Mε την ευκαιρία συμπλήρωσης σχεδόν ενός έτους του γραφείου της Motorola στην Ελλάδα, είχαμε την δυνατότητα για μια τετ-α-τετ συνάρτηση με την κα. Daniela Idi, Motorola EMEA Marketing Director
FF: Πείτε μας για το moto AI. Σε ποιες συσκευές εφαρμόζεται;
DI: Είναι ήδη διαθέσιμο στην τελευταία έκδοση που ανακοινώσαμε στις 2 Απριλίου. Και αν θυμάστε, κατά τη διάρκεια του MWC το είχαμε σε επίδειξη. Είναι μια νέα εμπειρία που συνδέει την τεχνητή νοημοσύνη με τις ανάγκες των καταναλωτών. Και το πρώτο μοντέλο που ανακοινώσαμε πριν λίγες μέρες edge 60 FUSION. Αναμένουμε να το αναβαθμίσουμε με την έλευση της νέας γενιάς. Αυτό θα το ανακοινώσουμε στις 24 Απριλίου. Στην Ελλάδα οι συσκευές αυτές θα είναι διαθέσιμες από το δεύτερο μισό του Μαΐου.
Περί ασύρματης διασύνδεσης, τι είναι το Smart Connect της Motorola;
Μια δυνατότητα μεταξύ των συσκευών. Οι χρήστες μεταφέρουν αρχεία από ένα laptop Lenovo για παράδειγμα στο κινητό τους και το αντίστροφο. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι συσκευές συνδέονται και συνεργάζονται. Το παρουσιάσαμε πριν από ένα χρόνιο, στη Mobile World Congress, τώρα είναι πια πραγματικότητα. H εμπειρία διασύνδεσης μεταξύ των συσκευών είναι πραγματικά ομαλή και εξατομικεύεται ανάλογα με τη χρήση, με ασφάλεια.
Τι νέο έχει η Motorola;
Αυτό, το μοντέλο που ανακοινώσαμε πρόσφατα, το edge 60 FUSION που έρχεται σύντομα στην αγορά. Και αυτό είναι ένα δείγμα όπως μπορείτε να δείτε, το πίσω κάλυμμα είναι από vegan δέρμα -αν και δεν θέλουμε να το λέμε έτσι- σε διάφορα χρώματα. Προσφέρει απαλή υφή και premium αίσθηση. Αναπτύχθηκε και επιλέχτηκε χάρη στη συνεργασία με την Pantone, είναι μια καταπληκτική εταιρική διαχρονική σχέση και δεν αφορά μόνο μια σειρά ή ένα προϊόν.
Έτσι για να διαφοροποιήσουμε τις συσκευές μας από τον ανταγωνισμό. Πιστεύουμε ότι έχει αρκετά καλή απήχηση σε αρκετούς τομείς. Το πρώτο είναι ξεκάθαρα ότι αν μπαίνετε σε ένα κατάστημα, εκτιμάτε πραγματικά την ποικιλία των χρωμάτων που προσφέρουμε. Από την άλλη πλευρά, βλέπουμε ότι την μεγάλη απήχηση των καταναλωτών, προσελκύει αρκετά το νεότερο κοινό. Σίγουρα πιάνει το γυναικείο κοινό και έλκει όσους δεν γνώριζαν καν τη Motorola.
Και κάθε σεζόν θα το κάνετε, θα εισάγετε νέα line-up σε διαφορετικά φινιρίσματα;
Απολύτως, ναι. Έτσι, όταν πρόκειται για χρώματα, μερικές φορές αρχίζουμε να δουλεύουμε από την επόμενη χρονιά. Το χρώμα της χρονιάς, θα έλεγα, ένα χρόνο νωρίτερα έτσι. Η συνεργασία μας με την Pantone δεν αφορά μόνο για την εξωτερική εμφάνιση, έχει να κάνει και με την βαθμονόμηση της οθόνης, κάτι που χρησιμοποιούν και πολλές εταιρείες τηλεοράσεων. Έχουμε την πιστοποίηση, τη βαθμονόμηση χρωμάτων και έτσι διαφοροποιούμαστε ακόμη περισσότερο από τον ανταγωνισμό εκτός από την εμφάνιση.
Μόνο χρώμα και εμφάνιση;
Ειλικρινά, δεν είναι μόνο το χρώμα. Είναι επίσης η έρευνα και αυτή είναι η υφή που έχουν οι συσκευές μας. Εξερευνούμε λοιπόν υλικά. Και θα έλεγα άβολα υλικά για τη βιομηχανία για να τοποθετήσουμε πραγματικά την Motorola ψηλά. Γιατί στο τέλος… έχετε το τηλέφωνο στο χέρι σας κάθε μέρα, έτσι ξυπνάτε το πρωί, είναι κοντά σας. Περνάς όλη την ημέρα μαζί του και θα πρέπει να αντικατοπτρίζει ποιος είσαι και πώς εκφράζεσαι.
Πώς είναι λοιπόν η Motorola στην Ελλάδα;
Προφανώς είμαστε ευχαριστημένοι. Νομίζω ότι η ομάδα έκανε και κάνει εξαιρετική δουλειά, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε. Επειδή αυτή είναι μόνο η αρχή, νομίζω ότι η Motorola έχει επιστρέψει. Επενδύουμε σε ανθρώπους, που θα πρέπει να ενδυναμώσουν τη σχέση τους με τους συνεργάτες, με τα μέσα ενημέρωσης, με τους καταναλωτές. Νομίζω ότι έχουμε δυνατούς ανθρώπους.
Έχουμε λοιπόν σίγουρα κάτι ιδιαίτερο και μεγαλώνουμε γρήγορα. Και όλα αυτά έγιναν γρήγορα, αφού μόλις τελειώσαμε το 1ο έτος. Τώρα έχουμε μερίδιο αγοράς 4% από τους μικρούς παίκτες και αναμένουμε υψηλότερο και την επόμενη χρονιά, θα πάμε ακόμα καλύτερα. Είμαστε ήδη #3 σε πολλές χώρες. Στην Ιταλία κατέχουμε κοντά στο 15% του μεριδίου αγοράς. Και η ιταλική αγορά είναι αρκετά δύσκολη γιατί είναι πραγματικά κατακερματισμένη. Ακόμη είμαστε #3 στη Ρουμανία και στις σκανδιναβικές χώρες.
Μια «άσχετη» ερώτηση πουλάτε στις Ηνωμένες Πολιτείες συσκευές;
Είμαστε #1 στα flip τηλέφωνα. Πουλάμε και στη Λατινική Αμερική. Είμαστε αρκετά δυνατοί. Σε αυτήν την περιοχή, επιτυγχάνουμε τα υψηλότερα έσοδα και μερίδια αγοράς. Έχουμε ήδη το 25% του μεριδίου της αγοράς. Άρα είναι αρκετά καθιερωμένη η εταιρεία. Μεγαλώνουμε γρηγορότερα και στην Ασία. Ανταγωνιζόμαστε σε ένα σκληρό περιβάλλον. Αλλά έχουμε διαφορετική προσέγγιση του κλάδου και του καταναλωτή από οτιδήποτε άλλο και αυτό γίνεται αντιληπτό.
Μόνο smartphone;
Έτσι χτίζουμε ένα οικοσύστημα. Επομένως, δεν πρόκειται μόνο για το τηλέφωνο, αλλά για την προσφορά τεχνολογικών συσκευών. Ένα smartwatch ίσως έρθει νωρίτερα. Επεκτείνουμε λοιπόν το οικοσύστημα μας.
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
Εγώ ευχαριστώ