Βλέπουμε περισσότερο δωρεάν περιεχόμενο παρά συνδρομητικό. Το YouTube είναι στην κορυφή των προτιμήσεων.
Στην εποχή της ψηφιακής πληροφόρησης και της αυξανόμενης προτίμησης προς το δωρεάν περιεχόμενο, το YouTube κατέχει την κορυφαία θέση ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς υπηρεσίες βίντεο, ξεπερνώντας τις συνδρομητικές υπηρεσίες βίντεο (SVOD). Αυτό αποκαλύπτει η πρόσφατη έρευνα της Omdia, μιας εταιρείας ερευνών αγοράς.
Η έρευνα της Omdia, που διεξήχθη τον Νοέμβριο του 2023, δείχνει ότι για πρώτη φορά ο αριθμός των συνδρομητικών υπηρεσιών ανά νοικοκυριό έχει μειωθεί σε πολλές αγορές, ενώ ταυτόχρονα η κατανάλωση δωρεάν βίντεο συνεχίζει να αυξάνεται.
Η συνεχής ανάπτυξη του YouTube ως κορυφαίου παρόχου υπηρεσιών βίντεο σε κύριες αγορές έχει συμβάλει ουσιαστικά στην ενίσχυση της θέσης του έναντι του πληρωμένου (συνδρομητικού) περιεχομένου.
Αυτό ενισχύεται περαιτέρω από την ισχυρή ανάπτυξη άλλων πλατφορμών βίντεο (όπως TikTok, Reels κ.λπ.) αλλά και των δωρεάν υπηρεσιών υποστηριζόμενης από διαφημίσεις τηλεόρασης (FAST και Titan OS).
Στην Ευρώπη, οι δημόσιοι τηλεοπτικοί φορείς διατηρούν μια ισχυρή θέση, με τα παραδοσιακά δωρεάν κανάλια Broadcaster Video on Demand (BVOD) να κυριαρχούν.
Η έρευνα της Omdia βρήκε ότι ο μέσος αριθμός των δωρεάν υπηρεσιών βίντεο ανά χρήστη στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε από 5,1 σε 6,2 και στις ΗΠΑ από 6 σε 7,5.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το δωρεάν περιεχόμενο συνεχίζει να κυριαρχεί με τις υπηρεσίες BVOD και τις πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων να είναι οι πιο δημοφιλείς, ενώ οι υπηρεσίες FAST ακολουθούν στην τρίτη θέση.
Η γοητεία των πλατφορμών κοινωνικών δικτύων όπως το TikTok και τα Instagram Reels έχει αναδιαμορφώσει τον τρόπο κατανάλωσης βίντεο περιεχομένου. Με ελκυστικές μορφές και τεράστιες βάσεις χρηστών, οι υπηρεσίες αυτές προσφέρουν πειστικές εναλλακτικές στις κύριες υπηρεσίες streaming.
Παρομοίως, η διαθεσιμότητα δωρεάν τηλεοπτικών επιλογών όπως το ITVX, το BBC Player και το Channel 4 στο Ηνωμένο Βασίλειο παρέχει στους τηλεθεατές πρόσβαση σε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας χωρίς το βάρος των συνδρομητικών τελών.
Τα δεδομένα της Omdia έχουν δείξει ότι οι πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων, ιδιαίτερα τα Instagram Reels, σε συνδυασμό με την άνοδο των δωρεάν τηλεοπτικών επιλογών όπως το ITVX, το BBC Player και το Channel 4, έχουν οδηγήσει σε αλλαγές στη συμπεριφορά των Βρετανών.