hxosplus.gr
H τεχνολογία του πολιτισμού

Αγορά OLED τηλεόρασης 2023: Η φωτεινότητα με το Meta, το μεγάλο στοίχημα της LG και η άνοδος των mini LED

Σύμφωνα με δημοσιεύματα η LG προγραμματίζει να πουλήσει φέτος περισσότερες OLED τηλεοράσεις της νέας σειράς G3 του 2023, αυτές δηλαδή που φορούν το νέο πάνελ με τους μικροφακούς (ονομάζεται και Meta) για περισσότερη φωτεινότητα, σε σχέση με την περυσινή σειρά G2.

Η σειρά G3 της LG χρησιμοποιεί πάνελ με τεχνολογία μικροφακών Micro Lens Array (MLA) για την αύξηση της εξαγωγής του φωτός. Οι φακοί κατευθύνουν το φως προς τα έξω, δηλαδή προς τον θεατή.

Οι μικροφακοί προσαρμόζουν τη διαδρομή του φωτός έτσι ώστε το φως που χανόνταν μέχρι τώρα στο εσωτερικό του πάνελ, να ανακλάται προς τα έξω.

Πάνελ Meta εκτός από την σειρά G3 της LG, φοράει και η OLED+908 της Philips, ενώ σίγουρα θα το υιοθετήσουν και άλλοι κατασκευαστές, όπως η Panasonic στην ΜΖ2000. Η Sony για την κορυφαία της OLED τηλεόραση, την Α95L διάλεξε πάνελ QD-OLED από την Samsung. Από την άλλη η Samsung θα έχει φέτος δύο σειρές OLED TVs με επικεφαλής την S95C.

Η σειρά G3 της LG σχηματίζεται από πέντε μοντέλα, στις 55, 65, 77, 83 και 97 ίντσες με ανάλυση 4K. Η σειρά G3 χρησιμοποιεί το πάνελ OLED τρίτης γενιάς (όπως επίσημα λέγεται το Meta), το οποίο η LG Display αναφέρει ότι έχει αυξήσει τη μέγιστη φωτεινότητά του στα 2100 nits χρησιμοποιώντας -όπως είπαμε πιο πάνω- τεχνολογία μικροφακών MLA. Η διαφορά μεταξύ της σειράς G3 και της προηγούμενης σειράς G2 είναι το πάνελ MLA και η χρήση του νέου επεξεργαστή Alpha 9.

Η LG πέρυσι δεν τα πήγε καλά στην αγορά της premium OLED τηλεόρασης (γιατί η σειρά “G” είναι premium), πηγές μάλιστα αναφέρουν ότι κυκλοφόρησε από 250.000 έως περίπου 300.000 τηλεοράσεις του μοντέλου G2, στοιχείο που δείχνει πόσο μικρή είναι ακόμη η αγορά των premium OLED τηλεοράσεων.

Να θυμίσουμε ότι η LG το 2020 κυκλοφόρησε 2 εκατομμύρια OLED τηλεοράσεις, 4 εκατομμύρια το 2021 και 4 εκατομμύρια το 2022.

Σίγουρα η παγκόσμια βιομηχανία τηλεόρασης δεν είναι στα καλύτερά της, ειδικά στην Ευρώπη όπου αγοράζονται περισσότερες OLED τηλεοράσεις από άλλες περιοχές.

Παρ’ όλα αυτά το 2023 αναμένεται να είναι αυξητική η αγορά OLED τηλεοράσεων, μάλιστα η υπηρεσία ερευνών Omdia αναφέρει ότι θα πουληθούν περίπου 890.000 περισσότερες OLED τηλεοράσεις από τις 6,52 εκατομμύρια που είχαμε συνολικά από όλους τους κατασκευαστές πέρυσι. Η παγκόσμια κυκλοφορία OLED τηλεοράσεων αναμένεται να φτάσει φέτος στις 7,41 εκατομμύρια συσκευές σημειώνοντας αύξηση 890.000 μονάδων (14%) από τις 6,52 εκατομμύρια που ήταν πέρυσι.

Φέτος, όπως και πέρυσι, υπάρχει στην αγορά των OLED τηλεοράσεων όμως και η Samsung που θέλει να πουλήσει (ή να ρίξει στην αγορά) περίπου 1,2 εκατομμύρια συσκευές τέτοιας τεχνολογίας. Δηλαδή περίπου 750.000 περισσότερες τηλεοράσεις OLED από τις περσυνές 450.000. Για αυτόν τον λόγο, ακόμα κι αν η παγκόσμια κυκλοφορία τηλεοράσεων OLED αυξηθεί φέτος, ίσως η LG μπορεί να μην ωφεληθεί και τόσο.

Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου η LG ανέφερε ότι το μέγεθος της αγοράς των premium (των ακριβών δηλαδή) τηλεοράσεων δεν έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία 10 χρόνια. Αυτό που έχει αλλάξει είναι ο αριθμός των χρηστών που “ανοίγουν” υπηρεσίες περιεχομένου και ίσως αυτό είναι το στοιχείο που οδηγεί πολλούς κατασκευαστές να προσθέτουν δικό τους ή κάποιο αποκλειστικό περιεχόμενο στις τηλεοράσεις. Για παράδειγμα η Sony στις τηλεοράσεις του 2023 έχει προσθέσει την υπηρεσία Crunchyroll που streamάρει ταινίες και σειρές κινουμένων σχεδίων (amination), εκτός από το Bravia Core που έχει.

Βέβαια υπάρχουν και οι Κινέζοι κατασκευαστές που έχουν επενδύσει σε εργοστάσια μεγάλης κλίμακας παραγωγής LCD πάνελ. Αυτό, μάλλον, θα οδηγήσει τις mini LED τηλεοράσεις να ξεπεράσουν για πρώτη φορά στην αγορά των OLED, κάτι που αναμένεται να γίνει του χρόνου. Αυτό επειδή η αγορά των mini LED τηλεοράσεων δεν είναι μικρών ιντσών, αλλά μεγάλου ιντσάζ. Αρκετοί αναλυτές αναφέρουν ότι φέτος και του χρόνου θα έχουμε αύξηση της κατηγορίας των τηλεοράσεων mini LED πάνω από τις 85 ίντσες.

Μάλιστα δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές που αναζητούν από φέτος καταναλωτές για τις 98 ιντσών τηλεοράσεις που έχουν κατασκευάσει, των οποίων η τιμή έχει μειωθεί σημαντικά. Από την άλλη έχουμε και τους κατασκευαστές προβολέων που αυξάνουν συνεχώς τις πωλήσεις τους διεισδύοντας σε περισσότερα σπίτια (έχουν πια smart πλατφόρμες) αλλά και στα δωμάτια περισσότερων gamers.

Όπως και να έχει στο τέλος της ημέρας όλα αυτά λειτουργούν προς όφελος του καταναλωτή ώστε να υποδεχθεί στο σπίτι του μια υψηλής τεχνολογίας μεγάλης εικόνας τηλεόραση χωρίς απαγορευτικό αντίτιμο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα