hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

AirPulse A200 Review | TEST ΕΝΕΡΓΑ ΗΧΕΙΑ

ΤΟ Α200 ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΝΕΡΓΟ ΗΧΕΙΟ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ ΑΣΥΡΜΑΤΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ BLUETOOTH ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ STUDIO MONITOR ΠΟΥ «ΦΟΡΕΣΕ» ΤΑ ΚΑΛΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΣΑΛΟΝΙ.

KEIMENO: ΠΑΡΙΣ ΚΩΤΣΗΣ

Η Edifier είναι ένας πολύ γνωστός κατασκευαστής ηχητικού εξοπλισμού από την Κίνα που λειτουργεί από το 1996 με έδρα το Πεκίνο. Το 2011 παρουσίασε τη μάρκα Airpulse, η οποία περιλαμβάνει premium μοντέλα ηχείων για την αγορά του high-end, τόσο ενεργά όσο και παθητικά, όπως το Α200 που δοκιμάζουμε εδώ.

Στο σχεδιαστικό τιμόνι της Edifier και φυσικά των Airpulse βρίσκεται ο Βρετανός Phil Jones, μια διάσημη φιγούρα του χώρου μας, καθώς ίδρυσε το 1987 την Acoustic Energy και σχεδίασε τα Lynnfield της Boston Acoustics το 1990. Στην ουσία, η μάρκα αποτελεί μια συνεργασία ανάμεσα σε αυτόν και την Edifier και το όνομά της δεν είναι τυχαίο.

Πολλά χρόνια πριν, το 1997, ο Phil Jones παρουσίασε το εμβληματικό ηχείο AirPulse 3.1, στα πλαίσια της Platinum Audio που ίδρυσε το 1994, μια πελώρια παντοκατευθυντική χοάνη τριών δρόμων βάρους 400 κιλών με απίστευτη εμφάνιση και σχεδίαση και πανάκριβη για τα δεδομένα της εποχής, στα 275.000$, το οποίο ξετρέλανε τους Ιάπωνες audiophile, κερδίζοντας το βραβείο Golden Sound της Japan Audio Society για το καλύτερο ηχείο στην 100άχρονη ιστορία των ηχείων!

Απόγονος, μακρινός βέβαια, εκείνης της δουλειάς του Phil Jones είναι τα σύγχρονα Airpulse, η οποία κατασκευάζει τα δικά της μεγάφωνα και μάλιστα διαθέτει ένα πατενταρισμένο τουίτερ planar (με κυκλικό διάφραγμα που φέρει ελικοειδές πηνίο φωνής, όπως στα ακουστικά), το HCT (Helical Conductive Transducer).

Μόνο τυχαία δεν είναι συνεπώς η μάρκα και οι πιο παρατηρητικοί θα έχουν ήδη βρει ομοιότητες ανάμεσα στο αλουμινένιο γούφερ του Α200 κι εκείνο των πρώτων Acoustic Energy, των περίφημων ΑΕ-1, χάρη στο μυτερό μεταλλικό dust cup.

ΠΡΟΙΚΙΣΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

Το Α200 είναι το δεύτερο από την κορυφή της τετραμελούς σειράς των ενεργών μόνιτορ για το σπίτι και εξοπλίζεται με γούφερ 5,5ιντσών. Στάνταρντ σε όλη τη σειρά είναι το τουίτερ αλουμινένιας ταινίας με φόρτιση χοάνης, η επεξεργασία μέσω DSP και η διενίσχυση με ενισχυτές τάξης Δ και διακοπτικά τροφοδοτικά, όπως και η ασύρματη σύνδεση Bluetooth επιπέδου aptX. Εκείνο που αλλάζει από το μικρότερο Α80 έως το μεγαλύτερο Α300 είναι τα μεγέθη των γούφερ (4,5 έως 6,5 ίντσες) και οι ενσύρματες διασυνδέσεις, όμως υπάρχουν και διαφορές υλικών στα ακριβότερα μοντέλα.

Το Α200 κοστίζει λίγο κάτω των 1000 ευρώ, παρόλα αυτά φέρει εκλεκτό εξοπλισμό που ξεχωρίζει ακόμη και για τα στάνταρντ των παθητικών ηχείων της κατηγορίας. Έτσι, το γούφερ έρχεται με σασί μαγνησίου, μαγνήτη νεοδυμίου και πελώριο πηνίο φωνής, κοντά στα 50 χλστ., τύπου ταινίας (από χαλκό-αλουμίνιο) που είναι μια σχεδίαση underhung (μικρότερο από το διάκενο) και η καμπίνα φέρει επένδυση από καπλαμά και όχι απομίμηση ξύλου.

Κατασκευάζεται από MDF 25χλστ., φέρει παχύ αποσβεστικό υλικό, εσωτερική καλωδίωση για τη σύνδεση των μεγαφώνων από τη γνωστή μας Transparent και φορτίζεται από οβάλ οπή/σωλήνα στην πλάτη της, με ανοιχτά χείλη μέσα και έξω. Φυσικά το ribbon τουίτερ αποτελεί την πιο εξωτική πινελιά στο Α200 και σε αυτό το μοντέλο εξοπλίζεται με ένα εξάρτημα για τη διόρθωση της φάσης και τη βελτίωση της διασποράς, ενώ λόγω της πολύ χαμηλής αντίστασης των 0,2Ω συνδέεται με μετασχηματιστή προσαρμογής.

Η περιγραφή του θα ταίριαζε άνετα σε ένα high-end παθητικό μόνιτορ των δύο χιλιάδων ευρώ, όμως το Α200 κοστίζει τα μισά και, επιπλέον, είναι ενεργό. Η ισχύς δείχνει μικρή στα χαρτιά, μόλις 65W/κανάλι, αλλά στην πράξη είναι τόσο καλοσχεδιασμένο που σχεδόν κάνει για πάρτι, με έξοχη πυγμή στο χαμηλό και μεγάλες στάθμες. Όλα τα ηλεκτρονικά εμπεριέχονται στο δεξί κανάλι και από εκεί συνδέουμε το αριστερό με ένα πολύ μακρύ, χονδρό καλώδιο.

Η ισχύς προέρχεται από τρία chip amp module της T.I., τα TAS 5754, που δέχονται απευθείας ψηφιακό σήμα μέχρι τα 24bit/192KHz και το μετατρέπουν σε αναλογικό (ενσωματώνουν DAC) πριν το διαμορφώσουν κατά πλάτος παλμών (PWM-τάξη Δ), αποδίδοντας ισχύ 40W/chip.

Παράλληλα, η επεξεργασία στο ψηφιακό πεδίο και το φίλτρο δύο δρόμων γίνεται μέσω του DSP TLV320A1C3254 της ΤΙ. Τα ψηφιακά σήματα περνάνε απευθείας εκεί ενώ τα αναλογικά ψηφιοποιούνται ανεξάρτητα ανά είσοδο! Για τις μεν XLR λειτουργεί ο ADC PCM1804 και για τις RCA ο PCM1802 της Burr-Brown.

To μεγάλο αλουμινένιο πάνελ στην πλάτη του δεξιού καναλιού περιλαμβάνει τρία εργονομικά ρυθμιστικά από αλουμίνιο, ένα για τη στάθμη (περιστροφικό, ατέρμονο) και την επιλογή των εισόδων (πιεστικά) και από ένα για τη ρύθμιση σε μπάσα και πρίμα. Αυτά επενεργούν παντού πλην των XLR εισόδων, ώστε να μην επεμβαίνουν στο σήμα της εισόδου και ίσως δεν είναι τυχαίο πως πήραμε τον πιο διάφανο ήχο μέσω αυτών.

Ο τηλεχειρισμός είναι απαραίτητος για να βγει το Α200 από κατάσταση αναμονής (δεν ανταποκρίνεται στο σήμα) και για πιο βολική επιλογή των εισόδων, καθώς ομαδοποιεί σε δύο πλήκτρα τις αναλογικές και τις ψηφιακές.

Το πρώτο ανακυκλώνει τις XLR και RCA και το δεύτερο την οπτική και την ομοαξονική, αλλά θέλει λίγη υπομονή διότι δεν υπάρχει ένδειξη (το LED της πρόσοψης έχει χρώμα πράσινο για τις δύο αναλογικές, κόκκινο για τις δύο ψηφιακές και μπλε για το ΒΤ) που θα τις διαφοροποιούσε και η επιλογή αργεί λίγες στιγμές μέχρι να ακουστεί από τα μεγάφωνα. Εδώ θα μπορούσε το εγχειρίδιο χρήσης να είναι λίγο πιο κατατοπιστικό.

ΕΚΡΗΚΤΙΚΟ ΜΙΚΡΟ

Το Α200 εκκινείται από διακόπτη στην πλάτη του (δεξιού) ηχείου που συνδέουμε στην πρίζα και μπαίνει σε αναμονή από το τηλεχειριστήριο, οπότε δεν χρειάζεται να το απενεργοποιήσουμε ξανά. Την πρώτη μέρα το ηχείο-σύστημα «ψάχνεται» αλλά την επόμενη δείχνει έτοιμο για ακροάσεις.

Ο ήχος από τις ψηφιακές εισόδους είναι γεμάτος, λεπτομερής και δυναμικός, με πολύ καλό αρμονικό χρώμα, ρυθμό και ροή αλλά χωρίς το κάτι παραπάνω σε ακρίβεια και δυναμικές, που θα το διαχώριζε από τα στάνταρντ του είδους και την κατηγορία τιμής.

Το σκηνικό αλλάζει άρδην από τις αναλογικές εισόδους, οπότε και αποκαλύπτεται ένας πακτωλός δυναμικών αντιθέσεων, διαφάνειας, ολογραφικής σκηνής και χροιών, με την ακρίβεια να γίνεται σχεδόν ανατριχιαστική για το κόστος του. Αμέσως γίνονται αντιληπτές οι ομοιότητες με τον εταιρικό ήχο της Acoustic Energy (αν και έχουμε χρόνια να δοκιμάσουμε ηχείο της): η σκηνή είναι ελαφρά laid back αλλά εξαιρετικά τρισδιάστατη και εστιασμένη, βλέπεις άνετα μέσα από τα είδωλα σε μεγάλο βάθος/πλάτος και, χωρίς να γίνεται πουθενά προβολική, παρουσιάζει με σπουδαία ευκρίνεια τη λεπτομέρεια και διαθέτει κορυφαία συνέχεια στη διασπορά και τις χροιές ανάμεσα στα μεγάφωνα.

Με δυο λόγια, το Α200 θυμίζει ηχείο μεμβράνης με την αγνότητα, τον πακτωλό μικροδυναμικής δράσης, την ταχύτητα των περιγραφών και τις πολύ χαμηλές παραμορφώσεις του στα μεσαία και τα πρίμα, ενώ τα μπάσα έχουν εκρηκτικές δυναμικές αντιθέσεις, πελώριο όγκο, καταπληκτικό έλεγχο και παλμό και φθάνουν άνετα στα 40Hz με τη βοήθεια του χώρου. Καμία ανάγκη για υπογούφερ!

Το ribbon ποτέ δεν γίνεται αιχμηρό, μεταλλικό και δεν στενεύει τη διασπορά του, είναι πάντα ετοιμοπόλεμο δυναμικά, με εξαιρετικό αέρα και έκταση και κυρίως με τη λεπτομερέστατη παράθεση των αρμονικών που έρχονται χωρίς γυαλάδες και εμφάσεις.

Στην ουσία δεν ξεχωρίζει διόλου από το γούφερ και η ομοιογένεια του συνόλου είναι μυθική για το είδος του ηχείου, τιμώντας την βρετανική σχολή που κυλάει στις φλέβες του σχεδιαστή Phil Jones. Φυσικά, το Α200 είναι έντονα αποκαλυπτικό ειδικά από τις XLR, δεν θα κάνει χατίρια στο κακό ρεύμα και τις μέτριες ηχογραφήσεις όπου φέρεται σαν γνήσιο studio monitor, οπότε οι φροντίδες στο set up κρίνονται απαραίτητες για να αποδώσει αυτό που μπορεί.

Τελικά, το Α200 δεν έχει καν δικό του ήχο, δεν ακούς υλικά μεγαφώνων, επεξεργασίες ψηφιακές ή ενίσχυση σε τάξη Δ, είναι ένας ιδανικός ισορροπιστής τεχνικών και υλικών που υπηρετεί τον κορυφαίο ήχο παρά την προσιτή τιμή του. Αν ενδιαφέρεστε για ενεργά ηχεία χωρίς να καταξοδευτείτε, θα ήταν μεγάλο λάθος να τα προσπεράσετε…

TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
AIRPULSE A200

ΕΙΔΟΣ: Eνεργά ηχεία

ΜΕΓΑΦΩΝΑ: 140 χλστ. γούφερ, τουίτερ ταινίας

ΙΣΧΥΣ: 55Wrms+10Wrms/κανάλι

ΑΠΟΚΡΙΣΗ: 46Hz-20KHz, φίλτρο με DSP

ΕΙΣΟΔΟΙ: XLR (1Vrms), RCA (500mVrms), optical, coax, Bluetooth 4.0 aptX

ΕΞΤΡΑ: bass/treble (όχι XLR), τηλεχειρισμός

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΥxΠxΒ): 355x203x295 χλστ.

ΒΑΡΟΣ: 19 κιλά/ζεύγος

96%

ΣΧΟΛΙΟ

Ένα πολύ ενδιαφέρον ενεργό ηχείο από το «οικιακό» τμήμα της Edifier, με high end ποιότητα κατασκευής και απρόσμενα καλές επιδόσεις από τις αναλογικές εισόδους του, σχεδιασμένο από τον φημισμένο Phil Jones.

DOT MEDIA
ΕΠΑΦΗ
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΙΜΗ: 959€

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα