hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

Η ζήτηση τηλεοράσεων στην Ευρώπη είναι το κλειδί για την παγκόσμια αγορά πάνελ το 2024

Στην Ευρώπη, όπου η ζήτηση για τηλεοράσεις έχει μειωθεί ιδιαίτερα λόγω του πληθωρισμού και του πολέμου, οι μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις όπως το Euro 2024 και οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού θα πραγματοποιηθούν από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο φέτος, έρχονται για να τονώσουν το ενδιαφέρον του κοινού για την αγορά νέας τηλεόρασης.

Οι κατασκευαστές τηλεοράσεων, που επικεντρώθηκαν στην εξάντληση του περσυνού αποθέματος πάνελ που είχαν στις αποθήκες τους, ελπίζουν τώρα σε μια ανάκαμψη της αγοράς για να αυξήσουν έτσι τα αποθέματα τους, αλλά εάν η ευρωπαϊκή αγορά τηλεόρασης δεν ανταποκριθεί στις προσδοκίες τους, η αγορά των πάνελ ενδέχεται να «καταρρεύσει» και πάλι το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Από την παρουσίαση στο συνέδριο. Πηγή OMDIA

Ο διευθυντής Park της Omdia, της γνωστής εταιρείας ερευνών αγοράς, ανέφερε στο πρόσφατο συνέδριο Display Conference Spring 2024 που διεξήχθη στην Σεούλ της Νοτίου Κορέας ότι: «Στην Ευρώπη, όπου η οικονομία συρρικνώνεται θα πραγματοποιηθούν από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο φέτος μεγάλες αθλητικές εκδηλώσεις όπως το Euro 2024 (Ιούνιος-Ιούλιος) και οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού (Ιούλιος-Αύγουστος), έτσι όλοι αναμένουν η ζήτηση τηλεοράσεων στην Ευρώπη να επιστρέψει στους παλιούς ρυθμούς».

Συνεχίζοντας είπε ότι: «Οι κατασκευαστές τηλεοράσεων κάνουν ήδη παραγγελίες για πάνελ. Σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια που τα εργοστάσια ετοίμαζαν νέα προϊόντα τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο, φέτος έχει επιταχυνθεί η παραγωγή». Και πρόσθεσε, «Οι κατασκευαστές τηλεοράσεων σχεδιάζουν να τονώσουν το καταναλωτικό κλίμα στην Ευρώπη με τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα ώστε να αυξήσουν τις πωλήσεις σε σύγκριση με τα δύο τελευταία χρόνια. Έτσι το κλειδί είναι αν οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα ανοίξουν τα πορτοφόλια τους.».

«Σήμερα τα αποθέματα πάνελ των εταιρειών τηλεοράσεων βρίσκεται σε ιστορικό χαμηλό επίπεδο». Προέβλεψε ότι «Οι καταναλωτές δεν άρχισαν στην πραγματικότητα να αγοράζουν τηλεοράσεις, αλλά οι εταιρείες τηλεοράσεων έχουν αρχίσει να δημιουργούν απόθεμα πάνελ για να προετοιμαστούν για πωλήσεις από τον Μάιο».

«Εάν δεν ακολουθήσει η πραγματική ζήτηση το ρυθμό αυτό, θα υπάρξει αρνητικό αντίκτυπο στη ζήτηση πάνελ από τα εργοστάσια το δεύτερο εξάμηνο του έτους, που είναι η περίοδος αιχμής, και υπάρχει πιθανότητα να πέσουν οι τιμές των πάνελ. Αυτό σημαίνει ότι εάν η ποσότητα των τηλεοπτικών πάνελ που θα εξασφαλιστεί σε απόθεμα τον Μάιο δεν απορροφηθεί λόγω ζήτησης όπως αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά, η αγορά φέτος ενδέχεται να αντιμετωπίσει δυσκολίες».

Επί του παρόντος, οι κινεζικές εταιρείες πάνελ τρέχουν τα εργοστάσια παραγωγής LCD πάνελ με χαμηλότερους ρυθμούς λειτουργίας για να αποτρέψουν την πτώση των τιμών. Έτσι λόγω των τιμών, οι κινεζικές εταιρείες πάνελ δεν θα αυξήσουν εύκολα τον ρυθμό λειτουργίας των εργοστασίων τους ώστε να παράξουν περισσότερα πάνελ LCD.

Ο αριθμός αύξησης των τηλεοπτικών πάνελ φέτος αναμένεται να είναι υψηλότερος από τον αριθμό πωλήσεων τηλεοράσεων.

Πέρυσι, οι εταιρείες μείωσαν σημαντικά το απόθεμά των πάνελ τους σε σύγκριση με το κανονικό επίπεδο. Έτσι, υπάρχει πιθανότητα φέτος οι εταιρείες τηλεοράσεων να διαλέξουν την ασφαλή μέθοδο, διατηρώντας μόνο απόθεμα ασφαλείας ή λίγο ελαφρώς υψηλότερο.

Πέρυσι, τα εργοστάσια προετοιμάστηκαν για την αγορά του έτους εξασφαλίζοντας παραπάνω απόθεμα πάνελ από το επίπεδο ασφαλείας από την αρχή κοίλας του έτους, η ζήτηση -όμως- εμφανίστηκε το δεύτερο τρίμηνο. Ως αποτέλεσμα, το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους να μην χρειάζονται να αγοράσουν περισσότερα πάνελ.

ΓΙΑ ΤΑ OLED ΠΑΝΕΛ – ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ

Το 2023 οι πωλήσεις των τηλεοράσεων OLED ήταν επίσης υποτονικές. Πέρυσι οι ρυθμοί λειτουργίας των γραμμών παραγωγής W-OLED πάνελ της LG Display και QD-OLED πάνελ της Samsung Display μειώθηκαν κάτω από το 50%.

Παρόλο που οι τιμές των πάνελ τηλεοράσεων LCD έχουν πέσει κατακόρυφα εδώ και δύο χρόνια, οι τιμές των πάνελ τηλεοράσεων OLED δεν έχουν πέσει τόσο πολύ και οι τηλεοράσεις OLED δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικές απέναντι από τις LCD τηλεοράσεις. Έτσι η ζήτηση των OLED τηλεοράσεων μειώθηκε κατά 30 έως 50 τοις εκατό σε σύγκριση με τις αρχικές προσδοκίες.

Με την τρέχουσα μεγάλη ικανότητα παραγωγής OLED της LG Display (W-OLED) και της Samsung Display (QD-OLED), οι οποίες μπορούν να παράγουν 18 εκατομμύρια τηλεοράσεις OLED και οθόνες έως το 2030, κάτι πρέπει να γίνει.

Για να μειωθούν οι τιμές των OLED πάνελ, οι πωλήσεις των OLED τηλεοράσεων θα πρέπει να υπερβαίνουν τις 10 εκατομμύρια μονάδες ετησίως για να μπορούν να διατίθενται στην αγορά και να πωλούνται σε μεγάλους αριθμούς ώστε οι LG Display και Samsung Display να λειτουγούν αποτελεσματικά και να παράγουν απρόσκοπτα τα πάνελ τους.

Όσον αφορά την εξασφάλιση πελατών, ο κ. Park είπε: «Προς το παρόν, υπάρχουν μόνο τρεις εταιρείες τηλεοράσεων OLED με μερίδιο άνω του 5%, οι LG Electronics, Samsung Electronics και Sony. Θα πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των εμπορικών σημάτων OLED τηλεοράσεων στην αγορά και για να γίνει αυτό θα πρέπει να ενθαρρύνθει η συμμετοχή των κινεζικών εταιρειών τηλεoράσεων». Και συνέχισε: «Οι ΟLED τηλεοράσεις δε θα πρέπει να ξεπερνούν σε τιμή τις τηλεοράσεις LCD, αλλά δεν είναι εύκολο να κερδηθεί ο ανταγωνισμός με τις τηλεοράσεις LCD απλώς με το κόστος και μόνο».

«Για να συμβεί αυτό, οι εταιρείες κατασκευής πάνελ θα πρέπει να έχουν πλεόνασμα στις άλλες τους δράσεις, όπως σε πάνελ OLED για smartphone, tablet ή μόνιτορ-οθονών.».

Επομένως για οικονομικές OLED τηλεοράσεις ή σε τιμής όσο μια καλή LCD Mini LED θα πρέπει να περιμένουμε ακόμη. Αλλά μέχρι τότε ίσως έρθουν άλλες τεχνολογίες πάνελ όπως οι Micro LED και QDEL.

Πηγές: OMDIA, ΤheLec

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα