Σήμερα οι άνθρωποι δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στην υγιεινή ζωή και την ποιότητα διαβίωσης, ειδικά μετά την εμπειρία της πανδημίας.
Αφιερώνουμε πια χρόνο για γυμναστική, μένουμε ώρες στο σπίτι και απολαμβάνουν περισσότερα ταξίδια. Ταυτόχρονα, πολλοί αποκτούν ηχητικό εξοπλισμό που είναι πια ο μόνος τρόπος για να έρθουν σε επαφή με τον πολιτισμό, την εκλεκτικότητα και χαλάρωση στο σπίτι. Άλλωστε η μουσική είναι η παντοτινή αγάπη όλων μας.
Στη σημερινή εποχή, δεν υπάρχει ένας και μοναδικός τρόπος για να απολαμβάνουμε μουσική. Οι υπηρεσίες streaming, τα CD, τα βινύλια, το ραδιόφωνο, ακόμη και τα podcast, όλα εν αφθονία. Η ευκολία πρόσβασης στη μουσική έχει κάνει τους περισσότερους από εμάς να επενδύουμε το αγαπημένο μας χόμπι.
Βέβαια η αγορά ηχείων για ακρόαση μουσικής δεν περιορίζεται πλέον στους «audiophiles». Όσοι θέλουν ποιοτική μουσική βάζουν ηχεία (έστω και εντοιχιζόμενα) στο σπίτι τους, ώστε να βιώνουν όμορφες εμπειρίες ακρόασης και μουσικής ανάτασης.
Ακόμη και αυτοί που δεν καταλαβαίνουν από ήχο ή απλά δεν τους αρέσει να ασχολούνται με αναβαθμίσεις, προτιμούν να έχουν έναν εξοπλισμό ικανό για να ακούν σωστά τη μουσική που τους αρέσει.
Η αναπαραγωγή μουσικής δεν είναι για αυτούς θέμα δυναμικών ή λεπτομερειών, αλλά άνεσης και ευχάριστης διάθεσης. Πιστεύουν ότι ο σκοπός ενός συστήματος που αναπαράγει μουσική είναι να προσφέρει χαλάρωση μετά τη δουλειά.
Υπάρχουν και αυτοί που αγοράζουν στερεοφωνικά με το «μάτι», επειδή είναι καλαίσθητα ή έχουν design, αλλά σπάνια ακούν μουσική, αν και τα μηχανήματά τους παίζουν καλά. Άλλοι πάλι, που ζουν σε περιορισμένους χώρους, επιλέγουν ψηφιακές συσκευές αναπαραγωγής ήχου «γραφείου» με ενεργά ηχεία και με την υπολογιστή ως πηγή.
Για τους λάτρες, το κυρίαρχο στοιχείο για την απόλαυση της μουσικής τους είναι ο σωστά επιλεγμένος εξοπλισμός. Η οικονομική δυνατότητα είναι η βάση εδώ. Όσο πιο προηγμένο είναι το επίπεδο του προϊόντος, τόσο μεγαλύτερη είναι η απόλαυση.
Ωστόσο, η αγορά εδώ φαίνεται να είναι περιορισμένη και να γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Ευτυχώς, τα τελευταία χρόνια, αρκετοί κατασκευαστές έχουν αρχίσει να προσανατολίζονται προς τους πολλούς, προσφέροντας μοντέρνα και εξελιγμένα μηχανήματα χωρίς να κοστίζουν πολλά όπως στο παρελθόν.
Η μουσική κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται άνετα, χαλαροί, αποσυμπιεσμένοι και χαρούμενοι. Η αντίληψη του καθενός για τη μουσική είναι έμφυτη.
Το καλό είναι ότι πια κυκλοφορούν τόσο πολλά ηχητικά προϊόντα, που καλύπτουν όλες τις διαφορετικές ομάδες ακροατών ή τρόπους ακρόασης. Ποτέ το audio δεν ήταν τόσο διαθέσιμο, τόσο εκδημοκρατισμένο. Έτσι, πιστεύω, ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα αγοράζουν στερεοφωνικά.
Και το 2025 εμείς εδώ στο περιοδικό επιμένουμε στο «print». Πολλοί πιστεύουν ότι το digital, δηλαδή οι ιστοσελίδες, είναι το μέλλον. Εμείς, εδώ και χρόνια, έχουμε διαλέξει και τα δύο. Δεν είμαστε δεινόσαυροι.
Η αξία των τυπωμένων κειμένων δεν μειώνεται αντίθετα δυναμώνει, δεδομένων των αυξανόμενων προβλημάτων με την ποιότητα των πληροφοριών που «ανεβαίνει» καθημερινά στο διαδίκτυο.
Αποτελέσματα ερευνών δείχνουν ότι το περιεχόμενο σε έντυπη μορφή διαβάζεται και απομνημονεύεται πολύ καλύτερα από αυτό που «καταναλώνεται» από τις οθόνες.
Το τυπωμένο περιοδικό είναι μια αρκετά χρονοβόρα διαδικασία, θέλει τους χρόνους του σε σχέση με ένα γρήγορο post στο διαδίκτυο. Αν μάλιστα ένα περιοδικό έχει και τα δύο, τότε η συνύπαρξή τους προσφέρει προστιθέμενη αξία.
Περιοδικό χωρίς ιστοσελίδα (ισχύει και το αντίθετο) δεν υπάρχει. Είναι εύκολο να πάψεις την εκτύπωση ενός περιοδικού, αλλά το να επιστρέψεις σε αυτήν -μετά από κάποια απουσία- είναι πολύ δύσκολο. Το να ξεκινήσεις στο διαδίκτυο και να αποκτήσεις «κάποια» θέση, μετρημένη με κλικ, είναι το πιο εύκολο.
Γι’ αυτό υπάρχουν τόσες πολλές διαδικτυακές σελίδες. Αλλά ποιο το αποτέλεσμα; Ένα έντυπο περιοδικό, που αγοράζεται από εκείνους που πραγματικά ενδιαφέρονται για την ποιότητα των πληροφοριών του, θα είναι πάντα η πρώτη επιλογή όλων όσα website και να υπάρχουν.
Φώτης Φωτιάδης