O ήχος κυριαρχηθεί πια σ’ όλες τις εκφάνσεις της τεχνολογίας
Ξεκινήσαν τον Μάρτιο και ακόμη και σήμερα (τέλη Ιουνίου) συνεχίζονται τα webinar της EISA, αργότερα απόψε θα μας μιλήσει η Dynaudio για τα νέα της ηχεία.
Όλες αυτές τις εβδομάδες έχει παρελάσει από την οθόνη και την κάμερα του υπολογιστή μου ολόκληρη η audio και video βιομηχανία.
Οι παρουσιάσεις γίνονται από μηχανικούς, δηλαδή τους ίδιους τους ανθρώπους (ή τις ομάδες) που έχουν σχεδιάσει τα ηχεία, τα ακουστικά, τους ενισχυτές ή τις τηλεοράσεις, όχι από γυρολόγους των marketing και sales τμημάτων των εταιρειών.
Οι ερωτήσεις πέφτουν βροχή: «γιατί η οπή bass reflex είναι στο κάτω μέρος του ηχείου;», «Από που προμηθεύεστε τα μεγάφωνα;», «Δεν υπάρχει πρόβλημα που έχετε τοποθετήσει τόσο ψηλά το τουίτερ στην καμπίνα;», «Το AI στην νέα σας τηλεόραση γίνεται τοπικά ή δικτυακά;» και πολλές άλλες σε σημείο που κάθε webinar να κρατάει περίπου δύο ώρες για ένα προϊόν.
Μαζί με εμάς είναι εκλεκτοί συνάδελφοι από όλα τα σημαντικά περιοδικά και ιστοσελίδες του κόσμου, περισσότεροι από 30 reviewers. Από τις παρουσιάσεις φέτος μάθαμε πολλά.
Πως ο κόσμος του hi-fi και του high-end ήχου συγκλίνει, πως υπάρχουν μηχανικοί γκουρού αλλά και μηχανικοί «μάρκετινγκ», πως παραμένει καυτή ακόμη η ιδέα για έναν καλύτερο κόσμο μουσικής αναπαραγωγής και πως η πορεία προς τον καλό ήχο δεν είναι εύκολη και φθηνή υπόθεση, στην πραγματικότητα δεν τελειώνει ποτέ.
Ακόμη ενημερωθήκαμε για δεκάδες νέα μοντέλα που θα κυκλοφορούσουν μέχρι τον Σεπτέμβριο, για τα οποία έχουμε ορκιστεί να μην πούμε τίποτε ακόμη.
Έτσι ήταν η καθημερινότητά μας το τελευταίο δίμηνο εδώ στο περιοδικό, ενώ παράλληλα έχουν φθάσει δεκάδες νέες συσκευές από τα εργοστάσια για δοκιμές. Μερικές μπορείτε να τις διαβάσετε το τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας και άλλες στα επόμενα.
Ο hxosplus ταξίδεψε παράλληλα στην Πολωνία για να δοκιμάσει την μεγαλύτερη τηλεόραση του κόσμου, την 115 ιντσών της TCL αλλά και στην έκθεση του Μονάχου, όπου είχαμε λαμπρή παρουσία την ελληνικής audio βιομηχανίας που αγαπούν τόσο στο εξωτερικό.
Σε γενικές γραμμές η έκθεση της Βαυαρίας ήταν εξαιρετικά πετυχημένη δείχνοντας ότι οι κινέζοι κατακτούν όλο και περισσότερο την αγορά, ότι το high-end τείνει να γίνει consumer electronics από το πλήθος των νέων μοντέλων και η ευρωπαϊκή αγορά του ήχου βρίσκεται σε ύφεση.
Αντίθετα η εκθεσιακή του Μονάχου βρίσκεται σε άνθηση, είχε ξεπουλήσει τους χώρους της σε σημείο που αρκετοί κατασκευαστές φιλοξενήθηκαν σε γειτονικά κτήρια. Οι αριθμοί ζαλίζουν: 22.200 επισκέπτες από 108 χώρες, εκ των οποίων οι 11.200 ήταν επαγγελματίες (π.χ. αντιπρόσωποι), ενώ 558 ήταν οι διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι.
Αριθμοί που επιβεβαιωθήκαν από το αίσθημα συνωστισμού που κυριαρχούσε τις δύο πρώτες μέρες στην έκθεση. Φέτος υπήρχε ένα τεράστιο τμήμα αφιερωμένο στα ακουστικά και στον φορητό ήχο, ενώ η εκθεσιακή κάνει προσπάθειες να επεκταθεί ακόμη και στο χώρο του gaming αναζητώντας περισσότερους εκθέτες (αλήθεια που θα τους βάλει;) από άλλες αγορές.
Δεκάδες περίπτερα γεμάτα πικάπ όλων των μεγεθών, πανύψηλα ηχεία κάθε μορφής και έμπνευσης, πλήθος νέων streamer, λιγότερα DAC, ενώ εντοπίσαμε και μια σημαντική άνοδο στα subwoofer και στα CD player.
Η συνάντηση της βιομηχανίας στην καρδιά της Βαυαρίας φέτος πήγε εξαιρετικά, άντε και στα δικά μας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ναι! Έρχεται η HES2024.
Φώτης Φωτιάδης