγει απευθύνεται κυρίως στο αμερικανικό κοινό.
Αυτό φαίνεται να αλλάζει και μάλιστα θεαματικά με τη νέα σειρά Demand, αν κρίνουμε από το μικροσκοπικό D7 που κάνει την εισαγωγή στην τριμελή προς το παρόν σειρά (D7, D9, D11).
Αν ψάξουμε να βρούμε κοινά σημεία με τα Studio Monitor που αντικαθιστά, θα περιοριστούμε στην επιλογή του παθητικού ακτινοβολητή για τα μεγαλύτερα μοντέλα και την παρουσία της ασυνήθιστης, διπλής ανάρτησης στο γούφερ.
Όλα τα άλλα είναι εντελώς καινούργια, από τα μεγάφωνα μέχρι την καμπίνα. Τα νούμερα δεν λένε πάντα την αλήθεια, όμως στην περίπτωση των νέων Def-Tech δεν μπορούν να κρύψουν τη διαφορετική σχεδιαστική κατεύθυνση.
Για παράδειγμα, το λιλιπούτειο D7 της δοκιμής με το 4,5ιντσο γούφερ του, που είναι αρκετά πιο ακριβό από το SM45 που αντικαθιστά, «κόβει» αρκετά Hz σε έκταση πάνω-κάτω και dB σε ευαισθησία, ώστε να φαντάζει ως παράδοξο για τον καταναλωτή που μένει στα δημοσιευμένα χαρακτηριστικά.
Πιστέψτε μας, δεν είναι. Το D7 είναι ένα καταπληκτικά ισορροπημένο μικρό ηχείο που σε blind test θα ζορίσει ακόμη και το LS3/5a, χάρη στην ταχύτητα και την ανάλυση που αποδίδει. Πως στην ευχή αποφάσισαν οι της Def-Tech να κατεβάσουν στην αγορά ηχείο των 85dB, με ανηχοϊκή απόκριση στα 67Hz, και να το χρεώσουν τόσο;
Φαίνεται πως το καταναλωτικό κοινό περνάει από τη φάση της ποσότητας σε αυτήν της ποιότητας, ανεξάρτητα της αγοράς όπου ανήκει, αφού είμαστε στη φάση της παγκοσμιοποίησης και μιλάμε για μοντέλα που θα πουλήσουν σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, όχι μόνο στη ντόπια αγορά.
Ας υποδεχτούμε λοιπόν το D7, το «high-end μίνι μόνιτορ του λαού».
ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΙΚΟΝΑ (ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΠΑΝΑΚΙ)
Τα πανάκια κάθονται μαγνητικά στη θέση τους αλλά έτσι κρύβεται όλη η μαγεία της νέας σχεδίασης. Ποιος θα ήθελε να κρύψει τέτοια πρόσοψη, που είναι αλουμινένια ικανού πάχους 5 χλστ., φινιρισμένη όμορφα με αμμοβολή, η οποία καθιστά το μικρό Demand μοναδικό στο είδος του;
Επιπλέον, δεν υπάρχει καμία ανάγκη να ρυθμιστεί η συμπεριφορά στα πρίμα και το πανάκι θα κάνει μόνο κακό, προσθέτοντας λίγη συνθετική χροιά από το πλαστικό του σώμα στις μεσαίες και «τρώγοντας» λεπτομέρεια. Συνεπώς ακούμε χωρίς αυτά και τα τοποθετούμε μόνο για προστασία.
Επί της ουσίας, το ανασχεδιασμένο τουίτερ δεν κάνει κάτι το επαναστατικό με αυτές τις πέντε μοίρες απόκλισης (που την έχουμε δει αρκετές φορές στο παρελθόν σε ευρωπαϊκά ηχεία), όμως χάρη στο ντιζάιν με την κυκλική πατούρα, η ασυμμετρία γράφει έντονα και εντυπωσιάζει.
Η διαφορά εδώ είναι ότι η εταιρία θέλει τα τουίτερ «απ’ έξω», έτσι ονομάζει τα ηχεία «L» και «R» με γράμματα στην πλάτη τους. Το 4,5ιντσο είναι φυσικά εξοπλισμένο με τη διπλή ανάρτηση (BDSS-Balanced Double Surround System), υπάρχει δηλαδή ελαστική ανάρτηση στην εσωτερική περιφέρεια του κώνου, ίδιας σύστασης με την εξωτερική.
δυνατά, το γούφερ πραγματοποιεί ιδιαίτερα μεγάλες διαδρομές αλλά δίνει την εντύπωση πως ελέγχεται καλύτερα και επανέρχεται πιο εύκολα στη θέση ισορροπίας.
Μεγάλη αλλαγή έχει σημειωθεί στο phase plug με το όνομα Linear Response Waveguide: δεν υπάρχει πια επιφάνεια αλά μπαλάκι του γκολφ όπου «γλείφει» ο αέρας αλλά η σχεδίαση είναι διάτρητη, με γρίλλιες εμπρός και πίσω διαφορετικής γεωμετρίας.
Ο αέρας ρέει ανεμπόδιστα ακόμη και σε μεγάλες στάθμες, δεν υπάρχει ίχνος από αεροδυναμικούς θορύβους και η εξομάλυνση του ήχου στο άνω όριο λειτουργίας του μεγαφώνου είναι πολύ πιο εμφανής σε σχέση με τα Studio Monitor.
Το Demand 7 φορτίζεται με οπή στην πλάτη του και το φίλτρο του περιλαμβάνει πέντε αντιστάσεις, δύο πηνία (το ένα αέρος) και δύο πυκνωτές, με την αντίστασή του να κινείται πιο κοντά στα 6Ω.
ΜΟΥΣΙΚΗ
Το D7 δεν είναι μόνο ξεχωριστό στην όψη, τα επιλεγμένα υλικά και την ιδιαίτερη σχεδίαση των μεγαφώνων του αλλά «δηλώνει» εξαρχής πως παίζει… σε άλλο γήπεδο, σε σχέση με τα πιο συμβατικά SM.
Τα ηχεία ενθουσιάζουν για την τιμή τους σε θέματα ανάλυσης, ταχύτητας και μικροδυναμικών αντιθέσεων, με τη σκηνική απεικόνιση να μετατρέπεται σε εικονική πραγματικότητα χάρη στο πολύ μικρό μέγεθος και την έξοχη διασπορά τους.
Η τονικότητα βέβαια δεν διαθέτει την «καλλιτεχνική σκηνοθεσία» ενός LS3/5a και οι μεσαίες συχνότητες είναι πιο επίπεδες, με λιγότερο πλούσια υφή ειδικά στις αντρικές φωνές (βλέπε αλουμίνιο αντί για thin wall, ρεφλέξ αντί κλειστής καμπίνας).
Η καμπύλη του Demand D7 είναι σε γενικές γραμμές ουδέτερη, με ελαφρύ «χαμόγελο» όπου οι ακραίες συχνότητες δηλώνουν ζωηρά την παρουσία τους, χωρίς να «ξεραίνουν» το αποτέλεσμα. Όταν το ηχείο οδηγηθεί σωστά από τον ενισχυτή, έχουμε μια πολύ καλή ισορροπία audiophile τύπου, με διαφάνεια και χρώμα σε αξιοζήλευτα επίπεδα στις μεσαίες, γλαφυρές δυναμικές αντιθέσεις, ταχύτητα και ανάλυση σε όλο το φάσμα κι όλα αυτά σταθερά ακόμη και σε μεγάλες εντάσεις.
Όταν η οδήγηση δεν είναι και τόσο κατάλληλη, το ηχείο τείνει να περιορίσει το ύψος της σκηνής του και να εμφανίσει απομεινάρια «κουτιού» στις κατώτερες μεσαίες. Αυτό που θέλει το D7 είναι ένας όσο το δυνατόν καλύτερος συνδυασμός δύναμης, εύρους και, κυρίως, ταχύτητας από τον ενισχυτή.
Δεν θέλει πληθωρικούς ενισχυτές με αργόσυρτο χαμηλό, μολονότι θα αναδείξει τις αρμονικές ενός λαμπάτου, ενώ ακόμη και ο Pioneer A-40AE ήταν στο κάτω όριο ταχύτητας (!) για τις απαιτήσεις του ηχείου (το σετ αυτό είναι βέβαια υπεράνω κριτικής για το κόστος του).
Αντίθετα, το D7 διέπρεψε με τον Primare I15 που είναι φουλ διακοπτικός (σήμα και τροφοδοσία), οπότε το βαθύ χαμηλό κέρδισε σε έκταση και δύναμη, οι ανώτερες χαμηλές έπαψαν να συνδέονται με (και να διεγείρουν άτσαλα) την καμπίνα του, η σκηνή άπλωσε σε ύψος και βάθος και η ανάλυση γέμισε όλο το φάσμα με τρόπο ομαλό.
Θα έλεγα ότι το ηχείο έχει πολύ ιδιαίτερα μόνιτορ χαρίσματα, επιβραβεύει τις σύγχρονες κατευθύνσεις της τεχνολογίας και θέλει προσοχή προκειμένου να αξιοποιηθεί σωστά.
Είμαστε βέβαιοι πως με το D7 η Def-Tech γυρίζει οριστικά σελίδα στη γκάμα της και φυσικά ανυπομονούμε να ακούσουμε τα μεγαλύτερα Demand, ελπίζοντας ότι θα διατηρούν την προικισμένη φύση του D7 αλλά θα προσθέτουν μέγεθος και δύναμη, για μια ακόμη πιο δυνατή εμπειρία.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΕΙΔΟΣ: ηχεία βάσης-τοίχου δύο δρόμων, ανάκλασης χαμηλών
ΜΕΓΑΦΩΝA: γούφερ 114 χλστ. πολυπροπυλένιο, τουίτερ 25,4 χλστ. αλουμίνιο
ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ: 85dB
ΑΠΟΚΡΙΣΗ: 57Hz-24KHz
ΕΜΠΕΔΗΣΗ: 8Ω
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΙΣΧΥΣ: 20-125W
ΕΞΤΡΑ: φωλιά 3/8 ίντσας για μοντάρισμα σε βάση τοίχου
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΠxΥxΒ): 140x248x222 χλστ.
BΑΡΟΣ: 5,45 κιλά
ΣΧΟΛΙΟ
Στροφή 180 μοιρών για τα νέα Demand, που αποχαιρετούν τις πλαστικές προσόψεις για χάρη του αλουμινίου και βάζουν την ακρίβεια και την ανάλυση στην κορυφή της λίστας των αρετών τους. Το νέο μικρό D7 μας συναρπάζει με την ταχύτητα και τη φινέτσα του, όντας πολύ αποκαλυπτικό των συνοδών του.
ΤΙΜΗ: 599 ευρώ