Η σερβική εταιρεία αναλογικών συστημάτων Soulines παρουσίασε το νέο της πικάπ tt9 και το KiVi M3 unipivot βραχίονα στην αγορά. Την Soulines (και τον Igor Gligorov) την γνωρίζουμε από τις παρουσιάσεις της στην Έκθεση HES2013 και HES2014.
Η εταιρεία από τότε έχει ανοίξει τα φτερά της και κυκλοφορεί τα πικάπ της σε πολλές αγορές του κόσμου.
Το πιο πρόσφατο πικάπ της είναι το tt9, που κυκλοφόρησε το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Αυτό συνδυάζει ακριβή μηχανική, υψηλή ποιότητα κατασκευής, ευκολία στη χρήση, κομψό σχεδιασμό και εξαιρετική ηχητική απόδοση σε μια προσιτή τιμή.
Κάθε ένα από τα μοναδικά σχέδια της Soulines βασίζεται στην εκτενή γνώση μηχανικής και στην εντυπωσιακή προσοχή στη λεπτομέρεια από τον δημιουργό Igor Gligorov, ο οποίος διαθέτει εκπαίδευση ως μηχανικός, μουσικός επιπέδου Ωδείου και έμπειρος ηχολήπτης.
Τρεις βασικές αρχές καθοδηγούν την προσέγγιση της εταιρείας: όλα τα προϊόντα κατασκευάζονται για να αναπαράγουν τη μουσική όσο το δυνατόν πιστότερα, να είναι εύκολα στη χρήση και την εγκατάσταση, και να έχουν αισθητικά κομψό σχεδιασμό.
Ο Gligorov εξηγεί ότι η Soulines προσεγγίζει τη δημιουργία πικάπ με τον ίδιο τρόπο που ένας κατασκευαστής μουσικών οργάνων αντιμετωπίζει την κατασκευή υψηλής ποιότητας μουσικών οργάνων. Η εταιρεία εστιάζει στον έλεγχο των κραδασμών, χρησιμοποιώντας τη σειρά Fibonacci και τη Χρυσή Τομή για να επιτύχει ομοιόμορφη απορρόφηση κραδασμών και μείωση της αδράνειας.
Το νέο πικάπ tt9 της Soulines αντλεί πολλά από τα προηγμένα σχεδιαστικά στοιχεία που βρίσκονται ήδη στα κορυφαία μοντέλα της εταιρείας, όπως το tt42 και το Kubrick DCX (διαθέσιμο τώρα και πρόσφατα αναβαθμισμένο).
Η κατασκευή του είναι συμπαγής και ελαφριά, αλλά πολύ στιβαρή, με ιδιαίτερη προσοχή στην εξάλειψη των ανεπιθύμητων κραδασμών. Το tt9 διαθέτει κύριο έδρανο με ανάστροφη κατασκευή, ενώ το υποπλατό είναι επίσης κατασκευασμένο από Delrin και είναι στερεά συνδεδεμένο με το κύριο έδρανο.
Το πλατό, με πάχος 30mm και βάρος 2,5 κιλά, είναι κατεργασμένο από χυτό ακρυλικό υλικό και, σε συνδυασμό με το προηγμένο κύριο έδρανο, εξασφαλίζει ομαλή περιστροφή χωρίς θόρυβο ή κραδασμούς. Έχει μια εσοχή βάθους 1mm στην κορυφή για την ετικέτα του δίσκου βινυλίου, επιτρέποντας στον δίσκο να τοποθετείται εντελώς επίπεδος. Επιπλέον, το tt9 περιλαμβάνει έναν ειδικά σχεδιασμένο σφιγκτήρα δίσκου για περαιτέρω ενίσχυση της σταθερότητας και της απόσβεσης κραδασμών.
Το κύριο έδρανο και η συμπαγής αλουμινένια βάση του βραχίονα είναι άμεσα προσαρμοσμένα πάνω στο κατεργασμένο αλουμινένιο υποπλατό, το οποίο με τη σειρά του είναι συνδεδεμένο σε τρία σημεία (μέσω ροδελών από ελεαστικό-φελλό με διαφορετικά πάχη και διαμέτρους) στην κύρια βάση, η οποία είναι κατασκευασμένη από χυτό ακρυλικό και Delrin. Η μονάδα του κινητήρα, επίσης κατεργασμένη από Delrin και στερεά προσαρμοσμένη τη βάση.
Ο μηχανισμός οδήγησης χρησιμοποιεί έναν υψηλής ποιότητας κινητήρα DC, ο οποίος είναι βελτιστοποιημένος για χρήση σε πικάπ. Μαζί με την ευκολία στη λειτουργία και τη δυνατότητα λεπτομερούς ρύθμισης της ταχύτητας, μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη πηγή τροφοδοσίας παρέχει σταθερό ρεύμα για ομαλή περιστροφή του κινητήρα.
Το πικάπ στηρίζεται από τρεις ρυθμιζόμενους κώνους από Delrin (POM) για εύκολη ευθυγράμμιση, καθώς και βέλτιστη μετάδοση της ανεπιθύμητης ενέργειας στην επιφάνεια στην οποία στηρίζεται.
Οι κώνοι είναι συνδεδεμένοι με τη βάση μέσω ελαστικού και φελλού με διαφορετικά πάχη και διαμέτρους για βελτιωμένο έλεγχο των κραδασμών.
Η ρύθμιση είναι εντυπωσιακά διαισθητική και απλή, χωρίς να απαιτούνται ειδικά εργαλεία ή εμπειρία.
Ο βραχίονας KiVi M3 της Soulines σχεδιάστηκε για να ελαχιστοποιεί τους συντονισμούς και να μεγιστοποιεί την ακρίβεια του ήχου. Διαθέτει σχεδιασμό κατανομής μάζας για να μειώνει τους ανεπιθύμητους κραδασμούς, μονοκόμματη κατασκευή για αυξημένη ακαμψία και σύστημα έδρασης captive unipivot για ομαλή και ακριβή ανίχνευση των αυλακιών του δίσκου.
Ο σχεδιασμός του βραχίονα δίνει έμφαση στην ορθή κατανομή της μάζας για να ελαχιστοποιήσει τους ανεπιθύμητους κραδασμούς και τους συντονισμούς που μπορεί να υποβαθμίσουν την ποιότητα του ήχου.
Η υποδοχή του έδρανου και ο βραχίονας είναι ενσωματωμένα σε ένα κομμάτι, ενισχύοντας περαιτέρω την ακαμψία και μειώνοντας πιθανούς συντονισμούς.
Ένα προσεκτικά σχεδιασμένο σύστημα αντιβάρου εξασφαλίζει ότι ο KiVi M3 μπορεί να υποστηρίξει ένα ευρύ φάσμα βαρών κεφαλών, από ελαφριές έως βαριές, κάνοντάς τον κατάλληλο για διάφορα συστήματα.
Ο KiVi M3 είναι σχεδιασμένος για να ελαχιστοποιεί τη δική του ηχητική υπογραφή και να αποδίδει έναν ουδέτερο ηχητικό χαρακτήρα, επιτρέποντας στην επιλεγμένη κεφαλή να εκφράσει πλήρως το ηχητικό της δυναμικό χωρίς αλλοιώσεις.
Τιμές
Πικάπ TT9 με βραχίονα KiVi M3 και ακρυλικό κάλυμμα σκόνης και clamp από POM περίπου στα 5.000 ευρώ.
Βραχίονας KiVi M3 unipivot περίπου 2.600 ευρώ.