hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

Technics SU-GX70 Review | TEST Streaming ενισχυτής

ΑΝ ΣΑΣ ΕΧΟΥΝ ΓΟΗΤΕΥΣΕΙ ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΙ ΤΗΣ TECHNICS, ΕΧΕΤΕ ΕΝΑ ΑΡΚΕΤΑ ΕΥΚΟΛΟ ΗΧΕΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΖΗΤΑΤΕ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΙΤΗ ΛΥΣΗ «ΟΛΑ ΣΕ ΕΝΑ», O SU-GX70 ΣΑΣ ΚΛΕΙΝΕΙ ΠΟΝΗΡΑ ΤΟ ΜΑΤΙ!

Τόσο ο κορυφαίος ολοκληρωμένος της σειράς Reference SU-R1000 (150Wrms@0,5%THD) όσο και ο μεσαίος SU-G700M2 (70Wrms@0,5%THD) της Grand Class μας έχουν αφήσει ανεξίτηλες μνήμες χάρη στην υψηλή τους ευκρίνεια, την απέραντη ανάλυση, τη μοναδική σκηνική ακρίβεια και την άνευ όρων τονική τους ουδετερότητα.

Η ψηφιακή ενίσχυση της Technics μέσω του JENO Engine (Jitter Elimination and Noise-shaping Optimisation) και τα εξελιγμένα διακοπτικά τροφοδοτικά που τη στηρίζουν κάνουν τη διαφορά στις επιδόσεις και καθιστούν αυτούς τους ενισχυτές μοναδικές περιπτώσεις υπερυψηλής πιστότητας, δικαιώνοντας έτσι την ψηφιακή τεχνολογία σε μια εποχή όπου το παλαιό αποθεώνεται μέσω διαρκών αναβιώσεων.

Το απέριττο, υπερμοντέρνο στυλ τους – σε ήχο και εμφάνιση-δεν αρέσει βέβαια σε όλους, ωστόσο η Αχίλλειος πτέρνα της custom αυτής διακοπτικής ενίσχυσης φαίνεται να είναι μόνο η αποδιδόμενη ισχύς ανά ευρώ.

Mε άλλα λόγια, πρόκειται για «ακριβά» watt και δικαιολογημένα, κατά τη γνώμη μας. Συνεπακόλουθα, η δημιουργία ενός σημαντικά πιο προσιτού ολοκληρωμένου, βασισμένου στο JENO Engine, σημαίνει και αρκετά χαμηλή ισχύ και αυτό το ρίσκο παίρνει η Technics με τον νέο SU-GX70, που αποδίδει μόλις 40Wrms/8Ω και μάλιστα με πιο «χαλαρές» προδιαγραφές αρμονικής παραμόρφωσης στο 1%.

Αυτό αντιφάσκει με την εικόνα των ενισχυτών σε Τάξη Δ που στηρίζονται σε γνωστά module και παρέχουν ισχύ πολύ άνω του μέσου όρου για το κόστος τους. Όμως στο σύμπαν της Technics η Tάξη Δ δεν είναι η συνηθισμένη αφού προέρχεται από απευθείας μετατροπή του ψηφιακού σήματος σε PWM.

Ο κόσμος βέβαια κοιτάζει το νούμερο και δεν πολυνοιάζεται για τις τεχνικές λεπτομέρειες, γι’ αυτό και η ιαπωνική εταιρία εξόπλισε τον SU-GX70 σαν αστακό και κράτησε την τιμή σε πολύ λογικά επίπεδα για τα δεδομένα των premium «όλα σε ένα» συσκευών.

Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως η τεράστια Linn διαθέτει τον αντίστοιχο Majik DSM των 50Wrms με τη δική της εκδοχή Τάξης Δ στα τριπλάσια χρήματα, ο οποίος βέβαια έχει ένα πολύ προχωρημένο σύστημα room calibration (Space Optimisation).

Ο πολύ πιο ταπεινά κοστολογημένος SU-GX70 της Technics παρέχει ένα βασικό DSP τεσσάρων θέσεων για τη θέση των ηχείων μας στον χώρο που δεν συγκρίνεται, όμως ρυθμίζει το ενισχυτικό του κύκλωμα με βάση την εμπέδηση του ηχείου μας (LAPC-Load Adaptive Phase Calibration) με μια απλή διαδικασία test tone που διαρκεί πέντε λεπτά.

Ένας ακόμη λόγος για να ενδιαφερθεί κάποιος για τον νέο ολοκληρωμένο της Technics είναι το πλούσιο ψηφιακό του τμήμα, που γνωρίζει από υψηλή ανάλυση (384ΚΗz, 4xDSD) τόσο από τις δύο USB όσο και το δίκτυο και παρέχει μια εξαιρετική υλοποίηση της HDMI ARC (πρώτη εμφάνιση σε Technics) βασισμένη στην τεχνογνωσία της Panasonic.

Εργονομικά, ξεχωρίζει η οθόνη των ενδείξεων που διαθέτει στην κάτω σειρά τέσσερα πλήκτρα αφής με τα οποία ελέγχουμε την αναπαραγωγή και πλοηγούμαστε στα περιεχόμενα των αρχείων και τους ιντερνετικούς σταθμούς. Ρυθμίσεις κάνουμε μέσω του μενού του set up με το τ/χ ή απευθείας από την εφαρμογή. Ο χειρισμός γίνεται δηλαδή με τρεις τρόπους, την οθόνη με τις λειτουργίες αφής, το συμβατικό τηλεχειριστήριο και την εφαρμογή Technics Audio Center.

Ο επιλογέας της πρόσοψης παρέχει ανεξάρτητη πρόσβαση στα μέσα του δικτύου μας (θέση DMP), το Tidal Connect, το Spotify, τα podcast, το Chromecast, τους δέκτες FM και DAB+ και η λίστα δεν έχει τελειωμό, αφού μετρήσαμε 21 θέσεις επιλογής!

Για να μην χαθούμε, μπορούμε να αποθηκεύσουμε από το τ/χ μέχρι εννέα favourites και φυσικά υπάρχουν οι μνήμες των ραδιοφώνων. Έπειτα, είναι οι διάφορες ρυθμίσεις που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα, για παράδειγμα μπορούμε να αντιστρέψουμε την πολικότητα των line εισόδων και του phono και να εφαρμόσουμε σε αυτές βαθυπερατό φίλτρο.

Μέσω της εφαρμογής ή του μενού, μπορούμε να ορίσουμε τη θέση των ηχείων στο χώρο με το DSP Space Tune και μάλιστα χωριστά για το κάθε ηχείο, αν έχουμε ασυμμετρίες. Παράλληλα, έχουμε τη δυνατότητα να σβήσουμε το δίκτυο/USB/BT και την HDMI ARC (μαζί ή χώρια) για πιο audiophile απόδοση.

Τα πάντα στον SU-GX70 ξεκινούν με το καλιμπράρισμα του τελικού σταδίου επάνω στο ηχείο μας με τη διαδικασία LAPC, την οποία απενεργοποιούμε εύκολα. Το LAPC δεν μπορεί πάντως να χρησιμοποιηθεί σε συνθήκες διενίσχυσης με δεύτερο τελικό ή ενεργό sub στα pre out, καθώς η ρυθμιζόμενη έξοδος γραμμής επηρεάζεται από το καλιμπράρισμα.

Γι’ αυτό άλλωστε πρέπει να σβήνουμε τις pre out πριν εκτελέσουμε το LAPC. Η κατασκευή ακολουθεί τα πρότυπα των μεγάλων μοντέλων, με διακριτό, συμμετρικό στάδιο εισόδου που έχει προέλθει με προσαρμογές από τη ναυαρχίδα SU-R1000 και το εξελιγμένο διακοπτικό τροφοδοτικό, που βέβαια δεν τρέχει στα 400KHz αλλά στα 130KHz, είναι όμως ανεξάρτητο για το τελικό στάδιο.

Τέλος, μαθαίνουμε πως στον SU-GX70 τα σήματα βίντεο μέσω της HDMI ARC «εξάγονται με χαμηλότερο ρυθμό και η ψηφιακή τιμή του χρώματος κάθε pixel ρυθμίζεται στο μηδέν», μια αποκλειστική τεχνική της Panasonic που διασφαλίζει «λειτουργία χαμηλού φορτίου μεταξύ του πομπού και του δέκτη HDMI», καταστέλλοντας έτσι τη δημιουργία θορύβου από τα σήματα βίντεο.

Επιπλέον, μπορούμε να απενεργοποιήσουμε αυτό το τμήμα με το custom Pure Amplification για τη μέγιστη δυνατή ησυχία.

Εμείς το σβήσαμε και όντως έκανε σημαντική διαφορά, αφήσαμε όμως ανοιχτό το δίκτυο διότι τέτοια μηχανήματα αναπαράγουν κυρίως αρχεία και έτσι πρέπει να τα κρίνουμε, σε ρεαλιστικές συνθήκες χρήσης.

ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΟΤΑΤΟΣ!
Η δοκιμή ήταν βέβαια μπελαλίδικη, εφόσον έπρεπε να «τρέξουμε» το LAPC για κάθε ηχείο που συνδέσαμε στις μπόρνες του SU-GX70 και κάθε μέτρηση ακυρώνει την προηγούμενη. Τον πλαισιώσαμε με το αρκετά ευαίσθητο αλλά δύσκολο ως εμπέδηση τρίδρομο Monitor Audio Silver 500 (91dB/4Ω) καθώς και με τα δίδρομα βάσης ATC SCM11 (85dB, 8Ω) και Struss PL10 (89dB, 4Ω) για να βρούμε τα όριά του.

Παρότι δεν φθάνει σε κλίμακα, σκηνική ακρίβεια και ανάλυση τα μεγάλα μοντέλα της Technics, ο SU-GX70 μόνο λιτός δεν είναι, αποδίδοντας με πολύ καλό όγκο και μεστά σώματα το φάσμα. Το σημαντικό είναι ότι κατέχει παρόμοια συνοχή, καθαρότητα και τονική πυκνότητα, δίνοντας αφειδώς την χαρακτηριστική «αχρωμάτιστη μουσικότητα» του JENO Engine.

Ευκρίνεια, εστίαση, μεταβατικές, ρυθμός, τονικές εναλλαγές, ταχύτητα, διαφάνεια, όλοι αυτοί οι τομείς κινούνται σε αστρονομικά επίπεδα αναφοράς για τα δεδομένα των «όλα σε ένα» της κατηγορίας. Επιπλέον, είναι λίγο πιο γλυκός και ρέων από τα ισχυρότερα μοντέλα αλλά με μικρότερη σκηνή, όπως συμβαίνει συχνά με τη χαμηλή ισχύ.

Όμως είναι και πολύ επιλεκτικός με το ηχείο που θα πλαισιώσει. Με το Monitor Audio ίσως δεν του άρεσε το πολύπλοκο σχέδιο και έπαιξε με σκοτεινό τίμπρο στις μεσαίες και μαζεμένα πρίμα, σαν να μην οδηγούσε αρκετά το τμήμα μιντ και τουίτερ.

Με το Struss είχαμε μεν φαινομενικά καλή οδήγηση, αλλά για κάποιο λόγο ο ήχος έμενε μέσα στις καμπίνες, κάλυπτε τη λεπτομέρεια και χρωμάτιζε τις αντρικές φωνές. Το φίδι από τη τρύπα έβγαλε το μικρό ATC, με το οποίο ο SU-G70 κυριολεκτικά μεγαλούργησε! Μεγάλη σκηνή εκτός καμπίνας, κρυστάλλινη καθαρότητα, ολοζώντανες μικροδυναμικές αντιθέσεις, εξαιρετική ταχύτητα ροής, ακατάπαυστος ρυθμός.

Το χαμηλό πιο βαθύ και σφιχτό από συνήθως και οι στάθμες υγιέστατες, με τη ρύθμιση στο -20dB να δείχνει ότι υπάρχουν ακόμη λίγα περιθώρια. Δεν έχει μεν τη δύναμη να επιβάλλει θεαματικές μεγάλες αντιθέσεις, όμως αν «συγχρονιστεί» με το ηχείο δείχνει πιο ισχυρός απ’ όσο πραγματικά είναι. Αντιφατικός λοιπόν ο νέος της Technics;

Μάλλον υπερ-επιλεκτικός, καθώς τα προικιά του JENO Engine συνδυάζονται με τις αρετές της χαμηλής ισχύος και αναζητούν απόλυτες λύσεις στα ηχεία. Επίσης, πολύ αποκαλυπτικός του σήματος, όπου το βινύλιο και ακόμη περισσότερο το SACD έλαμψαν και τα πολύ συμπιεσμένα αρχεία εκτέθηκαν.

Το μηχάνημα αυτό «λέει» άβολες αλήθειες και δε χαρίζεται στη μετριότητα. Δεν «φωνάζει» μεν στα λάθη αλλά σκοτεινιάζει και «κλείνεται» στον ήχο του, όπως η χελώνα στο καβούκι της.

Χρειάζεται λοιπόν ένα ηχείο εύκολο μεν ως φορτίο μα κυρίως ισορροπημένο φασικά, γι’ αυτό ψηλά στη λίστα των υποψήφιων παρτενέρ του θέτουμε τα ομόσταυλα βάσης SB-C600 και SB-C700 τα οποία, ως point source, θα ταιριάζουν με την έξοχη χρονική ακρίβεια του SU-GX70.

Εν τω μεταξύ, αν έχετε μεγάλες χοάνες ή άλλα εξωτικά ηχεία και θέλετε να δοκιμάσετε κάτι άλλο εκτός από τριόδους και SET, ίσως ο μικρούλης της Technics αποδειχθεί «λίρα εκατό» και σας γλιτώσει από πολύ κόπο και έξοδα. Ναι, τόσο αγνός ηχητικά είναι!

TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΕΙΔΟΣ: Ραδιοενισχυτής με δικτυακές δυνατότητες
IΣΧΥΣ: 2x40W/8Ω, 2x80W/4Ω (@1KHz, 1%THD, 4-16Ω)
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΙΣΟΔΟΙ: 2xΟπτική, Ομοαξονική, HDMI ARC, USB-A (800 folders, 8000 files), USB-B, Ethernet/Wi-Fi, BT 5.1 (SBC, AAC), AirPlay2
ΑΝΑΛΟΓΙΚΕΣ ΕΙΣΟΔΟΙ: 2xRCA (200mV/23ΚΩ), phono MM (2mV/47KΩ)
EΞΟΔΟΙ: Pre-out, Aκουστικών 6,35 χλστ. (5mW@32Ω)
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ: PCM μέχρι 384KHz/32bit, DSD (4xFs)
(LAN/WLAN, USB-A, USB-B)
STEAMING: Chromecast, Technics Audio Center app control
ΔΕΚΤΗΣ: FM/DAB+ (30/20 preset)
ΕΞΤΡΑ: Pure Amplification (HDMI ή/και network/USB/ΒΤ off), balance, bass/treble, MQA, phase & subsonic (line, phono), Space Tune (free, wall, corner, shelf, L/R custom), Pre-out on/on&speakers off/off, Bluetooth Re-Master.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΠxΥxΒ): 430x98x368 χλστ.
BAΡΟΣ: 6,6 κιλά

96%

ΣΧΟΛΙΟ

Εγκαινιάζει τη μικρότερη σειρά «GX» που ανήκει στην Grand Class, εξοπλισμένος σαν αστακός. Υψηλή ανάλυση από όλες τις ψηφιακές εισόδους, κορυφαία εργονομία, ακρίβεια χειρισμών, ατελείωτες ρυθμίσεις κι ένα μόνο μειονέκτημα: η μέτρια ισχύς των 40Wrms που, όμως, έρχεται με εξαιρετική ηχητική ποιότητα. Ένας «όλα σε ένα» που επαναπροσδιορίζει την κατηγορία του.

Intertech
ΕΠΑΦΗ
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΙΜΗ: €1.599

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα