TO A300 EINAI ENA ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΗΓΗΣ. ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ, ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΔΙΑΦΑΝΟ ΑΠΟ ΤΟ Α200, ΔΕΝ ΑΦΗΝΕΙ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΓΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΤΗΝ ΑΡΤΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΜΦΕΡΟΥΣΑ ΤΙΜΗ ΤΟΥ.
Η Αirpulse υπάρχει από το 2011 ως αποτέλεσμα της συνεργασίας της Edifier με τον σχεδιαστή Phil Jones και η γκάμα της περιλαμβάνει premium ενεργά ηχεία βάσης με τουίτερ ταινίας-χοάνης. Στην ουσία, τα Airpulse αποτελούν τις high-end εκδόσεις των ενεργών της Edifier, διαθέτουν παρόμοια τεχνολογία και σχεδίαση αλλά όλα βρίσκονται τουλάχιστον ένα κλικ επάνω σε ποιότητα κατασκευής.
Για παράδειγμα, το A300 της δοκιμής «προέρχεται» από το S3000Pro, κοστίζει περίπου τα διπλάσια χρήματα, αλλά -όπως συμβαίνει συχνά στο high-end- για να πάρει κάποιος την μεγαλύτερη ισχύ και την ασύρματη επικοινωνία ανάμεσα στα ηχεία που προσφέρει το S3000Pro, θα πρέπει να κοιτάξει την έκδοση A300PRO που κοστίζει αρκετά περισσότερα.
Το κανονικό Α300 δείχνει καταρχήν ως μια μεγαλύτερη έκδοση του θαυμάσιου Α200, καλύτερα εξοπλισμένη με είσοδο USB-B και μεγαλύτερης διαμέτρου γούφερ. Όλα τα ηλεκτρονικά βρίσκονται μέσα στο δεξί ηχείο κι ένα μακρύ καλώδιο συνδέει τα ηχεία μεταξύ τους, έτσι χρειάζεται μόνο ένας ρευματολήπτης για να δουλέψει το ενεργό αυτό σύστημα.
Το Α300 συνοδεύεται από τηλεχειριστήριο ίδιο με αυτό του S3000Pro αλλά δεν παρέχει τα τέσσερα EQ του τελευταίου. Οι τονικές παρεμβάσεις μας περιορίζονται στα κλασικά μπάσα και πρίμα που γίνονται αποκλειστικά από περιστροφικά ρυθμιστικά στην πλάτη του ηχείου, τα οποία μάλιστα παρακάμπτονται όταν επιλέξουμε την είσοδο XLR. Από εκεί και πέρα, τα πάντα κυλούν ομαλά κατά τον χειρισμό και η οβάλ οθόνη χαμηλά στην πρόσοψη μας ενημερώνει για την επιλεγμένη είσοδο με μικρούς, ευκρινείς χαρακτήρες που πάντως δεν διαβάζονται από μακριά.
Μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα στις πέντε καλωδιακές εισόδους του Α300 και την ασύρματη Bluetooth, τόσο πιέζοντας διαδοχικά το ρυθμιστικό στάθμης όσο και από το τηλεχειριστήριο. Αν το κρατήσουμε πατημένο το σύστημα μπαίνει σε αναμονή, από την οποία δεν βγαίνει με το σήμα αλλά και πάλι με παρατεταμένη πίεση αλλά μπορούμε και από το τ/χ.
Το Α300 έχει εντυπωσιακή αντιληπτή ποιότητα κατασκευής που θα τη ζήλευαν πολλά παθητικά ηχεία της κατηγορίας του. Η καμπίνα κατασκευάζεται από MDF πάχους 2,5 εκ. και όλες οι πλευρές της καλύπτονται από ποιοτικό καπλαμά χωρίς εμφανείς ενώσεις στις ακμές παρά μόνο στο κάτω μέρος του. Η πρόσοψη είναι βαμμένη σε μαύρο σατινέ και έχει φαλτσοκομμένες τις κατακόρυφες ακμές της, με τα μεγάφωνα να είναι άψογα τοποθετημένα μέσα σε εσοχές.
Η τεχνολογία του Α300 δεν διαφέρει ουσιαστικά από του Α200. Στηρίζεται σε γούφερ 6,5 ιντσών με μεταλλικό σασί και αλουμινένιο διάφραγμα με το χαρακτηριστικό μυτερό dust cup, το οποίο ελέγχεται μέσω πηνίου φωνής τύπου ταινίας από αλουμίνιο/χαλκό με διάμετρο 50 χλστ. και μαγνήτη νεοδυμίου -μια δίχως άλλο εξωτική κατασκευή για τα χρήματα- και φυσικά στο πολύ ξεχωριστό αυτό τουίτερ ταινίας μέσα σε μεγάλο κυματοδηγό.
Η ισχύς είναι ελαφρά μεγαλύτερη για το γούφερ και προέρχεται από τρία ενισχυτικά module TAS5754 της T.I., τα οποία δέχονται PCM μέχρι τα 192kHz, το μετατρέπουν σε αναλογικό και κάνουν την διαμόρφωση παλμών κατά πλάτος, δηλαδή την τάξη Δ, λειτουργώντας τη συχνότητα της σύγκρισης στα 768kHz.
Τα αναλογικά σήματα ψηφιοποιούνται στα 96kHz και η ψηφιακή επεξεργασία ανατίθεται στον 16-πύρηνο επεξεργαστή XMOS XU216 με αρχιτεκτονική xCore200 και δυνατότητα 2000MIPS, ο οποίος κάνει και τη μετατροπή σε S/PDIF για την είσοδο USB-B.
Για την ιστορία, η έκδοση PRO διαθέτει ισχυρότερους ενισχυτές, μεγαλύτερο τροφοδοτικό και βελτιωμένο γούφερ και κάθε ηχείο έχει το δικό του τροφοδοτικό και ενίσχυση, δίνοντας υποσχέσεις για ακόμη καλύτερες δυναμικές, διαχωρισμούς και ανάλυση.
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΟ
Συνδέσαμε το δεξί ηχείο στο ρεύμα και πριν το εκκινήσουμε, κάναμε τη σύνδεση ανάμεσα στα δύο ηχεία με το παρεχόμενο καλώδιο. Η υποδοχή IEC του Α300 παρέχει ακροδέκτη γείωσης κι έτσι δεν χρειάζεται να συνδεθεί με τη γη της ηλεκτρολογικής μας εγκατάστασης σε άλλο σημείο.
Κατά την πάγια τακτική μας, δοκιμάσαμε τις αντοχές του Α300 στους βρόχους γείωσης οπότε αποδείχτηκε αρκετά ευάλωτο, χάνοντας πόντους σε ανάλυση, σκηνική ακρίβεια και έλεγχο του χαμηλού. Η γενική φυσιογνωμία του Α300 δεν διαφέρει από εκείνη του μικρότερου μοντέλου, όντας ένα ουδέτερο και ισορροπημένο σύστημα υψηλής ανάλυσης.
Παρουσιάζει κι αυτό δύο «πρόσωπα», το πιο συμβατικό από τις ψηφιακές εισόδους όπου αποδεικνύεται μεν συνεπές δυναμικά και τονικά, χωρίς ωστόσο να εντυπωσιάζει με τη διαγραφή του μπάσου, τη λεπτομέρεια και την εστίαση ή το βάθος της σκηνής. Θα λέγαμε ότι από αυτές τις εισόδους το Α300 γίνεται λίγο πληθωρικό και ευφωνικό και αφήνει την ακρίβεια σε δεύτερο πλάνο, οπότε είναι πιο κατάλληλες για τηλεόραση, συμπιεσμένες ροές και αρχεία κλπ.
Από τις αναλογικές εισόδους, τόσο τις RCA όσο και τις XLR, παίρνουμε μεγαλύτερη ανοιχτοσύνη σκηνής με καλύτερο βάθος και ύψος και πιο σημειακή εστίαση. Το μπάσο γίνεται πιο στακάτο και σαφές και οι μεσαίες κερδίζουν αισθητά σε διαφάνεια.
Πάντως, ανεξαρτήτως εισόδου το Α300 διατηρεί ζεστές και οργανικές χροιές με πολύ καλό κορεσμό και άριστο ρυθμό, είναι δηλαδή μουσικότατο και ατμοσφαιρικό. Για ένα ηχείο με αποκλειστικά μεταλλικά διαφράγματα, αυτό είναι κατόρθωμα! Παρότι έχει περάσει αρκετός καιρός από τη δοκιμή του Α200, έχουμε την εντύπωση ότι το Α300 είναι λίγο πιο ομοιογενές και διάφανο, με πιο καθαρά σήματα χαμηλής στάθμης, πιο ρευστές μεταβατικές και πιο πλούσια υφή.
Σίγουρα πάντως δίνει έναν μεγαλύτερο, πιο δυναμικό και σωματώδη ήχο και ποτέ δεν φλερτάρει με τη στεγνότητα στουντιακού τύπου, χωρίς να του λείπει η ακρίβεια στα μέτωπα και η σαφήνεια στις μεταβατικές. Ίσα-ίσα, αποδείχτηκε λίαν αποκαλυπτικό όταν κλήθηκε να «αποφασίσει» για την πολικότητα της τροφοδοσίας ενός streamer που του συνδέσαμε στις RCA και γενικότερα έδειξε να διατηρεί «καθαρό βλέμμα» προς την ποιότητα των ηχογραφήσεων, που είναι και το τελικό ζητούμενο ώστε ένα σύστημα να χαρακτηριστεί διάφανο.
Είχαμε γράψει για το Α200 ότι «δεν έχει τελικά δικό του ήχο», ένα κομπλιμέντο για την κατηγορία τιμής και το είδος της συσκευής και αυτό ισχύει εξίσου για το Α300. Όμως εδώ τα πράγματα είναι ακόμη πιο ώριμα και ισορροπημένα και το μεγάλο Airpulse είναι σε θέση να δώσει τονική ομορφιά και να μεταφέρει το αυθεντικό συναίσθημα των ηχογραφήσεων με τρόπο που υπερβαίνει τα μόνιτορ στερεότυπα και βαδίζει σε μεστά μονοπάτια βετεράνων κατασκευαστών υψηλής πιστότητας.
TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΕΙΔΟΣ: Ενεργά ηχεία ανάκλασης χαμηλών
ΜΕΓΑΦΩΝΑ: 165 χλστ. γούφερ, τουίτερ ταινίας-χοάνης
ΙΣΧΥΣ: 70Wrms+10Wrms/κανάλι
ΑΠΟΚΡΙΣΗ: 40Hz-40kHz, φίλτρο με DSP
ΕΙΣΟΔΟΙ: XLR (1,15Vrms), RCA (700mVrms), USB-B (192K), optical, coax, Bluetooth 5.0 aptX
ΕΞΤΡΑ: Βass/treble (όχι XLR), τηλεχειρισμός
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΥxΠxΒ): 385x225x340 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 24 κιλά/ζεύγος
ΣΧΟΛΙΟ
Συστήνεται χωρίς δεύτερες σκέψεις!
ΤΙΜΗ: 1.159€